Forum > Geluid

Mixer met goede geluidseigenschappen

(43 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
3-2-2004 12:02
Eergisteren in Parijs geweest op SIEL (licht- en geluid beurs). Even gebabbeld met de heren van XTA hoe het stond met hun DJ-mixer, ze waren al enige tijd bezig om mixer te ontwikkelen met de features van een Pioneer maar met een zo goed als compromisloze geluidskwaliteit.

Goed en slecht nieuws. Het goede nieuws ... het prototype dat ze ontwikkeld hebben met Sasha is klaar en voldoet aan alle hooggespannen verwachtingen.

Het slechte nieuws .... de prijs, meer dan 10.000 euro.

De enorm hoge kosten worden vooral veroorzaakt dat hoogwaardige AD/DA conversie (en je hebt nogal wat nodig bij een DJ-mixer) gewoon prijzig is.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-2-2004 13:15
Met die prijs zullen ze niet als warme broodjes gaan.

Overigens lijkt het me niet logisch dat de verklaring zit in de kosten van "hoogwaardige ad/da". Als iets goedkoop is geworden is het dat wel, ook omzetters met prima kwaliteit. Het zal hem eerder in uit de hand gelopen ontwikkelingskosten zitten, die over een relatief klein aantal mixers moet worden omgeslagen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
3-2-2004 22:45

Snake schreef:

Ik krijg zo even het gevoel dat je iets tegen mij hebt, leid ik af uit de stijl van je bericht. Als dat zo is, zeg het dan even (en uitleggen ook graag).
Even voor de goede orde. Dat is absoluut niet de bedoeling. wink ;) Misschien dat m'n schrijfstijl wat anders overkwam, was NIET de bedoeling.
Maar we hadden het over DJ-mixen. Ik denk niet dat je helemaal begreep wat ik bedoelde. Je had het nog over buizen emulatie terwijl ik reageerde op je alternatief, de digitale mixer. Daar heb je als DJ niet echt veel aan. (Tenminste wat er nu aan digital mixers op de markt is) Een DJ gebruikt geen O2-r als je begrijpt wat ik bedoel. Lees deze post van mij nog maar eens:

Snake schreef:

Als je clean geluid wilt gebruik je een digitale mixer met optische in- en uitgangen.
Ehhh, als DJ-mixer? Want daar hadden we het over.
quote

Ik snap wat je bedoelt met je buizen maar daar doelde ik dus helemaal niet op.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
4-2-2004 13:16
De digitale uitgangen op Pioneer cd spelers zijn heel fijn. Maar pitch, mastertempo, scratch, etc werken niet meer als je de digitale uitgang gebruikt. Digitale mixers zullen vast de toekomst worden. Vooral qua langzame slijtage die bijna onhoorbaar je geluid om zeep helpt is digitaal erg in het voordeel.
Maar toch: elke mixer kleurt je geluid. Soms mooi, soms lelijk. Ik heb hier in de club een vrij oude Master DJ Tool staan en stiekem geeft die in combinatie met onze installatie een voor mijn gevoel mooier, ronder en warmer geluid dan de Apollo en de DJM die we hier ook hebben. Daarbij ook opgemerkt mijn SynQ mixer het ook wint van de Pioneer en de Dateq. Ik heb dan niet lopen meten, maar alleen maar mijn eigen oren gebruikt en een beetje lopen klooien. Wat is er eigenlijk met Master Audio aan de hand. Die DJ Tool tafeltjes zijn toch erg leuke dj tafeltjes geweest...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)