Forum > PC related Forum

minimum producing studio

(46 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
3-2-2005 16:14

Snake schreef:

Een nieuweling begint toch ook niet met een Digidesign Icon en Protools...
hoi snake,
toevallig dat je over protools begint.

Na de carnavalsvakantie beginnen we met een nieuw blok op school. Voor audio-editing gaan we dan aan de slag met protools.

Wordt dit nog veel gebruikt op redelijk tot hoog niveau? Wat weet jij over het programma (ik nog niks namelijk).

Het zal me benieuwen.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
3-2-2005 16:50

Dacide schreef:

Wordt dit nog veel gebruikt op redelijk tot hoog niveau? Wat weet jij over het programma (ik nog niks namelijk).

Het zal me benieuwen.
In alle topstudio's vind je Protools, op het moment is er nog geen beter systeem voor audiobewerking dan dit...
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
3-2-2005 17:17

Dacide schreef:

Snake schreef:

Een nieuweling begint toch ook niet met een Digidesign Icon en Protools...
hoi snake,
toevallig dat je over protools begint.

Na de carnavalsvakantie beginnen we met een nieuw blok op school. Voor audio-editing gaan we dan aan de slag met protools.

Wordt dit nog veel gebruikt op redelijk tot hoog niveau? Wat weet jij over het programma (ik nog niks namelijk).

Het zal me benieuwen.
Wat voor opleiding doe jij dan en waar? (niet dat ik het ga doen maar ben gewoon nieuwsgierig) razz :p
ach ja....
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
3-2-2005 19:31

Dacide schreef:

Wordt dit nog veel gebruikt op redelijk tot hoog niveau? Wat weet jij over het programma (ik nog niks namelijk).
Ja zeg, veel geld hebben ze daar op jouw school... Wat voor school is dat?

De goedkoopste protools tafel kost iets van 15000 euro (Procontrol), en dan is dat maar iets met 8 faders. En je moet dan nog een Apple G5 kopen ook.

Maar er is niks beters naar het schijnt. Om muziek te MAKEN moet je trouwens geen Protools nemen, dan moet je namelijk een sequencer hebben à là Cubase Cakewalk, Logic of nog iets anders (in mijn geval is dat een hardware sequencer), want Protools is vooral een multitracker (opnemen dus).

Trouwens als je met Protools moet werken zonder hardware interface (console dus) denk ik niet dat dat een pretje is...

Verder ken ik er weinig van. Als ik zelf een studio zou hebben zou ik echter voor een Mackie DXB kiezen en niet voor Protools. Maar dat is mijn eigen mening, ik bedoel Protools zal wel beter zijn.

Verder weet ik er weinig vanaf.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
4-2-2005 10:14
Ik doe de opleiding CMD (communication and MultimediaDesign)

Dit blok gaan we Protools gebruiken om audio te editen. Bij deze set staat een Apple G4 (dual 1,25Ghz), dual display. Zo'n grote controller met een stuk of (moet ik ff gokken) +/- 12 tot 16 schuiven/faders. Volgens mij is het apparaatje toch al weer een paar jaar oud.

Dit audio-lokaaltje is weer verbonden met de spraak studio elders in het gebouw. (volledig geisoleerde studio voor spraak opnames).

Al met al ben ik erg nieuwsgierig aan het worden.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
4-2-2005 10:15
PS: en als standaard speakers staan er 2 van die tannoy active (die blauwe) en 2 van zo'n dynaudio o.i.d.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
5-2-2005 21:45
echt uitgebreid die fruityloops, phffff(puf). even oefenen razz :p
ach ja....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)