Forum > Algemeen Forum

TOPM sound light and laser show

(64 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
26-10-2006 10:44
Ik snap sowieso niet waarom er zo heftig word gereageerd op mijn eerste post, het is toch mijn mening? Daar hoeft niemand tegenin te gaan of je moet het kunnen onderbouwen.

En dat mis ik nu net... zoiets van 'de processor stond verkeerd ingesteld' of 'het setje heeft echt potentie' daar kun je toch niets mee? Het is wat ik daar gehoord en gezien heb. TOPM krijgt de kans om iets moois te laten zien, lukt dat niet, helaas pindakaas.

Er zit trouwens een heel verschil in OEM bakken zoals mushrooms kopieëren en een compleet line array ontwerpen. Maar voor de gemiddelde kermis klant zal dit geen probleem zijn.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
26-10-2006 10:50
heb de rit naar NL maar links laten liggen gezien de reacties hier. shut up :X
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-10-2006 12:41
mm vele reacties van bezoekers die de set niet goed vonden klinken.. Niemand die het lef had of de drang om naar de technici te stappen en eens vragen om uitleg waarom het zo klonk? Misschien de technici wel een aantal tips geven waar de set niet goed klonk? Ik ben zelf niet geweest maar ik kan mij goed voorstellen dat wanneer ik de set niet goed zou vinden klinken ik naar de man achter de knoppen zou lopen en vragen waarom de set een aantal gebreken zou hebben? welke instellingen, laat hem zelf luisteren, misschien dat net op dat punt waar hij staat er geen last is van teveel bass, enz.

Misschien is dit wel een tik van mij maar ik ben wel zo iemand die wel eens naar de persoon achter de knoppen stap omdat ik wat vind ontbreken aan het geluid. Doe je dit op een nette manier zonder dat de persoon zich voelt aangevallen of denkt dat jij hem een slechte geluidsman vind valt er heel vaak te praten en wil de persoon in kwestie ook wel eens een rondje door de zaal lopen en luisteren. daarna evt bijregelen.

als tech kun je niet de hele tijd gaan luisteren en dus kan het wel voorkomen dat het op een aantal punten gewoon minder klinkt.

Ik weet dus niets van de hele set die daar stond/hing maar vind het zo vreemd dat er wel veel over wordt gesproken op het forum maar niet de moeite wordt genomen om te tech daar aan te spreken, zij willen daar verkopen dus het lijkt mij zeer sterk dat de persoon achter de knoppen je niet te woord zou willen staan.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 62
26-10-2006 13:17
Op de eerste dag tussen de demonstraties in heb ik wel meegeluisterd met mensen die met de RAM-technici spraken en zij kregen ook de gelegenheid een eigen cd op te zetten en zelf aan een paar knoppen te draaien. Hier knapte het geluid al enorm van op, maar volgens mij stonden ze aan een driebands eq te draaien waarbij verder alleen nog de frequentie van de drie draaiknoppen kon worden aangepast, daarmee is het dus nog niet optimaal af te stellen. Andere instellingen aanpassen wilden ze niet graag en zou veel tijd gekost hebben, kennelijk zit er een enorm smaakverschil tussen Spanjaarden en Hollanders/Belgen. Hierover sprak ik ook al in mijn eerste reactie in dit topic trouwens. Maar op basis van die aanpassingen met een driebands eq, denk ik echt dat die sets - en zeker de kleinste van de drie - best goede prestaties moeten kunnen leveren, mits zij tenminste naar eigen smaak worden afgesteld en niet op zijn Spaans. Bij de eerstvolgende demo na die aanpassingen werd alles weer netjes teruggesteld zoals het was...

En als die Spanjaarden hun instellingen als het lekkerst ervaren, instellingen in eigen hand willen houden en daarnaast zo eigenwijs zijn dat ze tijdens de demo's toch echt hùn instellingen willen en zich niet wensen aan te passen aan een geïnteresseerde klant die aangeeft het op een andere manier véél beter te vinden klinken, sterker nog, dat ze zó stronteigenwijs zijn dat ze niet eens naar TopM luisteren over hoe zij graag willen dat de set klinkt, tja...

Nee, dit was niet handig als je de set hier wilt verkopen. Maar buiten de demo's om waren die technici best vriendelijk en alleszins bereid om je een beetje te laten spelen met het systeem, al is het dan maar een driebands eq en serieus, dat deed de set al veel lekkerder klinken. Ik ben nu ook eigenlijk heel benieuwd naar hoe de sets klinken zij meer naar "onze" smaak zouden zijn afgesteld, aan de ene kant is dat best positief, aan de andere kant een gemiste kans, want dàt was nou precies wat ze op die beurs hadden moeten laten horen!

Jurrie schreef:

Er zit trouwens een heel verschil in OEM bakken zoals mushrooms kopieëren en een compleet line array ontwerpen.
Dat is ook wel zo, maar TopM levert met de merken Aztek en ook Akiyama apparatuur voor een lager budget en met RAM Audio/RAM Lighting/Space Equipment en ook met ET ook apparatuur voor de hogere segmenten. Het is dus niet zo dat één merk zowel "mushrooms kopieert" als complete line arrays ontwerpt, wel is er één importeur die beide merken verkoopt! Als die importeur dan een beurs organiseert, dan snap ik volkomen dat zij al hun merken op die beurs terug willen laten komen. En dan komen in een demo inderdaad line arrays en mushrooms samen. Dat neemt niet weg dat die beide producten van wezenlijk verschillende merken (en met ook een compleet ander prijskaartje) komen!
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-10-2006 15:03

Jurrie schreef:

Okee. Je hebt gelijk, smaken verschillen. Máár als een groot deel van de mensen zelfs pijn in de oren heeft na een demo is dat niet alleen mijn smaak die blijkbaar verschilt.
Ik heb zelden op een beurs goed geluid gehoord. En daar zaten toch erg grote jongens tussen. Veelal laat men horen hoe hard het setje niet kan. wink ;)

Martin.
kvm entertainment
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
26-10-2006 16:12
Klopt, TOPM importeert alleen maar, al beweerden ze dat ze atzek zelf produceren.

Ik stap om de reden die hierboven genoemd word niet naar een geluidsman. Alsof hij even de gehele configuratie veranderd van het speakermanagement terwijl ze met een demo bezig zijn.

Kan hij leuk aan zijn equalizer draaien maar dan nog...

Goed geluid begint bij de processor in dit geval.

De set kan best potentie hebben, maar dat is mij ontgaan die avond. Dat is gewoon jammer en ik weet zeker dat er dan potentíële klanten weglopen. De geluidsman hoorde toch zeker ook dat het gewoon zeer deed aan je oren? de verhouding was compleet zoek. Zo niet, dan hadden ze die beter thuis kunnen laten. Het is toch geen schande om dit toe te geven?
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 62
26-10-2006 16:18
Helemaal mee eens, Jurgen! En absoluut een gemiste kans voor RAM Audio/Space Equipment/TopM.
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-10-2006 16:23

Jurrie schreef:

Ik stap om de reden die hierboven genoemd word niet naar een geluidsman. Alsof hij even de gehele configuratie veranderd van het speakermanagement terwijl ze met een demo bezig zijn.
Niet tijdens de demo, maar wel erna. Mocht je als verkoper denken dat hier klanten voor te vinden zijn en dat deze set beter kan presteren dan dat je hoort.
Het heeft er dus ook mee te maken "hoe" je naar deze set kijkt.
Goed geluid begint bij de processor in dit geval.
Ligt aan het systeem, ik heb toch veel sets gehoord zonder processor, die wel goed klonken.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-10-2006 16:41
nee absoluut is het geen schande om te vermelden hoe en wat. echter als je als bedrijf jezelf wilt verkopen, moet je zorgen dat het allemaal in orde is. maakt de tech er een zooitje van, moet je hem de deur wijzen. Jullie komen neem ik aan om te kijken en luisteren zodat jullie weten wat het voor bedrijf is en wat zij allemaal kunnen bieden. Mochten jullie intresse hebben in een dergelijk systeem en je denkt dat er wel geluid inzit maar dit komt er niet uit dan ga je toch proberen dat geluid uit de speakers te halen en niet erin laten zitten? Dat de tech zn processor niet tijdens een demo wijzigt snap ik wel, echter tussen de demo's in is er toch wel tijd om het een en ander te veranderen??

een paar kleine wijzigingen kunnen al enorm resultaat geven. In dit geval aan de hand van jullie bevindingen.. bass een beetje terug, hoog ook een aantal db's minder zodat het schreuwerige eruit is.

naja als bedrijf zijnde wil je jezelf verkopen.. ook al zijn er een stel spanjaarden die het beter schijnen te weten, het is jouw naam en jij moet brood verdienen. Mocht de tech erop gewezen zijn dat het geluid ruk was en er is niets ondernomen, een erg gemiste kans voor het betreffende bedrijf maar dan is in mijn ogen de beurs ook een erge misstapper geweest.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
27-10-2006 15:01
Inderdaad, maar het ik zou het vervelend vinden als een klant mij wijst op een ruk geluid tijdens of na een demo.

Ik zou dan zorgen dat het voor de demo uitgebreid is getest (is makkelijk gezegd, maar zo ga ik voor mezelf ook te werk tijdens een klus, minder kans om voor lul te staan en gewoon goed werk afleveren).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)