Forum > Licht

Leuk met een moon

(64 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
22-7-2003 23:29
Hey, als je 100W in een moonflowerke steekt da gemaakt is voor 50W vliegt da dan niet binnen de kortste keren in de fik??
Indien niet "tune" ik m'n moons binnen de kortste keer razz :p laugh :D

THX
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
22-7-2003 23:48
Allereerst: TYP EFFE NEDERLANDS GRAAG! angry
Ten tweede, wat denk je nou zelf wat er gebeurd als je 2 x zoveel uit een voeding probeerd te trekken?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
23-7-2003 10:38
sorry... sad :( (effe is ook niet echt nederlands hoor)

Even terug in het topic heb je zelf gezegd dat je een 100W lamp gestoken hebt in een 50W moonflower maar deze had dan wel een aangepaste voeding, toch lijkt me de behuizing er niet echt voor gemaakt om dit te doen. Als ik er dan een andere voeding insteek zou het volgens jou wel gaan?

Dank u.
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
23-7-2003 10:44

BailaXtasis schreef:

effe is ook niet echt nederlands hoor
Dat weet ik, dan weet je meteen hoe iritant het is. Daarom deed ik dat.
Even terug in het topic heb je zelf gezegd dat je een 100W lamp gestoken hebt in een 50W moonflower maar deze had dan wel een aangepaste voeding, toch lijkt me de behuizing er niet echt voor gemaakt om dit te doen. Als ik er dan een andere voeding insteek zou het volgens jou wel gaan?
Meestal niet, want de behuizing heeft geen geforceerde koeling, en als je het vermogen 2x zo groot maakt word de warmte ontwikkeling 2 tot 4 keer zo groot. Dus de elektronica zal waarschijnlijk veels te heet worden, en misschien zelfs in brand kunnen vliegen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
10-9-2003 21:53
okay, ik kon het weer niet laten met m'n effecten te prutsen...

Ik wou m'n gobotunnel één enkele kleur laten schijnen om gewoon iets te verlichten.
Wat heb ik gedaan? Kniptang... draadje naar microfoon en... KNIP!! laugh :D
maar... natuurlijk heb ik daar dan een schakelaar tussen gezet en dit werkt perfect!!

Ik ben van plan m'n andere effecten daar ook mee te voorzien en zelfs beter!! Als je de draden zonder microfoon verbind gaat hij waarschijnlijk blijven ronddraaien (maar dit ben ik nog niet zeker) dus zou ik met een schakelaar op drie standen werken (UIT, AAN en MICRO).

Misschien geef ik hier iemand een idee door of is het een oplossing voor iemands probleem.

Succes ermee!!
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
10-9-2003 23:22
Zo heb je goede kans dat je de elektronica naar zijn grootje helpt, en pas je op, want die elektret microfoontjes staan meetal gewoon onder stroom, en niet weinig ook!

Beter is de motor te onderbreken met een schakelaartje, en als je wilt kunnen kiezen tussen mic/motor/uit,
neem je een 2 polige wisselschakelaar met een nul stand in het midden.
De middelste pootjes op de + en de - van je motor, de pootjes aan ene kant van de schakelaar doe je op de draadjes vanaf de print die normaal naar de motor zoudfen moeten gaan, en de andere kant van de schkelaar moet de voedingsspannig van de morot rechtsreeks hebben.
En daar zit nou het probleem, als het een gelijkstroom/zwakstroom motor is, moet je op de print voor de sturingstriac zoeken naar de continue stroom. Als je niet technisch genoeg bent (en aan je omschrijving te zien heb ik daar mijn twijfels bij....) kan je je daar lelijk mee in je vingers snijden met schade als gevolg.

Mocht de motor gewoon 230wissel zijn, is het makkelijk, want dan zet je op de overgebleven twee pootjes een 230 lijntje.

Succes, en niet gaan klooien met de aansluitingen van je mic!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
11-9-2003 16:55
oooo shocked 8O

Ik ga er dan maar afblijven denk ik!!! Is het nu beter dat ik de microfoon aan laat staan? Of mag ik het circuit gewoon onderbreken? Dit is wel via een scakelaartje dus 220V door mijn handjes krijgen zal wel niet gebeuren.

Dank u voor de tip/waarschuwing.
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
11-9-2003 20:25
Als je iets wilt onderbreken zou ik niets op de print onderbreken, er kan door het gemis aan weerstand, zomaar iets doorbranden.

Beter is om één van de draadjes naar de motor te ondebreken.
Maar ga niet rommellen, als je er te wienig van weet, want je ligt zo maar
"gestrekt naast je effect" sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
11-9-2003 21:31
oo maar er loopt een draadje van 10cm van de print naar de microfoon die naar buiten gericht zit. Ik heb de microfoon eruit gehaald , vanbinnen gestoken en in dat gaatje voor de micro dat knopje gezet. Dan hoef ik niets bij te boren.

het werkt, het zal wel niet ontploffen hoop ik sad :( en verder blijf ik er met m'n pootjes beter af voordat ik inderdaad met m'n haar recht m'n kamer uit kom. razz :p
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
11-9-2003 21:33

BailaXtasis schreef:

oo maar er loopt een draadje van 10cm van de print naar de microfoon die naar buiten gericht zit. Ik heb de microfoon eruit gehaald , vanbinnen gestoken en in dat gaatje voor de micro dat knopje gezet. Dan hoef ik niets bij te boren.

het werkt, het zal wel niet ontploffen hoop ik sad :( en verder blijf ik er met m'n pootjes beter af voordat ik inderdaad met m'n haar recht m'n kamer uit kom. razz :p
Lees je wel?
Als je iets wilt onderbreken zou ik niets op de print onderbreken, er kan door het gemis aan weerstand, zomaar iets doorbranden.
De mic hoort bij de print!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)