Forum > Algemeen Forum

Highlite open dag

(43 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
1-9-2008 08:12
Graag hoor ik de reacties op de nieuwe speakers welke daar getoond werden.Ik persoonlijk was best wel aangenaam verrast over het rendement van de touring subs met slechts een 18 inch speaker.Had ook graag de gepowerde x-reeks eens gehoord maar deze was er nog niet.Ook de RB reeks was voor mij een meevaller.Wat vonden jullie er van?
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
1-9-2008 11:02
Om eerlijk te zijn:

De dap soundmate 3 vond ik helemaal niets. De subs waren gewoon bar slecht. Ook vond ik de subs (x15b en x18b) ook geen lekkere kick hebben. Kan aan de instellingen hebben gelegen of aan de acoustiek of het zijn gewoon de subs die niet meer kunnen geven maar in ieder geval was ik er niet van onder de indruk. De x12 topkast vond ik ook niet zo geweldig maar de x12T en de x15 daarintegen vond ik zeer netjes klinken. De ribbon serie vond ik ook echt stoer om te horen maar deze had ik liever in een grotere ruimte beluisterd, dan kon ik goed kijken wat de basjes nou uithaalde in zo'n ruimte. Dan als laatst de touring set: Mijn mond viel er gewoon van open. Ik vond deze zeer goed klinken ook kwam deze set heel ver, de basjes kickte enorm! ik denk wel dat je hier een leuk buitenfestivalletje mee kunt doen. De dap Soundmate 1 (dat kleine setje) deed het ook beter dan verwacht! Kwam best veel geluid uit zo'n klein setje! Voor mij is het wel duidelijk, geen vooroordeel over dap meer.. eerst luisteren dan pas kun je weten of iets echt goed of slecht is.

Voorderest hele leuke dingen gezien die dag. Dat was het 2,5 uur heen en 2,5 uur terugrijden wel waard! laugh :D
I Love House Music!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
1-9-2008 14:01
Het setje wat buiten stond (de SPS glijbanen met 4 18" en 2 21" bassen) deed het qwa laag erg goed vond ik, zowel vooraan als op grote afstand nog genoeg bass. De array topjes die er hingen deden het ook erg leuk, misschien miste ik wel wat mid en was het hoog iets teveel aanwezig, maar das persoonlijk wellicht wink ;)

Het leukste vond ik toch de X-serie, met name de X-15HL bassen; toch best verrasend veel laag voor zo'n budget kastje, ik vond ze ook leuker klinken dan de dubbel 18"ers uit de LT-reeks.

Wel 'grappig' om te zien; een 21" Glijbaan opgeblazen waar klanten erbij stonden (en even later de 2de 21"er ook) en 3 van 4 moving headjes die er stonden werkten niet goed, foei Highlite razz :p
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
4-9-2008 21:52

eddy wally schreef:

Graag hoor ik de reacties op de nieuwe speakers welke daar getoond werden.Ik persoonlijk was best wel aangenaam verrast over het rendement van de touring subs met slechts een 18 inch speaker.Had ook graag de gepowerde x-reeks eens gehoord maar deze was er nog niet. Ook de RB reeks was voor mij een meevaller.Wat vonden jullie er van?
Vergeet niet dat er maar liefst 8 hoorngeladen subwoofers stonden en dat wil best wel goed doorduwen buiten. Resltaat is vergelijkbaar met een groot open lucht concert. Van mij mochten er nog meer toppen staan of grotere line arrays. Ondanks dat klonk het wel prima, ook op grotere afstanden.

RB-reeks vind ik erg goed klinken. Helaas stond daar geen EQ tussen geschakeld. Het gaat mij dan niet zozeer om de zaak recht te trekken maar wel kijk ik of de luidspreker op elke schuif meteen reageert. Doen ze dat niet, dan mist er voor mij iets in de weergave karateristiek. Opvallend vond ik ook dat de LT-215 (showroom) een soortgelijk klankbeeld voortbracht als de Ribbon speakers, echter iets minder tophoog. De Ribbons kun je hard laten spelen zonder dat het hinderlijk wordt, zelfs als je de hoge tonen regelaar van de zonemixer daar wat in de plus zet, iets wat ik bij hoorntweeters eerder het omgekeerde is.

Feit is wel dat Ribbons erg goed klinken. Helemaal is het Ribbon geluid herkenbaar als je thuis zelf stevige hifi speakers hebt met Ribbon tweeters (Philips).

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)