Forum > Geluid

CDJ-200 vs. DN-S1000

(84 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
19-10-2005 14:15
Ik vraag me af wat voor CDJ200 jij onder handen hebt gehad..... ik ken namelijk weinig cd spelers met zo'n solide feeling op de buttons.

Dus of je zwetst uit je nek/overdrijft lichtelijk, of je hebt een CDJ200 onder handen gekregen welke zo zwaar mishandeld is. (en ik heb een donkerbruin vermoeden dat het het eerste is)
Het enige wat ik gammel aan vind voelen is de Jog, maar ach das op een DN-S1000 nou niet heel veel anders.

En het slot in systeem is natuurlijk een beetje afhankelijk van de plaatsing van het pick up systeem. Als je namelijk kijkt bij een Pioneer lijkt het alsof je de CD er half in moet drukken voor ie hem op pikt terwijl ie in feite de cd net zo ver pakt als een Denon.
Overigens heeft Pioneer nog altijd 1 van de betere, zo niet het beste slot in systeem wat er is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 25-11-2024
19-10-2005 14:42
Het knoppen verhaal vindt ik inderdaad nergens op slaan! De CDJ 200 van Pioneer heeft hele andere knoppen als die van de Denon S1000 en zijn dus niet met elkaar te vergelijken.

Wel heeft de CDJ 200 inderdaad een jog wheel die erg wiebelig/gammel aanvoeld, maargoed, in tegenstelling tot het jog wheeltje van de S1000 nog altijd een stuk beter.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 23-11-2024
19-10-2005 14:50
Voor al dit soort dingen geldt dat je er aan moet wennen. Als je een paar minuten in de winkel aan het vogelen bent merk je dat knoppen anders aanvoelen dan je gewend bent. Dat wil nog niet zeggen dat het beter of slechter is. Hetzelfde geldt voor de jog. Na wat gewenning is er met beide spelers prima te werken.

Wil je persé een solide aanvoelende jog, dan kom je vanzelf bij de nieuwe Denon DN-S3500 uit, of (als het nog groter moet zijn) bij de Numark CDX.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 25-11-2024
19-10-2005 14:57
Persoonlijk denk ik dat een slot in systeem waarbij de cd er al voor het grootste deel in zit, beter is.
Reden hiervoor is omdat de cd dan veel netter op exact de juiste plaats gericht word.
Ten tweede vind ik een slot in systeem waarbij de cd er al verder in zit, sneller,
maar dat is suggestief misschien.
Lades vind ik altijd langzamer.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
19-10-2005 15:43

Tom schreef:

Reden hiervoor is omdat de cd dan veel netter op exact de juiste plaats gericht word.
Dat lijkt me niet. Of de cd nou door een motortje of met de hand naar binnen wordt geduwd/getrokken, maakt voor de nauwkeurigheid niets uit. In beide gevallen komt er een aandrijfasje door het gat in het midden van de cd, dus in beide gevallen komt de cd kennelijk op de goede plaats terecht.

Qua snelheid zal het ook niets uitmaken. In alle gevallen zal je de cd rustig aan het inslikmechanisme moeten aanbieden. Het is niet zo dat je bij spelers die de cd pas laat oppakken die paar centimeters (want waar hebben we het over?) nog even een flinke duw kan geven.
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
19-10-2005 17:19
Sorry, bedoelde met de knoppen die zo slecht aanvoelden die van de Stanton, die van de Pioneer is niks mis mee!!! Het jog wile van de Pioneer vind ik inderdaad beter, want bij de Denon vind ik dat het geheel lijkt te schuren, en het lijkt al helemaal niet op een draaitafel! Alleen ik vind dat je bij de Pioneer echt schone handen moet hebben, omdat de jog best glad aanvoelt. Ook wiebelt hij een beetje, en dat vind ik niet zo fijn. Dat is het enige punt waarop de Stanton het wint van de Denon en de Pioneer.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
20-10-2005 00:07

Victor schreef:

Wil je persé een solide aanvoelende jog, dan kom je vanzelf bij de nieuwe Denon DN-S3500 uit, of (als het nog groter moet zijn) bij de Numark CDX.
Volgens mij kun je op de platter van de CDX gaan staan en dan nog gaat ie rondjes draaien :-P

Ik heb het ding hier staan voor een review en ik blijf erbij dat als je een echte draaitafel simulator wil je geen Denon pakt, al helemaal geen Pioneer en al helemaaaaaaaaaaal geen Technics maar je pakt een CDX.

Oké smaken verschillen en ik ben 1 van de weinigen die hem NIET lelijk vind (qua afwerking scoren Pioneer en Denon echter wel beter.... eerlijk is eerlijk) maar dit is toch wel ultiem simuleren. Nu heb ik de DN-S3500 nog niet onder handen gehad, gebeurd nog wel maar tot nu toe wint de CDX het op dat gebied van alle andere spelers.

En dat ie lomp en lelijk is volgens sommigen en minder kan dan de rest...... geloof mij als ik zeg dat dat je geen ene ruk meer interesseerd als je er op aan het draaien bent. (oh en natuurlijk is het smart loop systeem ook heeeel erg leuk)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
20-10-2005 09:44
Ik vind de CDX een fijne tafel om te draaien (hoewel hij wat kleine minpuntjes heeft op het gebied van layout). Dat 'ie lelijk is maakt me ook niet zoveel uit. Wat ik wel een nadeel vind is dat de cd-drive erg cheap aanvoelt. Het mechanisme hapert ook nog wel eens.

Maar eh: dit topic ging over "CDJ-200 vs. DN-S1000". Zullen we langzaamaan weer een beetje die kant op gaan?
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
20-10-2005 10:27
laatste offtopic: kijk eens naar mijn regeltje hieronder, als iemand de CDX de hemel in prijsd, ben ik het wel, alleen de prijs is ook iets duurder... en dan heb ik het nog geeneens over de HDX...

Maar over de DN-S1000 en de CDJ-200. Ik vind de Denon echt met voorsprong winnen. De pioneer is wel mooi en degelijk gebouwd lijkt mij, maar scheelt dit nou echt zo veel met de Denon? Als ik de Denon in mijn hand neem, en het jog wiel even erbuiten laat, zit dit apparaatje volgens mij toch wel heel degelijk in elkaar hoor! Het jog-wiel van de Pioneer voelt wel iets beter aan, maar wiebelt nog steeds eem beetje. En ik vind hem te glad aanvoelen. Bij de Denon vind ik hem een beetje gammel. Ik vind het zo irritant dat je hem zo hard in moet drukken. Bij de Numark Axis 9 hoef je hem maar ongelooflijk zacht aan te raken (wat ook soms weer nadelig kan zijn, als je niet oplet en er met je mouw overheen gaat ofzo). Maar verder zit de Denon vol met leuke funcies, die ik bij de (notabene) DUURDERE Pioneer mis?! Die Pioneer is best basic, ondangs de 3 effecten (die ik eigenlijk niet echt bruikbaar vind), Terwijl als je de extra functies van de Denon niet gebruikt, zitten ze zeker niet in de weg!

Bij Pioneer heb ik echt het idee dat je 300 voor de speler betaald, en nog eens 200 voor het Pioneer merkje dat er op zit. Bij Denon heb ik het idee dat je 400 betaald aan speler, en bijna niks aan het merkje.

Ik ben er heel snel uit hoor, de Denon!!!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Tribal ChefStandaard Lid
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
20-10-2005 19:02

DJ Delay schreef:

Ik vind het zo irritant dat je hem zo hard in moet drukken. Bij de Numark Axis 9 hoef je hem maar ongelooflijk zacht aan te raken (wat ook soms weer nadelig kan zijn, als je niet oplet en er met je mouw overheen gaat ofzo
Dat noemen ze nou een touch-sensiteve jog (van de axis) overigens is het niet mogelijk dat hij b.v. in de scratch gaat als je er met je mouw langsgaat, werkt alleen als je hem met je lichaam aanraakt (afgezien van het pitchbenden) werkt via een heel klein electrisch spanningkje

Terug naar forum Reageer (zonder quote)