Forum > Geluid

nieuwe lichte compacte tops

(116 reacties. Pagina 5 van 12)
Moderator(s): Dré
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
8-1-2006 18:01

GoTMoRe schreef:

RutgerLAN schreef:

Als je het signaal opsplitst naar 2 subs krijg je stereo, dus L + R.
Dus ik kan met 1 actiefe sub een hele PA runnen, met nog 1 passiefe sub en 2 tops?
helemaal stereo..

Das wel flex..
Jep. In principe wel. Maar goed, een EQ is altijd handig. En zo zijn er nog wel meer dingen...
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
8-1-2006 18:28

RutgerLAN schreef:

GoTMoRe schreef:

RutgerLAN schreef:

Als je het signaal opsplitst naar 2 subs krijg je stereo, dus L + R.
Dus ik kan met 1 actiefe sub een hele PA runnen, met nog 1 passiefe sub en 2 tops?
helemaal stereo..

Das wel flex..
Jep. In principe wel. Maar goed, een EQ is altijd handig. En zo zijn er nog wel meer dingen...
Ja ok, maar het gaat erom dat de belangrijkste basis er is ( speakers, amps, xover en nodige processing )

EQ komt vanzelf nog wel eens.
Soms..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-1-2006 22:19
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 8-1-2006 22:32

GoTMoRe schreef:

Uit deze subuitgang komt alleen laag, vanaf je cros ferquentie, en zit processing achter om die sub net zo te laten klinken als de actiefe.
Nee, dat geloof ik ook niet, waarom zit er in de passieve sub een filter???
Als de sub uitgang actief zou zijn heb je immers geen filter nodig.
( Zonder processing haalt de passiefe lang geen 32Hz.. )

Als ik de info lees, zorgt het High speed laminar vent design ervoor dat de box extreem laag kan, tevens zorgt de voice coil tracking protection ervoor dat je de handel niet aan gort draait.

Martin.
kvm entertainment
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
8-1-2006 22:27

KVM schreef:

GoTMoRe schreef:

Uit deze subuitgang komt alleen laag, vanaf je cros ferquentie, en zit processing achter om die sub net zo te laten klinken als de actiefe. ( Zonder processing haalt de passiefe lang geen 32Hz.. )
Nee, dat geloof ik ook niet, waarom zit er in de passieve sub een filter???
Als de sub uitgang actief zou zijn heb je immers geen filter nodig.

Martin.
Zodat het setje universeel inzet baar is voor een passiefe configuratie.

Met bijvoorbeeld een actiefe powermate mixer van Dynacord ( zo staat het tenminste op de site )

edit:

laatste pagina van pdfje:
https://www.dynacord.com/pdf/101_663_download.pdf
Soms..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-1-2006 22:47

GoTMoRe schreef:

Zodat het setje universeel inzet baar is voor een passiefe configuratie.
Dat snap ik, maar er staat volgens mij nergens hoe je dat filter kan omzeilen in een actieve situatie.

Martin.
kvm entertainment
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
8-1-2006 23:07
Nee idd, en het filter kun je er niet uitslopen ( doodzonde van 3jaar garantie ) maar zit ook beveiliging in voor de spreekspoel dat die niet overbelast wordt..

Maar die filter loopt door tot 360Hz meende ik, dus in actiefe setup niet ehct probleem.

Wel zonde van vermogen dat dat ding ( waarscheinlijk ) vreet.
Soms..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-1-2006 00:05
Die hele folder is helaas alles behalve duidelijk, ik zou er dus ook niet vanuit gaan dat bij gebruik van een extra losse sub, je een volledig stereo setje hebt.

De versterker in de sub is dan 2x 500watt, maar kan dus ook mono 2x500watt zijn. Bovendien krijgt de interne luidspreker dan geen 1000 watt maar "slechts" 500. Mits die interne speaker 4ohm is.
Ik zou zeer zeker eerst willen weten wat dat schakelaartje achterop de actieve box exact doet.

Martin.
kvm entertainment
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
9-1-2006 00:20

KVM schreef:

Ik zou zeer zeker eerst willen weten wat dat schakelaartje achterop de actieve box exact doet.
Ik heb me laten vertellen dat dit een schakelaar was voor bridge of stereo mode...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-1-2006 00:31

RutgerLAN schreef:

Ik heb me laten vertellen dat dit een schakelaar was voor bridge of stereo mode...
Ik zou dat zeer zeker van Dynacord zelf willen weten als ik zo'n set zou aanschaffen.
Mede omdat jou op papier iets is uitgeschetst door een Dynacord dealer wat niet mogelijk is.

De grootste set die je er van kan maken (volgens de folder) bestaat uit 1 actieve sub, 2 passieve subs en 4 toppen. Met een dergelijke configuratie (zie foto pdf folder) kan ik mij voorstellen dat de subs mono draaien.
Dan is het dus een Bridge / parallel schakelaar.

Martin.
kvm entertainment
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
9-1-2006 09:23
Daar zit zeer zeker wat in..

Ook hetgeen waar ik nog bang voor ben, ik heb vrijdag geen tijd gehad om de dynacord dealer te bellen, zal ik vandaag doen als er tenminste gehoor is. ( is en blijft maandag )

Mischien dat hij duidelijkheid in het geheel kan brengen, OF ik moet ergens een handleiding vinden. Maar die staat weer niet op de Dynacord site.

Wat wel kan, omdat alle luidsprekers degelijk 8ohm zijn ( actiefe ook omdat er precies zelfde speaker inzit als de passiefe sub ) dat je de 2e speaker uitgang belast op 4ohm, dus die 2 subs. De top uitgangen zijn ook ieder 4ohm te belasten dus daar kunnen bijmekaar ook 4tops op. Er blijft welles waar niks van het vermogen over, maar het kan wel..

Maar de echt grote vraag is voor mij nu, is de sub uitgang stereo, en als de actiefe sub 500watt minder krijgt is dat extreem merkbaar?
Soms..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)