Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 5 van 21)
Moderator(s): Dré
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
9-7-2008 17:52

pietje schreef:

Bovendien ga je als je ouder word steeds minder vaak naar een kroeg (althans, de meeste mensen), dus heb je er ook geen last van, en worden je longen vanzelf schoner.
Dus jij vind dat je als roker het recht hebt iemand anders zijn longen 'vuil' te maken, ze worden na een paar jaartjes toch vanzelf schoon?
exit night into LIGHT
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
9-7-2008 17:55
Wat ik meer bedoel, is dat je met die paar uurtjes in de week, en verder niet in een rokerige omgeving komt, het best wel meevalt met de vuile longen.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
9-7-2008 17:56
Als je echter continue in een rookomgeving zit (vb: ouders roken en je woont thuis) dan is het meeroken een ander verhaal.
Ach, ik ben één van de weinige op m'n werk die niet rook. Heb vanaf jongs al gezegd, ik ga niet roken en dat heb ik nog steeds vol gehouden. Loop alleen op m'n werk tussen rokende vuurkorven. MAAR tegen woordig rookt elke licht & geluid technicus. Maar dat zal wel aan mij liggen wink ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-7-2008 17:58

pietje schreef:

Dood gaan we toch wel. Bovendien kan jij het mij niet wijsmaken dat iemand die als een gemiddeld persoon in de kroeg zit (dus zeg 2/3 avonden per week? geen idee wat het gemiddelde is) en dan telkens een paar uurtjes, heel veel eerder dood gaat door meeroken. Bovendien ga je als je ouder word steeds minder vaak naar een kroeg (althans, de meeste mensen), dus heb je er ook geen last van, en worden je longen vanzelf schoner. Als je echter continue in een rookomgeving zit (vb: ouders roken en je woont thuis) dan is het meeroken een ander verhaal.
Gelukkig bevestig je met dit stukje tekst mijn andere punt. Rokers zijn inderdaad over 't algemeen asociaal tegenover niet-rokers. Ik werk op evenementen, in clubs/discotheken en rook niet. Dat betekent dat ik gemiddeld 3 lange nachten per week in een rook-hol zit en ongewenst mijn longen aan het verkloten ben (ontkennen dat 't je longen flink aantast is simpelweg onmogelijk).
Nee, maar bekijk het is zo: totdat de overheid ineens met het gekke idee kwam was niemand maar dan ook helemaal niemand met het idee gekomen om kroegen rookvrij te maken.
Die ideeen zijn er al jaren - er is alleen een overheid nodig om 't daadwerkelijk voor m'kaar te krijgen.
Nooit last van, en dit ook nog nooit gehoord. Ik zou de context/voorbeelden welis hiervan willen weten.
Zie je eigen eerste opmerking in je post. Je bevestigt het gelukkig zelf shut up :X laugh :D
Light Image
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
9-7-2008 18:00
Hoe het met de longen juist zit weet ik niet, ik heb geen medicijnen gestudeerd, het ging me meer over je reactie.

Ikzelf ben een niet-roker, maar heb zelf niet al te veel problemen met roken op cafe.
Al vind ik het zelf steeds vriendelijk en getuigend van respect als je rokende buur even op voorhand vraagt of het een probleem is om aan zijn verslaving te voldoen.
Daarnaast ben ik van mening dat een niet roker wel het recht heeft op een plaatsje wat rookvrij is. Ben dus eerder te vinden voor een niet rokers zone, alleen is het jammer dat je de klanten in 2 groepen begint op te delen op basis van het rookgedrag.
exit night into LIGHT
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
9-7-2008 18:32
Rokers assosiaal wil ik niet zeggen maar sosiaal is zeker iets anders.
Als ik in een kroeg sta, heeft de roker een keuze om wel of niet te roken.
Ik als niet roker moet het maar goed vinden en ook in de rook staan.
Kan vanuit daaruit ook wel inkomen dat mensen het assosiaal vinden.

En ik denk vooral dat we ons moeten blijven bedenken dat feestjes in de zomer, vaak al "opgedeelt" worden door mensen die buiten zijn en wie binnen zijn. is vaak ook het probleem van met mooi weer dj binnen zetten.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
9-7-2008 18:48
Dood gaan door roken laugh :D jammer dat veel mensen direct geloven wat de overheid schreeuwt.. Ofja, eerder triest wink ;)
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
9-7-2008 18:49
Eerste zaterdag-uitgaansavond-zonder-roken is me zeer goed bevallen. Heb zelf bronchitis, en moet zeggen dat ik het zaterdag zeer pretting vond in de discotheek. Heb er nooit problemen gehad met het roken, ging er ook niet voor uit de weg, maar had niet verwacht dat ik zo'n verschil zou merken.
Van stankoverlast heb ik helemaal niets gemerkt, 't was alleen een stuk helderder, maarja, daar hebben ze rookmachines voor uitgevonden...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
9-7-2008 19:07

Mr. Edie schreef:

Dood gaan door roken laugh :D jammer dat veel mensen direct geloven wat de overheid schreeuwt.. Ofja, eerder triest wink ;)
En waarom zouden we dan moeten geloven wat jij schreeuwt?
Waar de overheid haar standpunt nog kan verdedigen met uitkomsten van diverse onderzoeken, faal jij (in ieder geval tot dit moment) in het geven van welke vorm van argumentatie dan ook.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-7-2008 19:10

Mr. Edie schreef:

Dood gaan door roken laugh :D jammer dat veel mensen direct geloven wat de overheid schreeuwt..
Een jaartje of 40 geleden had men 't excuus dat men niet beter wist.. Maar als je vandaag de dag dit soort beweringen nog doet en er zelf nog in gelooft ook vraag ik me af of mensen als jij niet tegen zichzelf beschermd moeten worden en sigaretten maar gewoon helemaal verboden moeten worden..
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)