Forum > Algemeen Forum

gaffa tape

(53 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
29-12-2013 21:21
Probeer die van de LIDL maar niet, die plakt amper aan zichzelf vast....
Ik heb de TESA uit de bouwmarkt getrokken in het kader van beter iets dan niets.
Niet ontevreden over. Wel schone ondergrond, maar dat lijkt mij logisch want op zand plakt niks
Gr Evert M
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
29-12-2013 21:48
Voor een korte periode werkt de admiral tape best goed, al plakt hij minder dan Nichiban. Onlangs per ongeluk een doosje besteld.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-12-2013 14:51

PvG schreef:

Dikke kick van een oud topic:

Ik weet dat velen zweren bij Nichiban, maar ik zag dat een rol Tesa 4613 (ca. 5euri) ongeveer de helft kost van een rol Nichiban (>10euri). Beide 48...50mm breed en 50m lengte. Tesa is volgens mij ook een redelijk merk. Dus...
Ook redelijke merken maken worteltjestaart. Het is een simpel geval van "u vraagt troep, wij leveren troep".

Link naar de Tesa 4613
Tekst bij het product (afkomstig van ondergetekende na uitgebreid het product getest te hebben):
LET OP: Dit is Duct Tape (en dus geen "Gaffa"). Het laat zich niet makkelijk scheuren (helaas) en bij verwijderen laat het resten achter (helaas)! Wil je tape die zich netjes laat scheuren en bij verwijderen geen resten achterlaat, neem dan de theater quality tape. Wil je tape om ontluchtingskanalen dicht te plakken dan is de Tesa Duct Tape prima...
Overigens had er ook kunnen staan "let op, dit is rotzooi" maar op de een of andere manier komt zo'n, in mijn ogen overduidelijke, tekst niet altijd even goed over op anderen (alsof ik er een kwade bedoeling mee zou hebben om iets niet te verkopen wellicht...).

Die ShowTec Theater tape van 8,75 euro per rol inclusief BTW is prima. Stoere vent die bij een showtje meer dan een rol opmaakt. Dus zou je nog maximaal zo'n 3,75 euro kunnen besparen door de boel met die kauwgom gaffa vast te plakken. Dat is het simpelweg niet waard.

Of het na 2 dagen resten achterlaat hangt helemaal af van de warmte EN direct zonlicht. In gunstige omstandigheden moet het probleemloos mogelijk zijn.

PS: Neem niet de Showtec Stage tape (dat is dezelfde kauwgom troep als die Tesa tape waar je naar kijkt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2074
30-12-2013 15:16
Heeft de bakker de worteltjestaart dan na het plaatsen van dit stukje maar meteen uit de vitrine gehaald? sneaky :V

De tunneltape van Tesa lijkt me wel een erg goede uitvinding, alleen veeeeeel te duur shut up :X
Misschien iets voor de jongens van Showtec om dit ook te gaan maken...
Edit: ik zie deze in Amerika goedkoper van het merk/type Pro tapes Cable path tape, niet iets om ook te importeren Dré? Zit zelfs een patent op zo te zien...

Was Nichiban niet ook een onderdeel van Tesa trouwens?

"Echte" gaffa tape van andere merken (zoals Tesa, Showtec of Advance) is in de regel ook prima... Heck, Gaffa is zelfs een merknaam van Advance laugh :D
Als de bovenkant van de tape blinkt, is het normaal gesproken good-old-bouwmarkt duct-tape...
Niet goed, wel hard!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-12-2013 15:30

joepurlings schreef:

Heeft de bakker de worteltjestaart dan na het plaatsen van dit stukje maar meteen uit de vitrine gehaald? sneaky :V
In het geval van de Tesa tape. De goede Tesa tape staat nog steeds gewoon in de webshop. De kauwgom troep al een dik half jaar niet meer (mogelijk nog wat langer dan dat). Geen idee dus waar die sneaky :V vandaan komt...

Toelichting lijkt mij op z'n plaats!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
30-12-2013 15:35
Waarschijnlijk omdat er bij staat "link naar de tesa 4613"

En er staat dus geen tesa 4613 tape meer...

sneaky :V
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-12-2013 15:36
Aaah vandaar...

Ingelogde gebruikers worden keurig naar de tape geleid. Niet ingelogde gebruikers (zoals uhm zoekmachines) worden doorverwezen naar een ander product (of de categorie in kwestie). Is al tijden zo trouwens en wordt veroorzaakt doordat we moeten dansen naar de pijpen van dat ene "do no evil" bedrijf dat al tijden haar eigen motto straal vergeten is...

Iets met absolute macht en zo...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2074
30-12-2013 15:40
Kwam inderdaad door het linkje dat je erbij had gezet, dat ik dacht dat deze tape er net wel nog stond happy :)
Ook als ik inlog, kom ik niet meer bij de kauwgom tape uit... Jammer, altijd wel fijn om in je kistje te hebben zitten als je weer eens uit je bek stinkt op klus sad :(
Niet goed, wel hard!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
30-12-2013 16:38
Ik zoek eigenlijk nog een tegenhanger van Gaffa......voor de mensen die altijd weer een stukkie tape willen lenen sneaky :V
Liefst iets wat hééél veel lijm achterlaat, en spotgoedkoop is.
Liefst ook moeilijk te scheuren (zoals die groene rollen van defensie laugh :D )
Alles komt goed....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-12-2013 16:46
Die Tesa tape in kwestie voldoet prima als "ik-jou-pesten" tape. Overigens past ook de ShowTec Budget tape prima in dit profiel.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)