Forum > Geluid

Geluid op carnavalswagen

(54 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
WsxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2006
Laatste: 24-1-2012
Berichten: 73
6-12-2007 19:24

JeroenVDV schreef:

exc. brandstof.
Ja dat leek me logisch laugh :D

En buiten de kosten komt ook nog eens de grootte van het apparaat en dan met name het gewicht!
KeepvogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2007
Laatste: 10-2-2009
Berichten: 16
6-12-2007 23:35
a lo ha

wij hebben op ons wagentje ( een oude kinder prinsenwagen ) 10 kw liggen ( rms waardes )

2 das audio subs ( 2x 15' 1200 rms vewin zelfbouw weet ik wat precies )
2 das audio toppen ( 2x 12'1000 rms met 2'hoorn driver )
2 jb-systeem 215 live pro
2 behringer b1520 pro
2 behringer b1800 pro
en nog wat los foekie woeki spul
dit alles word voor 90% aangestuurd met dap paladiums die als ze vol open tussen de 90 en 95% kunnen geven van de speakers ( zitten ook 2 omnitronic versterkers bij de p1000 en p1500 )

dit is allemaal eigen matriaal ( gebruik ik normaal als 3 sets zijnde de sp4 behringer en een set das audio en een setje full range jb-systeem en de rest licht op me slaapkamer en overal en nergens )

hier hangt een generator op afterkas aan ( 90 kva ) en die word bekrachtigt door de traktor dit werkt super meer dan genoeg vermogen alles goed weg gewerkt geen generator die je nergens kwijt kunt want die hangt gewoon in de hef inrichting van de traktor en de wagen

ook het licht op onze wagen is geen probleem ( hoop lichtslang par spots en een geni dmx 1800 strobe en een antari z1000x rookmachine want we rijden van 10 uur smorgens tot 10 uur savonds )

en zolang je in optochten rekening houd met de rest en niet tot midden in de nacht gaat lopen klooien blijven we gewoon vergunningen krijgen ;)

( wel heeeeel handig een vergunning ivm verzekering en politie gezever tijdig aanvragen dus kost maar 30 en hebt geen gezeur en dat is denk zeker wel zo fijn als er iets gebeurt )

o jah het vermogen ( die 10 kw ) is meeeeer dan genoeg hoef je je echt nergens voor te schamen moet je wel ff goed nadenken hoe je het neer zet dat de sprijding lekker gunstig is want daar alleen al valt veel te winnen of verliezen
ik zeg maar zo; dat is korter dan dierentuin
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
6-12-2007 23:52

keepvogel schreef:

... een generator op afterkas aan ( 90 kva ) en die word bekrachtigt door de traktor dit werkt super meer dan genoeg vermogen alles goed weg gewerkt geen generator die je nergens kwijt kunt want die hangt gewoon in de hef inrichting van de traktor en de wagen
Ik neem aan dat je de aftakas bedoeld. Erg gevaarlijk overigens om hier elektronische apperatuur op aan te sluiten. De frequentie is direct afhankelijk van het motortoerental van de tractor en ook de spanningsregeling kan hierdoor buiten zijn regelbereik komen. Dit soort generatoren zijn meer bedoeld voor verlichting of om op te lassen, maar m.i. niet om electronische apparatuur achter te hangen..
Dj masaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2006
Laatste: 5-1-2009
Berichten: 8
10-12-2007 06:05
is niet echt best voor je spulletjes

een klein tikje op het gas van de tractor en het kan al gebeurd zijn ik zou het risico niet nemen
KupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 11-11-2015
Berichten: 10
10-12-2007 10:28

dj masa schreef:

is niet echt best voor je spulletjes

een klein tikje op het gas van de tractor en het kan al gebeurd zijn ik zou het risico niet nemen
Ligt er ook weer aan met wat voor tractor je rijd, een Fendt Vario kan zoiets perfect runnen...
CrxtreemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2004
Laatste: 11-5-2019
Berichten: 164
10-12-2007 10:41
Hebben we het nu over een carnals optocht of een dansparade?

Je ga toch geen Vario in een optocht gebruiken.
Alles wordt bij ons ingebouwd op de aggregaat na.

Dus de trekker ook.
En als je met een Vario 936 voor een wagen rij,valt de wagen in het niet. shocked 8O

Wij bouwen gewoon op ons thema,werken de boxen weg zover mogelijk en zorgen dat we goed en zuiver geluid hebben.
En zover mogelijk wordt de muziek aangepast aan het thema.
Verwijderd101213Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 9-11-2003
Laatste: 7-1-2011
Berichten: 65
10-12-2007 12:44
Zal ik wel een zeikerd zijn en ondanks mijn brabantse geaardheid toch weinig van traktoren af weten, maar verenigingen die voor veel geld een geluidsinstallatie wegzetten en vervolgens een traktor voor de kar spannen, en deze niet weg werken in de trend van de wagen,

die hebben de essentie van carnaval nog niet helemaal begrepen.
...
MobileShowtechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 25
11-12-2007 04:37
Carnaval.........kun je verdelen in 2 groepen in mijn zicht: het 'Wie heeft het meeste wattage op zn kar staan carnaval' en 'Wie heeft de orgineelste/leuke/creatiefste carnavals kar gebouwd in de optocht'

Het Boem-Boem Carnaval:
Meeste Carnavals organisaties denken in de zin van: Hoe meer watt hoe beter!, Echter begaan ze dan een grote fout. Als er logisch word nagedacht met welke speaker tot hoe diep / hoog in hz kan gaan ben je al snel een stuk goedkoper uit + hetzelfde resultaat. Ook het
hoorngeladen speaker geintje vergeten ze vaak / kennen niet. Over aggregraten, Tjah het moet meestal zo goedkoop mogelijk. De grote fout
die je dan maakt is dat je een aggregraat pakt die niet veel zwaarder is dan al je apparatuur op de kar. Ga dan maar is het bedrijf uitleggen waar je alles hebt gehuurd waarom alles kappot is. Ook een leuke Tip, gooi er altijd 1 of 2 bouwlampen op het aggregraat erbij
, niet puur om iets uit te lichten maar dat je hier en daar de up's & down's kunt corrigeren.

Creatief Carnaval:
kort stukje tekst, hoeft niet hard te gaan. is meestal toch een carnavals cd'tje die word afgespeeld. puur om het een stukje feestelijk te maken.
Waar is trouwens het tijdperk gebleven met nog de echte Trompet Hoorns op een carnavalskar laugh :D
Because Light Matters
CrxtreemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2004
Laatste: 11-5-2019
Berichten: 164
11-12-2007 08:31
In een paar optochten die wij rijden krijg beoordelen ze ook op de muziek keuze.
En dan met name of het mechanisch is of van een dweilbandje.

Dit moet je ook van te voren aangeven zodat ze de boomwagens van de bandjes vandaan houden zodat ze ook hoorbaar zijn.

(Ps, is dit niet meer een topic voor Off-topic?)
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
11-12-2007 16:12
Wij (ik zit bij organisatie Carnaval Hechtel), weigeren altijd de wagens met het écht grote lawaai.
Maar als je alles wat ietwat lawaai maakt moet bannen uit je stoet, heb je nog maar 5 wagens in je stoet, of moet je aan groepen met weinig lawaai en een mooie uitbeelding veel geld gaan betalen om te komen.

Op onze carnavalwagen doen we het trouwens perfect met 2 Stageline PAB112/SW topjes, met daaronder 2 W-BIN's... Dit hangt dan rustig op 1 versterker, en produceert voor ons wat "sfeermuziek". Geen gebonk, maar de goeie ouwe carnavalmuziek happy :)
En dat spul werkt prima op een 1.5kVA aggregaatje laugh :D
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)