Forum > Geluid

Nieuw: Numark HDX

(126 reacties. Pagina 5 van 13)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-9-2005 22:59
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 27-9-2005 23:08

Reind schreef:

Als drive in werk je genoeg met zware spullen, als je dan zeikt over 2 kistjes van amper 10 kilo ben je gewoon een m**tje. Als DJ heb je de keus om te kiezen voor vinyl of CD, als je zonodig het beste van beide werelden wil hebben moet je ook maar met het feit leren leven dat niet iedere uitbater een setje CDX'en heeft staan en dat je moet slepen..... dat weet je nou eenmaal als je van de standaard af stapt.
Mee eens.

Hoewel een "dj" over het algemeen wat minder gewend is dan een drive-inn jock natuurlijk. Ik ben ook nog altijd kinds gelukkig als ik alleen maar twee koffertjes met cd's mee hoef te nemen, zonder verder gesleep.
Aan de andere kant, soms sleep ik dan nog een case met twee CDJ-100 spelers mee als ik erachter kom dat er onbetrouwbare prutspelers staan.

Normale situatie: knikker de boel in een taxi, kun je alles met twee keer lopen binnen zetten dan is dat toch niet teveel gevraagd in ruil voor lekker draaien met je eigen fijne spelers.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
27-9-2005 23:06
De cd-1000 heeft een stilstaande jog... Misschien draaien jullie rustig, ik ben een zenuwelijer. Dan vind ik de plaatsing van de pitch niet lekker. En bij pitch hou je je hand iets langer dan bij de loop-knoppen.

Ik zeg niet dat het een slechte speler is, integendeel. In zijn soort vind ik de CDX ook een topper. Maar ik geef wel tegengas tegen de halleluja-reacties hier. Van sommige ergonomisch dingen ben ik geen fan..
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
27-9-2005 23:22
Wie zegt er dat de HDX nu uitgebreidde functies op gebied van CUE-punten heeft? Of heb ik daar overeen gelezen?
niemandZomaar van iets uitgaan over een product dat nog niet leverbaar is bijzonder nutteloos.
De CDX kan 3000 CUEpunten opslaan. Ik geloof wel maar 1 Cuepunt per track. Geen meerdere CUE-points per track en loops zoals de CDJ-1000MKIIIk zet de cuepoints er in tijdens het draaien, want het ligt er maar net aan hoe ik een nummer in wil mixen. Vooraf opslaan vind ik niks
Niet schrikken, maar volgens mij richt Numark zich met de HDX niet op 16-jarige (niet zo kapitaalkrachtige) DJ's.
Lijkt me eerder voor drive-ins/discotheken/danscafé's die graag een systeem willen met uitgebreidere functies als een pc-systeem (zoals PCDJ Red) en toch met harde schijf zonder al te veel kabels. 1000 euro zou me echt wel een erg leuke prijs zijn gezien de concurrentie. Je moet denken dat een Finalscratch of Serato Scratch systeem met draaitafels ook al een aardige knuit kost.
Numark richt zich ook niet op 16 jarige (wij zijn wel een Drive-inn). Wat hij ook gaat kosten, het is gewoon veel geld. Dat is altijd het nadeel, bij wat dan ook.
Een harde schijf als opslagmedia. Leuk en grappig, maar hoe is de hd-bay in de HDX uitgevoerd?? Waar zoekt hij de bestanden op de HD. Erg gevoelig voor tig verschillende en niet uitwisselbare systemen straks. Cd's zijn universeel. Elke cd-speler slikt de normale cd. Bonus als deze ook nog eens de memorycard gebruikt. 1-0 voor de CDJ1000.
De HD werkt als een normale laptop HD, en is dus te vergelijken met een memorycard. Ik zie in HD's eerder de toekomst dan in Memorycards, omdat hier veel meer op kan. (Btw, hij slikt dus ook cd's razz :p)
Pitch-fader bovenaan. Misschien voor jou geen probleem (anders zou je je eigen cd-speler afkraken), maar ik vindt het irritant. Hij is al groot, en dan zit te pitchfader nog eens bovenaan. Grote kans om vaak per ongeluk tegen de platter te stoten. Daarnaast wil ik gewoon de jog naast de fader, om zo tegelijk bij te sturen en te corrigeren met 1 hand.
Ik heb nog NOOIT de platter aangeraakt tijdens het pitchen. Corrigeren en bijsturen tegelijk? Dat doe ik nooit, maar dat ligt dan aan mijn draaistijl, en komt mij dan goed uit. Als je anders gewend bent kan dat inderdaad wel eens lastig zijn. Probeer hem zelf eens, dan kan je zien dat je echt niet zomaar tegen de platter stoot.
Gewicht geen probleem ?? Bouw hem eens in een kist en sleep er 2 elk weekend mee. Afmeting geen probleem ?? Een draaitafel is zo groot OMDAT vinyl eenmaal zo groot is. Leg er eens een cd naast. Het is toch geweldig dat het kleiner KAN.
Wij hebben met onze drive-inn niet voor niks ook nog 2x Denon DN-S1000. Hij is nog altijd lichter dan onze versterker en draaitafels, dus geen probleem.
De Numarks blijven perfecte draaitafel-simulatoren, maar persoonlijk hoeft dat niet van me.
Van mij wel, ik vind dat mooi, daarom ben ik er juist een grote fan van, omdat er eigenlijk niks boven vinyl gaat, aleen het enige voordeel is nog dat daar de betere nummers op uitkomen, anders was ik al lang 100% op cd overgestapt, maar dat is weer een ander verhaal.
Er kleven inderdaad wat nadelen aan dit apparaat (zoals bij ieder apparaat) maar vind het initiatief dat Numark genomen heeft wel fantastisch. Ik hoop wel dat in de toekomst ook usb devices aagesloten kunnen worden op je hardware zodat je bijvoorbeeld in ieder apparaat een memory key kan duwen met mp3's, dan wordt het pas echt lachen. En ik vind het scherm wat klein, opzich maakt dat niet zoveel uit, maak je gewoon een printje van je mp3 namen.
Helemaal mee eens.
Niettemin, ik zou pas een dergelijk apparaat aanschaffen als ik ook echt weet dat het de standaard is (zoals de cdj-1000) zodat je niet je eigen spullen hoeft mee te nemen. En ik betwijfel of dit apparaat de standaard gaat worden, we zullen zien, ding is nog niet eens uit.
Daar zit het verschil nou juist in, wij hebben een drive-inn.
Nu doe je het net lijken alsof de speler ontzettend diep is. Ondanks hij 8 cm dieper is dan de CDJ-1000, en de fader anders geplaatst is, lijkt mij +/- 15 cm verschil tussen de plaatsing van de faders nu niet direct het grote verschil uit te maken.
Goh en bij de CDJ-1000MKII zit de "exit/reloop"-knop ook wel dicht tegen de platter aan. Wat een kutapparaat zeg happy :)
Zo kan je voor alles bijna zeggen dat er een kans bestaat om per ongeluk tegen de platter te stoten of iets dergelijks.
Helemaal mee eens. En wat dacht je van het wieletje voor de start/stop snelheid bij de TTX/CDX/HDX? Dat was wel even wennen, omdat je snel op de startknop drukt. Dat is wel minder. Je went er wel heel snel aan, dus ik heb er geen problemen meer mee.
Dj Delay, hoelang heb jij je CDX-en al?
Ze zijn niet van mij zelf, maar van mijn vriend waar we vaak mee draaien. Hij heeft ze nu ongeveer 1,5 jaar.
Gewicht hoeft geen probleem te zijn. Als drive in werk je genoeg met zware spullen, als je dan zeikt over 2 kistjes van amper 10 kilo ben je gewoon een m**tje. Als DJ heb je de keus om te kiezen voor vinyl of CD, als je zonodig het beste van beide werelden wil hebben moet je ook maar met het feit leren leven dat niet iedere uitbater een setje CDX'en heeft staan en dat je moet slepen..... dat weet je nou eenmaal als je van de standaard af stapt.
Wij zijn dus geen mietjes laugh :Drazz :p!!! Dit is niet de eerst keer dat een van ons van de standaart af stapt hoorrazz :p. Ik heb bijvoorbeeld 2 TTX-en thuis staanrazz :p.
Goed nieuws, ik kreeg vandaag een mailtje van de importeur van Numark.... en als ik test gear wil hebben kan ik het krijgen van ze. Volgende week vakantie dus eerst maar eens de CDX reviewen. En zodra de HDX er is zal ik ze nog eens een mail gaan sturen ;-)
Ik kan niet wachtenrazz :p!

Dat was geloof ik wel weer genoeg gereageerd... zal het eens wat rustiger aan gaan doen...razz :p
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-9-2005 04:00

Sylvia schreef:

Mee eens.

Hoewel een "dj" over het algemeen wat minder gewend is dan een drive-inn jock natuurlijk. Ik ben ook nog altijd kinds gelukkig als ik alleen maar twee koffertjes met cd's mee hoef te nemen, zonder verder gesleep.
Aan de andere kant, soms sleep ik dan nog een case met twee CDJ-100 spelers mee als ik erachter kom dat er onbetrouwbare prutspelers staan.
En dat is dus het risico als je met wat anders draait dan wat je standaard tegen komt.

Maar 2 koffers met CDX'en en een slappa case met cd's...... of een bomvolle platentas van hetzelfde gewicht.

Het zal dus weinig uitmaken qua gewicht. Gooi de zaak gewoon op een trolley en klaar ben je. Ik heb hier nu ook een UDG trolley staan en dat werkt perfect. Gewoon je tas achter je aan slepen, geen last van je rug, geen gekloot als je een takke eind moet lopen.

Trolley's zijn dus de oplossing voor zulke problemen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-9-2005 10:27

Reemski schreef:

Pitch-fader bovenaan. Misschien voor jou geen probleem maar ik vindt het irritant. Hij is al groot, en dan zit te pitchfader nog eens bovenaan. Grote kans om vaak per ongeluk tegen de platter te stoten. Daarnaast wil ik gewoon de jog naast de fader, om zo tegelijk bij te sturen en te corrigeren met 1 hand.
Geen last met de positie van de pitch fader (en ik ben, met m'n 175cm) niet bepaald iemand met lange armen.
Een draaitafel is zo groot OMDAT vinyl eenmaal zo groot is. Leg er eens een cd naast. Het is toch geweldig dat het kleiner KAN.
Tuurlijk. Alleen willen sommige DJ's een CD-speler die zich gedraagt als een draaitafel. Als ze DAT willen is er maar één CD-speler die daar nagenoeg 100% aan voldoet: De CDX. Alle andere probeersels (Denon, Technics) zijn slappe aftreksels en staan stijf van de compromissen waardoor ze ABSOLUUT niet aanvoelen als een draaitafel. De CDX WEL! Het IS gewoon een draaitafel (maar dan zonder arm en met een gleuf ;-)

Ik heb altijd geroepen "wat een flauwekul om een CD-speler een draaitafel na te willen laten doen; zet teugels op je auto..." MAAR moest toch in alle eerlijkheid zeggen dat ik het HEERLIJK vond om te pielen met de CDX (gisteren toevallig nog over gehad met Reind).

Zou ik hem bij een drive-in of in een discotheek gebruiken? Nope! Daar wil ik een werkpaard (domding zoals CDJ-800/1000). Zou ik hem willen hebben om thuis mee te pielen als ik me zou willen verdiepen in bijvoorbeeld scratchtechnieken? You betcha!!!
De Numarks blijven perfecte draaitafel-simulatoren, maar persoonlijk hoeft dat niet van me.
Maar niet iedereen hanteert dezelfde criteria ;-)

De CDX is een draaitafel zonder arm. Het is de ENIGE CD-speler waar je dat van kan zeggen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-9-2005 10:38
De nieuwe S3500 van Denon zou wel eens erg dicht in de buurt kunnen komen. Weliswaar is de platter geen 12", maar dat levert voor de afmetingen en gewicht een groot voordeel op. Plus de pitchfader zit op een normale plek.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
28-9-2005 11:03
S3500 voelt heel anders aan. Torque en grote van de platter wijken dusdanig af van het echte werk dat het wat mij betreft niet eens in de buurt komt.

Het voelt aan als "speelgoed" in vergelijking met de CDX.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
28-9-2005 11:05

DJ Delay schreef:

De HD werkt als een normale laptop HD, en is dus te vergelijken met een memorycard. Ik zie in HD's eerder de toekomst dan in Memorycards, omdat hier veel meer op kan. (Btw, hij slikt dus ook cd's razz :p)
Volgens mij snap je niet waarvoor de memorycard dient in de CDJ-1000MKII. Hij dient om CUE-points en loops in op te slaan, niet om af te spelen dus.
Het feit dat de HDX een harde schijf krijgt om songs mee af te spelen, heeft dus eigenlijk niets maken met het feit dat de Pioneer met memorycards werkt om CUEpionts en loops op te slaan.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
28-9-2005 11:17

DannyK78 schreef:

S3500 voelt heel anders aan. Torque en grote van de platter wijken dusdanig af van het echte werk dat het wat mij betreft niet eens in de buurt komt.
Laten we niet vergeten dat Denon 2.5kg aan torque opgeeft. Als ze alsnog een kilo overdrijven dan hebben ze dezelfde torque als een Technics, en dat voor een platter die bijna half zo groot is.
De torque bij de CDX is gewoon monsterlijk, maar ik denk niet dat je je daar op moet vergapen.
De grootte van de platter is wat anders, alhoewel ik ook op de CDJ-1000 heb gewerkt en daar valt mee te leven.
Een pure turntableist koopt dan ook geen S-3500 maar een CDX, of Finalscratch of Serato of gewoon een paar draaitafels natuurlijk.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-9-2005 11:30
Ik wou zeggen. De S3500 heeft bijna 2x zoveel torque als een Technics SL-1200. Als dat nog niet genoeg is zou ik me maar eens gaan afvragen of je wel de juiste mixtechniek hanteert...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)