Forum > Geluid

beginner wil leuk setje

(59 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
1-4-2003 15:37

speakerfreak schreef:

jaartje sparen, tja 700 euro plus wat je nu hebt...
ja je kan nou eenmaal niet in 1 keer een goede set voor weinig kopen zucht...
Nu heb ik NIX ik heb net 2 draaitafels(JB systems Q-20{top ding trouwens}) een mixer en een gemini CD-speler( gekocht. Ik had namelijk al een stereo set zodat ik wél hoor wat ik doe :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-4-2003 15:41

DJ-Ipkiss schreef:

Maar de dap mission-800 is dus een schijt versterker???
Tussen zwart en wit zijn er nog een oneindig aantal grijsschakeringen.

Oftewel: De Mission reeks is een nette reeks voor het geld. Van binnen zien ze er zeker niet verkeerd uit en ook de gebruikerservaringen zijn redelijk positief (er zijn er wel eens die klagen over de temperatuur MAAR die hebben waarschijnlijk nog nooit m'n Carver PM's beetgepakt ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
1-4-2003 16:03

Dré schreef:

DJ-Ipkiss schreef:

Maar de dap mission-800 is dus een schijt versterker???
Tussen zwart en wit zijn er nog een oneindig aantal grijsschakeringen.

Oftewel: De Mission reeks is een nette reeks voor het geld. Van binnen zien ze er zeker niet verkeerd uit en ook de gebruikerservaringen zijn redelijk positief (er zijn er wel eens die klagen over de temperatuur MAAR die hebben waarschijnlijk nog nooit m'n Carver PM's beetgepakt ;-)
hahahaha ik heb zo'n gevoel dat die erg warm kunnen worden wink ;)

Dré wat zeg je ervan: DAP mission 800 in Combinatie met 2 MC-15 Speakers?
Nog ff sparen(= maandjuh of 4/5) en dan heb je weer een nieuwe bestelling liggen laugh :D
Wel eerlijk zeggen of dat iets is anders spaar ik liever nog een maandjuh door sad :(
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-4-2003 16:07
Dat is precies wat ik ook aan wil schaffen. Maar wat vind jij eigenlijk van de gemini x-3 voor 2mc-15tjes?
Maar dat is MIJN mening...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-4-2003 16:10
Gewoon 4 x de 2W-250 nemen (lekker zelfbouwen) en dan over een tijdje een 4-tal SM-115's erbij. Setje V-3000's erachter (1 per kanaal, links voor top, rechts voor sub) en gassen met die boel (ongeveer 200 man).

Heb je geen zin in zelfbouw dan is de K-112 niet een verkeerde speaker. Uit de doos klinkt hij een STUK minder dan mijn 2W-250's (gelukkig) maar met enig Param. EQ werk kun je er nog wel wat van maken (bijvoorbeeld later met een goede digitale speaker proc. o.i.d.). Dan later weer de subjes toevoegen.

Eventueel kun je de K-112's zelfs later gaan gebruiken als monitortjes.

(En waag het NIET de MC reeks in dezelfde regel te noemen met MIJN ontwerpjes ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
1-4-2003 16:18

Dré schreef:

(En waag het NIET de MC reeks in dezelfde regel te noemen met MIJN ontwerpjes ;-)
Ik zou niet durven! wink ;)

Even over die DAP versterker. Ik ken het ding niet (heb daar ook niet zo'n behoefte aan) maar heb wel verschillende berichten hier op het forum gelezen over een andere DAP-serie. Misschien (hopelijk) is deze beter.

Ik zeg alleen maar dat ik het risico niet zou nemen en liever een gerenommeerd tweedehandsje zou nemen. Totdat onafhankelijk bewezen is dat de nieuwe DAPs zich daarmee kunnen meten. En waarom: omdat het niet kan en mag gebeuren dat een amp uitvalt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
2-4-2003 11:22
Is zo'n zelf bouw paket moeilijk?
Ik wil dan beginnen met 2 van die jij noemde(dré?)
Maar ik ben nou niet zo'n hoe zeg je dat leuk wink ;) Technicus.
Oftewel alles met metingen en cijfertjes snap ik niet.
Ik kan wel een bouw tekening aflezen en in elkaar zetten maar zodra ik dingen moet gaan afstellen gaat het me écht niet lukken sad :( .
Maar goed ik ben bijna jarig dus krijg ik daar weer ff geld voor dus nog ff-ies langer door sparen en ik kan die boxen kopen(trouwens wat voor uitgang heeft ie? XLR of van die losse draadjes?)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-4-2003 11:25

DJ-Ipkiss schreef:

Is zo'n zelf bouw paket moeilijk?
Het is geen bouwpakket. Je krijgt de speakers + filtercomponenten + poorten + dempingsmateriaal + bouwtekening (staat ook bij de product details trouwens). Kast maken mag je dus helemaal zelf doen (net zoals je zelf kunt bepalen of je XLR aansluitingen neemt of Speakon e.d.).

Er valt NIETS aan af te stellen. Het is gewoon een kwestie van bouwen volgens de tekening, even laten controleren door mij (voor de zekerheid) en gebruiken maar. Trek er wel wat tijd voor uit EN als je niet erg bedreven bent in houtbewerking, vraag dan hulp van iemand die dat wel is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
2-4-2003 11:29

Dré schreef:

DJ-Ipkiss schreef:

Is zo'n zelf bouw paket moeilijk?
Het is geen bouwpakket. Je krijgt de speakers + filtercomponenten + poorten + dempingsmateriaal + bouwtekening (staat ook bij de product details trouwens). Kast maken mag je dus helemaal zelf doen (net zoals je zelf kunt bepalen of je XLR aansluitingen neemt of Speakon e.d.).

Er valt NIETS aan af te stellen. Het is gewoon een kwestie van bouwen volgens de tekening, even laten controleren door mij (voor de zekerheid) en gebruiken maar. Trek er wel wat tijd voor uit EN als je niet erg bedreven bent in houtbewerking, vraag dan hulp van iemand die dat wel is.
hmmm, lastig wink ;)
Ik zal der ff overnadenken moet toch nog sparen(voor bijde opties)
Staat er ook op de tekening welke afmetingen hout ik moet hebben?
mail me anders op s_skotarczak@hotmail.com (alstublieft!)
[Off topic] moet nu naar school wink ;) [/off topic]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-4-2003 11:41
www.new-line.nl/v/8263

(En "meer informatie" kun je vinden via de "meer informatie" link op die pagina (...)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)