Forum > Geluid

Redsound Soundbite

(111 reacties. Pagina 5 van 12)
Moderator(s): Dré
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
31-1-2006 11:05
jeps, cycloops is de eerste.. daarna kwam de Soundbite en nu dus de Soundbite XL
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-2-2006 14:19
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond (zodat het informatiepercentage wat meer omhoog gaat ;-)


Volgens de fabrikant komen ze vandaag bij ons binnen met UPS. UPS is nog niet geweest (en het begint nu toch al aardig in de middag te lopen)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-2-2006 00:56
2 Februari dan toch nog binnen gekomen (en direct verzonden uiteraard).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
3-2-2006 18:16
IK heb vandaag mijn soundbite xl thuis gekregen.

toen ik de doos openmaakte zaten er 2 tulp kabeltjes bij van 2 tulp naar 1 tulp.
Waar zijn deze voorbedoeldashamed :$

Ik heb nu voor loop out een normaal tulp kabeltje gebruikt die ik nog ergens had liggen.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
RemyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2005
Laatste: 11-7-2006
Berichten: 23
3-2-2006 18:52
Net even uitvoerig getest! VeT apparaat!! Alleen blijft me loop soms niet synchroon draaien met me platen, doe ik wat fout?
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
3-2-2006 19:07
Bij mijn weten zijn TT's niet zo nauwkeurig in hun pitch als bijv. cd-spelers of digitaal spul. M.a.w., de snelheid is niet altijd even constant. Reind heeft hier weleens wat over verteld in een topic.
Beauty hides in the deep
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-2-2006 19:42
Platen hebben altijd een BPM wat net even wat verschild aan het begin van de plaat ten opzichte van het einde.

Het is niets anders als een error die op treedt tijdens het snijden van een plaat en het gaat vaak om nog niet eens 1 BPM. Tel daarbij ook nog eens de error op welke een apparaat als de soundbyte kan hebben wanneer ie net even een verkeerd BPM detecteerd en je hebt een loop die net ff niet helemaal 100% gelijk blijft lopen.

Als het goed is heeft de sounbyte een BPM counter die zichzelf constant synct met het inkomende signaal, oftewel hij maakt de loop hetzelfde aantal BPM's als het geluid wat je de soundbyte in stuurt. Voordeel hiervan is dat je een loop zonder al teveel gekloot kunt gebruiken 1,5 uur later in je set als de BPM's een eindje omhoog zijn gegaan..... in de basis hoef je dan niets te doen om de loop kloppend te maken want de soundbyte berekent op zo'n moment het aantal BPM's, past de loop daar op aan en maakt het kloppend.

Echterrrrrrr gaat er natuurlijk wel eens (zoals eerder aan gegeven) iets niet helemaal 100% met de detectie van het aantal BPM's en dus moet je dan zelf even iets bij sturen. Dit is te doen door zelf te tappen OF het aantal BPM's van het inkomende signaal opnieuw te laten berekenen door de soundbyte. Overigens als het om een kleine correctie gaat is deze ok gewoon te benden met het wieltje wat er op zit.

Gewoon even een manual lezen dus en kijken hoe het in jouw geval het beste/lekkerste werkt. Je moet het apparaat namelijk ook wel een beetje leren gebruiken, een soundbyte pleurt er vaak een goed loop uit maar soms moet je hem even een handje helpen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
3-2-2006 23:21
Idd, af en toe een beetje bijsturen is normaal. Het ligt ook aan de lengte van de loop die je neemt. Een korte loop (1 beat of minder) zal sneller scheef lopen dan een 4 beat loop. Ook zul je bij lange loops eerder hebben dat hij bij de laatste beat niet helemaal klopt. Dat komt doordat hij de tijd tussen 2 beats gaat extrapoleren naar de ingestelde tijd. Als hij er een fractie naast zit krijg je 32x die fout bij een 32 beat loop. Bij het inkorten van een loop komt het omdat de fout zich vaak herhaalt. Elke keer dat de loop opnieuw begint zit je fout en dat tikt behoorlijk aan bij een 1/2 beat loop om maar wat te noemen. Mijn ervaring is dat 4 of 8 beat loops de minste problemen geven.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-2-2006 01:02
Uiteindelijk is het dus niets anders als 1 - Het apparaat leren gebruiken 2 - Oefenen, oefenen, oefenen.

Overigens is het perfecte loopen ook weer een beetje afhankelijk van de muziek die je draait, minimal techno heeft het apparaat het een stuk makkelijker mee dan een potje drum and bass.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RemyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2005
Laatste: 11-7-2006
Berichten: 23
4-2-2006 10:39
dat is waar na een paar uurtjes ging het al stuk beter. Kwestie van oefenen!!! Wel raar, als ik hem via me AUX out aansluit op me Xone 32 synchroniseerd hij helemaal niet met de muziek die op dat moment opstaat... ook de loops die ik via me headphone uitgang op neem zijn een stuk zachter, is wel te corrigeren maar is irritant om dat bij elke loop te doen... me gain staat zowat helemaal open!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)