Forum > Geluid

Monitoren

(57 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
2-3-2004 23:20

Patrick van Vugt schreef:

Eigelijk zat ik meer te denken aan 2 passive speakers met versterker wink ;) Jammer dat new-line niet zo veel van dat spul heeft. sad :( maar wat zouden jullie dan aanraden.?
Zelfs Dre zegt het................ GA NAAR DE BETERE HIFI WINKEL happy :)

Is het nu zo moeilijk ? Waarom denkt iedereen dat je monitors voor thuis nodig hebt ? shocked 8O
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
3-3-2004 08:57
Dat zegt Dré niet.
Hij zegt dat hij naar een HIFI winkel zou gaan.

Het is enkel en alleen een advies....en geen must toch?
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
3-3-2004 09:49

Patrick van Vugt schreef:

Eigelijk zat ik meer te denken aan 2 passive speakers met versterker wink ;) Jammer dat new-line niet zo veel van dat spul heeft. sad :( maar wat zouden jullie dan aanraden.?
ah, dan is het probleem ook anders op te lossen!

Men neme de Syrincs, en de subwoofer (waar je geen ruimte voor had) zet je op de plek van de versterker!! razz :p

maargoed, als je voor hifi gaat: kijk eens naar de Yamaha AX496 (2x80 watt, erg krachtige en goed uit tests komende versterker)
Die kost bij webwinkels nu ongeveer €260

Wat er dan overblijft van je budget, is eigenlijk niks nieuws voor te krijgen. Maar op marktplaats gaan erg veel stereo-speakersystemen van de hand, door de opkomst van die 'prachtige' home-cinemasets.

En daar kun je vast wel wat leuks tussen vinden!

ps. stereo-versterkers geld hetzelfde voor, alleen mijn ervaring is dat die meestal niet zo krachtig zijn.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
3-3-2004 12:02

Gupy schreef:

Dat zegt Dré niet.
Hij zegt dat hij naar een HIFI winkel zou gaan.

Het is enkel en alleen een advies....en geen must toch?
Tis net hoe je het bekijkt , maar het komt op hetzelfde neer.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
3-3-2004 12:02

massive schreef:

ps. stereo-versterkers geld hetzelfde voor, alleen mijn ervaring is dat die meestal niet zo krachtig zijn.
Krachtig genoeg voor thuis, of wil je graag gedonder hebben met de buren ?
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
3-3-2004 21:44
Ik ben nu vanplan om een Syrincs set te nemen (kost me wel een half jaar sparen maar ik doe het toch wink ;) ) Mijn broer vind dat ik een hifi set moet nemen omdat ik daar veel langer plezier mee heb, wat vinden jullie daarvan?
*Quukske*
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
3-3-2004 21:47
Gelul. Ik denk dat hij eerst de syrincs set maar eens moet beluisteren wink ;)
Door internet beperkt
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-3-2004 22:03

DJ Sietse schreef:

Gelul. Ik denk dat hij eerst de syrincs set maar eens moet beluisteren wink ;)
Absoluut niet mee eens.

Een syrincs set koop je als je geld teveel hebt en al voorzien bent van een goede hifi set.
Als je namelijk een hifi set koopt heb je er ook nog wat aan als je niet staat te draaien. Of kijk je nooit een DVD of luister je geen radio en draai jij alleen maar?

Ik vind een mooie hifi set net zo goed klinken als een syrincs set. Hij zal mischien anders klinken maar dat is weer een persoonlijk iets. Dat hoeft dus niet goed of slecht te zijn.
Ik heb nu een hifi set staan van een beste partij knaken en daar luister ik toch echt liever naar als naar mijn syrincs set :) (maarja dat mag ook wel voor dat geld)
Een syrincs geeft een clean geluid en het is een persoonlijk iets of je dat mooi vind of niet.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-3-2004 00:22
het is maar net wat je wilt, verwacht, en mooi vind klinken.

Een (goede) hifi-set klinkt warm, vol en helder, met vrijwel elke soort muziek.
Dit trouwens wel gericht op de wat lagere luistervolumes, een hoge spl hoef je niet te verwachten.

Een monitorsetje is veel eerlijker. Een muziekstuk dat warm en vol klinkt op een hifiset, kan erg kil en leeg overkomen. Dit omdat een monitorset veel dichter bij de weergave van de oorspronkelijke opname komt, zonder ook maar eenige klankkleuring (helemaal wordt dat natuurlijk nooit behaald)

persoonlijk ga ik voor het eerlijke geluid,
maar of de Syrincs mij ook écht bevalt kan ik pas zeggen wanneer ik geluisterd heb!
(en dat duurt nog wel ff, ga niet eerder naar Harlingen dan wanneer ik de financiën ook rond heb wink ;)
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
4-3-2004 00:30

Reind schreef:

Een syrincs set koop je als je geld teveel hebt en al voorzien bent van een goede hifi set.
Als je namelijk een hifi set koopt heb je er ook nog wat aan als je niet staat te draaien. Of kijk je nooit een DVD of luister je geen radio en draai jij alleen maar?
Natuurlijk kijk is wel eens een dvd, enz. maar waarom zou je daar een syrincs setje niet voor kunnen gebruiken? Mij lijkt het namelijk echt zo'n multifunctioneel setje. Ik gebruik thuis me PA topjes ook om gewone muziek te luisteren, omdat ik die zelfs beter vind klinken dan mijn hifi setje.
Door internet beperkt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)