Forum > Algemeen Forum

Wanneer KVK en BTW

(273 reacties. Pagina 5 van 28)
Moderator(s): Dré
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
26-9-2007 19:23

JeroenVDV schreef:

kevinos91 schreef:

Je hebt van die mensen... Toen jij begon heb je zeker meteen een collectie van 200 CD's gekocht met 2x pioneer CDJ1000 en een dik mengpaneel ? wink ;)
Nee, ik heb er flink wat jaren over gedaan. En heb nog steeds geen CDJ-1000's en een slank mengpaneel. Waarom zou dat in 1x moeten?
Nou, jij bent ook een DJ, wij hebben een hele Drive-in, dat is dus ook effe wat anders dan 2 cd spelers en een mengpaneeltje.... Kun je het proberen te respecteren als niet al mijn muziek legaal is omdat we ook beginners zijn ?
Freelance diensten & LED Design
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-9-2007 19:29

kevinos91 schreef:

Nou, jij bent ook een DJ, wij hebben een hele Drive-in, dat is dus ook effe wat anders dan 2 cd spelers en een mengpaneeltje....
Yup, dat weet ik heel goed. Da's namelijk 1 van de redenen waarom ik alle (drive-in show) verhuurspul eruit heb geknikkerd een tijd terug.
Kun je het proberen te respecteren als niet al mijn muziek legaal is omdat we ook beginners zijn ?
Respecteren? Nee. Enigszins begrijpen? Ja.
Light Image
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 26-9-2024
Berichten: 430
26-9-2007 20:45

kevinos91 schreef:

Kun je het proberen te respecteren als niet al mijn muziek legaal is omdat we ook beginners zijn ?
Als jij gratis in buurthuizen, voor vriendjes en de buren draait: Ja. Vraag je er geld voor: dan voor geen meter, je bent aan het jatten en met andermans spullen geld aan het verdienen....
The return of the BoomBap
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
26-9-2007 20:59

kevinos91 schreef:

Daarbij lijkt het me ook dat iedereen zo begint, ik zou niet weten hoe je anders aan de bak komt op de dag van vandaag ? shut up :X
Inderdaad, dat lukt niet, ik geef je volkomen gelijk sneaky :V
Hou wel even in het achterhoofd dat iedereen die op deze manier werkt een spotprijs vraagt voor zijn dj kunsten en zo dus nauwelijks geld verdient om cd's te kopen (maar dat maakt niet uit, die brand je toch en je hebt meer opdrachten omdat je zo lekker goedkoop bent).

De mensen die 'normaal' geld vragen en veel! van dat geld weer in cd's investeren verdienen nu niks meer omdat er nu een jochie op hun plek staat die het voor de helft (ik zeg maar wat) goedkoper doet.

Beetje krom nietwaar?
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
26-9-2007 22:14

jelmer schreef:

kevinos91 schreef:

Kun je het proberen te respecteren als niet al mijn muziek legaal is omdat we ook beginners zijn ?
Als jij gratis in buurthuizen, voor vriendjes en de buren draait: Ja. Vraag je er geld voor: dan voor geen meter, je bent aan het jatten en met andermans spullen geld aan het verdienen....
Ik jat niks, zij bieden het aan... ik accepteer wink ;) ( En ik zie nergens staan niet voor Drive-in gebruik )

Daarbij, bouwen wij langzaam een collectie op... Oftewel niet alles is illegaal.
Maarja, in het begin kun je niet voor een feest 20 cd's kopen voor één avond te draaien... Dat is niet te doen, daarom moet je langzaam opbouwen.

PS: Zullen we weer ontopic gaan ? het gaat niet meer echt over KvK en BTW sneaky :V
Freelance diensten & LED Design
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
26-9-2007 22:17
Je begint zelf over de illegaliteit van je handel, is al vaak ter sprake geweest hier. Hoe je dat goed wilt praten moet je lekker zelf weten, maar je steelt direct van de artiesten van deze muziek, kan je recht of krom lullen maar klopt van geen kanten.

En daar kan je populair over gaan doen maar illegaal is illegaal. Downen voor thuis is niet strafbaar, zodra je er voor geld mee op pad gaat zit je fout.

Beetje jammer dat je als proeftijdlid nog steeds niet schijnt te willen begrijpen dat niet alles kan in het leven.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
26-9-2007 22:52

kevinos91 schreef:

Toen jij begon heb je zeker meteen een collectie van 200 CD's gekocht met 2x pioneer CDJ1000 en een dik mengpaneel ? wink ;)
Toen ik begon, had ik de draaitafel van mijn moeder, een echte oude volautomaat, een eigen cassettedeck, en een tape deck.( met van die grote wielen) en een mixer met wel 5 kanalen zonder voorafluistering gain of toonregeling, maar met 5 polige din stekkertjes. Als versterker had ik een sony 2x45 watt en zelfgebouwde boxen gevuld met speakers die ik her en der uit tv's had gesloopt. De microfoon van mijn vader, en de koptelefoon van oma.
En welgeteld, 33 singeltjes of zo iets. En wat lp's van mijn moeder mee.

Dus nee, je hoeft niet te beginnen met een grote goede set om wat te bereiken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 390
27-9-2007 01:35
Goh, uit die tijd van Tom schijn ik ook nog te komen. cd's bestonden nog niet singeltjes kopen en die op een belt-drive draaitafel afdraaien. Met 2 huiskamer speakers en een akai versterker waar een grote fan achter moest, anders viel hij door oververhitting uit shocked 8O Later kwam er een huiskamer cd speler bij. (wat een aanschaf bedrag was dat, en nog onhandig ook.) Door vraag en aanbod heb ik ondertijd een behoorlijk goede legale collectie. Niet de minste apparatuur, enige kw's aam geluid. en aardig wat licht en truss. Zodat ik een behoorlijke drive in show neer kan setten. Het is dat ik wat aan het minderen ben. Dus ik heb geen cdj 1000's en moving heads. Voor die paar keer per jaar dat ik die nodog heb, huur ik ze wel. Maar ondertijd wel dateq, dynacord, ev, enz.

En als je een heel goed bod doet is de hele handel over te nemen, exclusief de cd/vinyl collectie. Maar ook ik weet dat dat niet 123 zal gebeuren. dus moet ik nog steeds af en toe investeren om een beetje up to date te blijven. En dan kom ik weer terug bij af.

Wat was dat vroeger toch leuk! sparen en geld verdienen omdat je persé iets wou hebben. En niet alles in 1 keer. Dat kunnen en konden alleen mensen die of hele rijke ouders hebben/hadden, of die een gat in de markt aanboren. Dat laatste gebeurt steeds minder. De Concurentie, zeker op prijs gebied wordt compleet vernagelt door mensen die juist niet aan kvk, btw, legale muziek, veiligheid enz. doen. Dan kan ik wel jaren lange ervaring hebben en het heus niet altijd goed doen. Ik zie in de loop der jaren steeds meer, vooral particulieren, maar ook scholen en verenigingen afzakken naar het is ook muziek/licht en goedkoper niveau. Zeker hier in de buurt is daar bijna niet meer tegen op te boxen. (de goede klanten daar gelaten natuurlijk) Want ook die jongens, en dat is een feit, kunnen het gezellig maken.

Dat is dus een van de redenen waarom ik minder doe. Maar wat ik doe wil ik wel graag met plezier doen, en daar kies ik dan tegenwoordig ook mijn klussen op uit. Niet meer op de €.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
27-9-2007 09:14

kevinos91 schreef:

Je hebt van die mensen... Toen jij begon heb je zeker meteen een collectie van 200 CD's gekocht met 2x pioneer CDJ1000 en een dik mengpaneel ? wink ;)
In alle eerlijkheid? Toen ik begon nam ik veel nummers op van de radio (en met mij vele andere startende concullega's uit die tijd (paar honderd jaar geleden)). Dus ja, we zijn wel een beetje moraalridders ;-)

Laat ik beginnen te zeggen dat het niet mag (dus wat ik een paar honderd jaar geleden deed mocht ook niet hoewel daar toen eigenlijk niet bij stilgestaan werd en ook minder over bekend was dan nu). Maar als iemand begint dan kan ik het me wel indenken (en let wel: Dat is iets anders). Een ander verhaal wordt het wanneer je ermee door blijft gaan na die moeilijke opstartfase (dus op het moment dat je daadwerkelijk geld gaat vragen voor je kunstje). Want dan begint het een beetje verwerpelijk te worden (oneerlijke concurrentie en zo).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Da_siesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 18-4-2017
Berichten: 19
27-9-2007 11:33
om even terug te gaan naar het onderwerp van het topic:

mag je als hobby drive-in wel actief klanten werven dmv een website en advertenties in bladen, of krijg je dan een instantie op je dak vanwege zwart werken oid?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)