Forum > Newbie Forum

verloop stereojack naar rca

(57 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
KenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 79
13-2-2008 15:44

JeroenVDV schreef:

Ken schreef:

Hoe bedoel je? shocked 8O
Precies zoals ik het zeg.. Je compressor staat nu in de keten geluidskaart > monitors. De compressor wordt dus ingezet op het geluid dat uit je monitors komt en zal NIET in je uiteindelijke eindmix terecht komen, tenzij je die terug opneemt in je PC..
Waar moet die kabel dan komen te zitten?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-2-2008 16:36
Ken,

Het is echt verstandig als je de handleidingen van de apparatuur die je hebt eerst even gaat doorlezen, en misschien zelfs maar een basiscursus geluidstechniek/studiotechniek gaat doen. Op deze manier gaat het voor jou (en daarmee voor de forummers hier ook) een zware bevalling worden..
Light Image
KenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 79
13-2-2008 18:08

JeroenVDV schreef:

Ken,

Het is echt verstandig als je de handleidingen van de apparatuur die je hebt eerst even gaat doorlezen, en misschien zelfs maar een basiscursus geluidstechniek/studiotechniek gaat doen. Op deze manier gaat het voor jou (en daarmee voor de forummers hier ook) een zware bevalling worden..
Ok zal ik doen,

Maar kan je AUB zeggen waar die kabel dan moet? sad :(
KenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 79
13-2-2008 21:44
Moet het dan zo? sad :(

https://img215.imageshack.us/my.php?image=dsddsdfmz2.jpg
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
13-2-2008 23:32
Nope. Nogmaals:

René Eppink schreef:

Je maakt de cruciale fout dat je ingangen met ingangen wilt verbinden en uitgangen met uitgangen. Dat doen we dus NIET! Een signaal van een uitgang moet naar een ingang van een ander apparaat.
Overigens beschouw ik mijzelf in dit geval vrij behulpzaam, maar dat kon ook nog wel eens veranderen als er blijkbaar niet de moeite wordt genomen om nog eens na te checken of je wel aan alle aanwijzingen voldoet wanneer je weer een tekening post die je net in elkaar hebt gezet. sad :(

Aangezien je eisenpakket ook niet helemaal (of misschien: helemaal niet) helder is en ik niet kan ruiken dat het spulletje ook nog weer eens gecompressed de geluidskaart in moet en dat al helemaal niet uit je tekeningen kon opmaken was mijn vorige tekening inderdaad niet correct. Ik waag er nog 1 poging aan, mocht je er dan nog niet uit komen ga dan eerst die cursus volgen, lees de handleidingen nóg 100 maal na totdat je werkelijk begrijpt wat er gedaan wordt, haal er een handige vriend/kennis/buurman/whatever bij, zet evt. je woonplaats in je naam zodat een toevallig naburig forumlid kan komen helpen, etc. etc.

Let op! Ik ga er nu vanuit dat:
- Het signaal op monitoren én het signaal dat terug je computer in gaat gecompressed wilt hebben
- Je je monitoren wilt regelen met de main out regelaar
- Het geen punt is dat je opnameniveau ook direct afhankelijk is van de main out regelaar (kan niet anders bij deze mixer)
- Er verder geen andere geluidsbronnen zijn die je niet getekend hebt, maar wel gecompressed wilt hebben.
(Aan medeforummers. Ik weet dat punt 3 te verhelpen is door het ingangsignaal van de geluidskaart vóór de mixer af te splitten en er mogelijk nog wel meer redenen zijn om het anders te doen, maar dan wordt dit topic zo'n bodemloze put dat ik dat niet als optie heb beschouwd.)

Tekening:
https://img165.imageshack.us/img165/9946/setupkd8mx8.th.jpg
KenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 79
14-2-2008 22:35
Als ik die blauwe kabel in de output steek (zoals op de tekening hierboven) dan krijg ik een soort flanger geluid.

En als ik hem in de input steek dan niet, maar ik weet niet of dat dan wel goed is?
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
14-2-2008 23:00
Waarschijnlijk heb je de line in ook weer op de uitgang staan, mogelijk nog eens een rare compressorinstelling eroverheen. Dan kun je wel eens rare effecten krijgen ja. Zet dus op de volumemixer op je computer de line in van de betreffende geluidskaart op dempen. Hou daarbij de tekening dus gewoon aan.
KenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 79
15-2-2008 11:04

René Eppink schreef:

Waarschijnlijk heb je de line in ook weer op de uitgang staan, mogelijk nog eens een rare compressorinstelling eroverheen. Dan kun je wel eens rare effecten krijgen ja. Zet dus op de volumemixer op je computer de line in van de betreffende geluidskaart op dempen. Hou daarbij de tekening dus gewoon aan.
Ok Bedankt

edit:

Als ik de line in op mjn pc uitzet krijg ik helemaal geen geluid meer.

Ik heb de instellingen van mijn geluidskaart als volgt:
https://img527.imageshack.us/my.php?image=xcvxaf5.jpg

(Trouwens ik wil de compressor gebruiken op mijn masterbuss!
Is de compressor zo dan goed aangesloten?)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-2-2008 21:19
Verkoop dat ding en koop een plug-in compressor voor je computerprogramma...
Light Image
KenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 79
17-2-2008 14:49

JeroenVDV schreef:

Verkoop dat ding en koop een plug-in compressor voor je computerprogramma...
Liever niet

Terug naar forum Reageer (zonder quote)