Forum > Newbie Forum

Hulp bij keuze van lichteffect

(40 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
10-2-2008 12:22
Gisteren showtje gedaan met de nieuwe dynamo's en zoals beloofd even mijn ervaringen:

Allereerst misschien zeggen dat het een showtje betrof voor 45 mensen (leeftijd 30 - 70 jaar) - moeilijk publiek dus laugh :D
Als licht stond er: 4 Ledpar 64 + 2 Dynamo 250
(Geluid: 2 X Vibe 15 - was zeker! voldoende)

Eerst was ik van plan om de scans aan de zijkant van de statief met de ledpars op, te klemmen, maar uiteindelijk toch besloten om een extra statief met t-bar te nemen. Dit bleek de juiste keuze... De scans prikken mooi door de ledpars heen, hebben mooie ingebouwde progrs in combinatie met de CA-8 controller. Er staat een extra DIP-schakelaar op (een 10e) die die scan omgekeerd zet... Met 2 scans naast elkaar geeft dat dan wel mooie, brede effecten. Soms kruisen ze elkaar en bij andere programma's lopen ze mooi naast elkaar.

Enig punt van aandacht in het vervolg: Door de vorm van de zaal (de zoldering liep af naar beneden tot een hoogte van +- 3m) kon de statief niet zo hoog gezet worden. Hierbij heb ik de scans dan loodrecht gehangen, maar bij sommige progs schenen de scans recht op de tafels met onze ouderen, reken dan soms die strobo-effecten erbij en je begrijpt dat ik af en toe manueel moest ingrijpen (even standby aanzetten en terug uit => start nieuw programma)

In ieder geval, kan ik stellen dat ik erg tevreden ben over de toestelletjes (wegen ook niets!) en ze zijn heel bruikbaar voor dit soort showtjes (stand-alone te gebruiken met simpele controller en geen programmeerwerk...)
Een echte aanrader!!
(De duurzaamheid zal zich wel nog moeten bewijzen natuurlijk...)

Mvg,

Tim
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)