Forum > Algemeen Forum

MP3 DJ's

(67 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-3-2005 17:45
pcdj heb ik een demo van op mijn computer, maar het gevoel blijft weg voor mij. betere uitleg heb ik niet sad :(. Kijk, ik kan met mijn handen en oren iets dat weinig mij in 1 keer na zullen doen. Maar met die computer dan is zo'n hoop mixvaardigheid enzo overbodig. En dan zal ook niet opvallen dat ik die bezit. Terwijl ik het toch wel gaaf vind. De feel mis ik, en dan neem ik het risico voor lief. Als ik zelf uit mijn dak sta te gaan merk ik dat mijn publiek meedoet. En aangezien die computer mij niet uit mijn dak laat gaan is dit het al niet voor mij. Ik heb mijn best gedaan en ieder zijn ding laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-3-2005 17:53
Ja, ik snap het. The feel van een table top of heeft het niet. De controler is gewoon te klein voor sommigen.

Het is echter wel zo dat velen niet weten dat de start stop functies van speler 1 onder de F1 / F2 toetsen zitten (speler 2 F6 F7) laden van songs gaat d.m.v. de pijltjes toetsen.

Martin.
kvm entertainment
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
30-3-2005 18:20
nou ik denk dat in mijn ideale setje wel een computer zou zitten...
En je hebt ook 17 lcd touchscreens...
schnappi???
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-3-2005 18:20
1 x bewerkt. Laatst door Powerbeat op 30-3-2005 19:09
@ KVM: Daar was ik wel uit maar ik speel er alleen mee dus mij boeit het niets eigenlijk laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
30-3-2005 18:51

kvm schreef:

Ja, ik snap het. The feel van een table top of heeft het niet. De controler is gewoon te klein voor sommigen.
yup, dat bedoelde ik ook... mijn denon heeft ook een draaien platter, en die heb ik (nog) niet gevonden op de pc-units wink ;)

Ook heeft een tabletop vaak lekker grote knoppen, waar je dus niet snel op misdrukt.
ik ben ook zowiezo niet echt fan van 19" units, ik vind dan ook alles toch nog te dicht op elkaar zitten.

En idd, als ik naar een mp3 oplossing zou gaan, dan moet ik er zowiezo een controller bij hebben, ik ben misschien wel snel met een muis, maar een paar lekker duidelijke knoppen onder je vingers is echt een must!

en over betrouwbaarheid, durf ik toch wel te stellen dat een cd-speler iets betrouwbaarder is, enigste onderdelen wat er daar kapot kan gaan is: interface bord (knoppen dus), mainbord, voeding, cd-unit.
nu zal alleen de laatste soms kuren kunnen geven.
In een pc heb je ook nog altijd een harde schijf zitten, je zal maar op een feestje komen, je pc aanzetten, en een 'disk boot failure' krijgen... dan sta je wel ff te kijken!
Is uiteraard wel op te vangen met een RAID-array, maar dan kost het evengoed nog wel even tijd om alles te fixen.
En dan kun je uiteraard nog altijd cd's bij je hebben, maar dan sleep je alsnog alles op cd mee (en dat was de hele reden van het mp3 verhaal toch?)

En dan toch nog een gouden tip voor de mensen die denken 'ik kan mijn eigen pc wel gebruiken, doordeweeks lekker surfen/gamen/internetten, en in het weekend mee draaien':
Doe dat jezelf niet aan, een pc voor drive-in moet zo stabiel mogelijk, geen rotzooi erop, gewoon lekker kaal Windows 2000 bijvoorbeeld, alleen drivers installeren, geen vage software rommel behalve de DJ software, en draaien met dat ding!

dj mikkie schreef:

nou ik denk dat in mijn ideale setje wel een computer zou zitten...
En je hebt ook 17 lcd touchscreens...
touch screen vind ik helemaal niks, je kan niet 'voelen' waar en of je drukt, ook snel 2 verschillende knoppen achter elkaar indrukken gaat niet, op het moment dat je 2 punten tegelijk indrukt, bijvoorbeeld linksboven en rechtsonder, kiest het scherm het middenpunt, dus gebeurt er iets heel anders...
Music is what feelings sound like...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-3-2005 19:37

Powerbeat schreef:

@ KVM: Daar was ik wel uit maar ik speel er alleen mee dus mij boeit het niets eigenlijk laugh :D
Toevoeging was omdat het merendeel de handleiding niet leestsneaky :V Als het je niet boeit zal je het ook never leren, maar dat wil je dus blijkbaar ook niet. Veel software is vaak ook te geavanceerd voor menigeen.

RonnieB]In een pc heb je ook nog altijd een harde schijf zitten, je zal maar op een feestje komen, je pc aanzetten, en een 'disk boot failure' krijgen... dan sta je wel ff te kijken!

Toch vreemd dat dit soort opmerkingen steeds terug komen.
Ooit erover nagedacht hoeveel mensen er beroepsmatig iedere dag achter hun pc zitten? Grote machines in fabrieken worden met een laptopje geprogrammeerd. Mensen die kilometers rijden om storingen van machines op te lossen, en dan disk boot failure?

Enig idee hoeveel "live" bands er met een hardeschijf lopen?

Kom ik op een feestje is de kabel van mijn 19" cd controler defect dan sta je wel ff te kijken. (zonder soldeerbout)
En dan kun je uiteraard nog altijd cd's bij je hebben, maar dan sleep je alsnog alles op cd mee (en dat was de hele reden van het mp3 verhaal toch?)
Ik neem geen enkele cd mee. Zie andere post,grote show 3 pc's thats all.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-3-2005 21:23

kvm schreef:

Toevoeging was omdat het merendeel de handleiding niet leestsneaky :V Als het je niet boeit zal je het ook never leren, maar dat wil je dus blijkbaar ook niet. Veel software is vaak ook te geavanceerd voor menigeen.
Ach...ik vind het wel eens grappig. En nooit leren, als ik later de overstap ga maken dan lukt dat me wel. Ben altijd snel gewend met apparatuur/software. Maar omdat ik het nu eigenlijk niet nodig heb is voor thuis rommelen echt neit zo veel kennis nodig. Ik lach me soms rot achter mijn computer over wat ik eruit krijg en dat vind ik gewoon voldoende. Voor het serieuze werk pak ik toch echt nog de cd-speler...
I'll take you to the KoffieShop...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
30-3-2005 21:30

kvm schreef:

Toch vreemd dat dit soort opmerkingen steeds terug komen.
Ooit erover nagedacht hoeveel mensen er beroepsmatig iedere dag achter hun pc zitten? Grote machines in fabrieken worden met een laptopje geprogrammeerd. Mensen die kilometers rijden om storingen van machines op te lossen, en dan disk boot failure?

Enig idee hoeveel "live" bands er met een hardeschijf lopen?

Kom ik op een feestje is de kabel van mijn 19" cd controler defect dan sta je wel ff te kijken. (zonder soldeerbout)
Ik zit ook elke dag beroepsmatig achter mn pc, alleen het voordeel van dat soort pc's, is dat ze nooit van hun plek afkomen. ik ken serie's fujitsu schijven die met bosjes stuk zijn gegaan, een normale ata schijf is niet gemaakt om veel mee te slepen.
Ik zeg niet dat ze supersnel stuk gaan, ik heb ook wel eens een HD behoorlijk laten stuiteren, die daarna nog zeker een aantal jaren zonder problemen heeft gedraaid. laptop schijven daarintegen, zijn gemaakt om vervoerd te worden, deze kunnen een stuk beter tegen schokken e.d. (maar uiteraard ook weer een stuk duurder)

als je kabel van een afspeelapparaat stuk is, sta je inderdaad wel even te kijken, maar dat valt op te vangen door een extra spelertje mee te nemen. wij hebben naast onze set S3000's, ook nog een denon D-4000 in een kistje zitten, die we standaard wel aansluiten, maar is puur voor als een S3000 ineens kuren heeft.
Maar als je ineens niet bij je muziek kunt, dat lijkt me een groter probleem!

En nogmaals, het is niet tegen jou bedoelt uiteraard, maar zodat iedereen een beetje op de hoogte is! De kans dat een HD crasht is niet groot (zeker niet als je de pc en/of hd goed bevestigd tegen schokken), maar ALS hij crasht, zit je met een behoorlijk probleem! (maar natuurlijk kan ook een versterker de geest geven, dan heb je ook een probleem!)

Het is gewoon zoals bij veel dingen, des te meer geld je eraan uitgeeft, des te betrouwbaarder word het systeem!
Music is what feelings sound like...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-3-2005 21:32
Het jammere is dat het nooit 100% kan worden. Maar we blijven proberen laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
30-3-2005 21:36

Powerbeat schreef:

Het jammere is dat het nooit 100% kan worden. Maar we blijven proberen laugh :D
Nee, maar wat is wel 100% betrouwbaar?

Dan kan je naar mijn inzien beter dj als hobby laten vallen en op voetbal gaan...Oneej, dat is ook te gevaarlijk, als je een schop krijgt heb je last van je poot! Hmm, misschien dammen dan?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)