Forum > Off-Zone

advies en tips belichting bands+afterparty

(146 reacties. Pagina 5 van 15)
Moderator(s): Dré
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
5-6-2006 19:09
Ik zie dat je 2*4bar als frontlicht voor de band gaat gebruiken.
Zijn dat de gebruikelijke raylight of VNSP parren?
In dat geval raad ik ten zeerste aan om wat frontlicht in flood te zorgen. Dit moet niet veel zijn, 2*500watt dimbaar volstaat al. Dit omdat het zeer moeilijk is om met de gewone enge parren van relatief korte afstand op een podium een egale belichting van de band te krijgen.
Je krijgt dan vlekken en je krijgt nooit iedereen egaal belicht.
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
MarijnStandaard Lid
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
5-6-2006 22:17
Vooraan aan truss komen 4 fourbars(worden enkele gedraaid voor front) en dan2 blinders + strobo ??

Dan achteraan 2 fourbars als tegelicht + 2 colorchangers + 2 winners?

Marijn
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
5-6-2006 22:41
Ik zou het inderdaad op deze manier doen (waarschijnlijk alleen nog even de strobo naar achter halen als daar ruimte voor is).
Ik noemde eerder in dit topic ook al WFL-barren, das dus niet voor niks zoals Dieter terecht aanhaalt. happy :) (gebruikelijk is trouwens eerder NSP, VNSP is meer voor ACL's)

Enige puntje waar ik je nog attent op wil maken is dat je doordat je met 2 verschillende merken intelligent werkt, je lelijke kleurverschillen kunt krijgen.
MarijnStandaard Lid
5-6-2006 22:54
ja, maar bij de Mojo color en Winner valt dat wel nog mee

dus vooraan: Fourbar-Blinder-Fourbar-Fourbar-Blinder-Fourbar

Achteraan: Winner-Fourbar-Mojocolor-Strobo-Mojocolor-Fourbar-Winner

EVENTUEEL nog een strobo vooraan als center.

Marijn
MarijnStandaard Lid
6-6-2006 18:30
Nieuw : https://img250.imageshack.us/img250/6899/jinstuif20bq.jpg

Marijn
MarijnStandaard Lid
6-6-2006 22:41
Slecht Nieuws;

Het Podium bestaat uit 1/3 (5op10mtr) van een grote feesttent (zoals Deze).
We kunnen aan 1 brug geraken van 8 mtr, kunnen we de brug het beste ervoor zetten dan? want er is daarnaa nog een afterparty..
Kunnen we iets laten 'vliegen' ...

Help shut up :X
MarijnStandaard Lid
13-6-2006 14:09
Oké happy :)

Brug komt vanachter te staan, achteraan het podium
Met 4 fourbars, 2 colorchanges, 2 scans en strobo/blinder)
Vooran links statief met fourbar front en rechts ook.
Bovenaan de tent komt dan strobo/blinder (oftewel strobo aan truss en blinder vooraan of omgekeerd).
Ik kan ev mijn 2 fourbars nog meebrengen voor ook vooraan bovenaan omhoog te hangen (publiek) ???
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
14-6-2006 22:21
Ik zou als eerste de blinders laten vallen. Bij gemiddelde bandjes heb je er niet zo heel veel aan en ik zou dan liever proberen of je die niet samen met de kleurenwisselaartjes kunt wisselen voor 2 moving headjes. Of op een andere manier aan 2 (of liever 4) moving headjes proberen te komen als je zo her en der wat kunt schuiven met apparatuur en budget.

Als je dat voor mekaar zou kunnen krijgen zou ik het volgende doen (ik ga er dan vanuit dat je 2 moving heads hebt kunnen ruilen zoals ik eerder voorstelde):

Frontlicht:
links en rechts een bar op statief met een gold filtertje of gewoon niets voor bij de bands. Dan voor de afterparty zou ik ze naar het publiek draaien en wel filteren. Bijvoorkeur met dezelfde kleuren die je als tegenlicht gebruikt.

Tegenlicht:
Ik zou op de uiteinden een barretje parren recht naar beneden hangen, daarnaast een moving headje (alleen als je er 4 zou hebben) anders een scan. Daarnaast een barretje parren die je van laag naar hoog hangt. Dus diagonaal. Onderste pijp laag, bovenste pijp hoog. Midden daartussen zou ik de strobo hangen en die vol vooruit richten. Dan, als je 2 headjes hebt, zou ik die op kisten zetten links en rechtsvoor tegen het drumpodium aan. Deze kun je dan na de bandjes naar voren changeren voor gebruik bij de after party.

Mochten de headjes toch niet lukken dan zou ik de kleurenwisselaartjes tijdens de band niet gebruiken en deze pas tijdens de afterparty ergens voorop het podium zien weg te knopen. Zo verschuif je de aandacht meer naar voren.Ik heb geen idee hoe hoog het komt te hangen, maar wellicht kun je de onderste twee parren van de verticale barren na de bands ook meer naar voren stellen zo dat ze meer publiek halen.

Idee van parren wit laten als ACLs, leuk verzonnen maar 1 setje als ACL heeft geen zin. Als je iets als ACL's wil gebruiken moet je eerder denken aan een setje of 3 - 4. Zeker met een beperkte voorraad lampen als dit kun je beter zorgen voor optimale benutting van de lampen dan dat je een speciaaltje creeert wat je misschien maar een paar keer gebruikt. Vandaar ook die blinders zien te ruilen.
MarijnStandaard Lid
15-6-2006 07:19
Hey

Bednkt voor je reactie, maar de MH's zullen niet doorgaan vrees ik shut up :X
Geen genoeg budget
mh = 30 /stuk (Movitec sl'etjes)
Luc2366Standaard Lid
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
16-6-2006 13:09

marijn schreef:

Hey

Bednkt voor je reactie, maar de MH's zullen niet doorgaan vrees ik shut up :X
Geen genoeg budget
mh = 30 /stuk (Movitec sl'etjes)
da's nochthans een mooie prijs hoor en brengt toch wat bij aan je show...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)