Toekomst voor de cd-dj?
(160 reacties. Pagina 5 van 17)Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 11-10-2004 19:47 |
Tim, je zou eigenlijk religeus preker moeten worden ef serieus. Je hebt helemaal gelijk hoor. {alleen ben ik een warse vinyl liefhebber en zit nog in de ontkenningsfase wat betreft Cd's. Tevens doordat ik pas sinds een maand of vier mijn gear heb.) Moet zeggen dat ik wel enorm onder de indruk ben van wat roger sanchez klaar speelt met behulp van cdj en djm. Die set van hem @ extrema outdoor dit jaar was werkelijk superb. En dat was vooral te danken aan het cdj/djm gebeuren. | |
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson | |
Patrick van VugtStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2004 Laatste: 14-10-2008 Berichten: 466 | 11-10-2004 22:02 |
Dré schreef: Hé dat zeg ik toch niet! De muziek keuze is het belangrijkste dat weet elke half gare wel.Maar een dj staat toch niet alleen in een discotheek omdat hij een goed muziek keuze heeft, het mixen speel daar zeker een rol in. Zullen we het hier nog eens over hebben als je in een stuk of wat discotheken gedraaid hebt? Haha, dat is goed...Maar er is nog een ding dat mij naar vinyl toe trekt: Sommige platen zijn 'zeldzaam' (tot op redelijke hoogte hé ), ik krijg binnenkort ook een aantal nogal bizondere platen binnen. Neem nou als voorbeeld, tiesto - theme from norefjell (dj jan & christophe chantzis remix) Die plaat vind je bijna nergens meer, op cd is de orginele versie niet meer verkrijgbaar (naar mijn weten). Zo heb ik nog wel een aantal 20tal nummers, ik vind het gewoon leuk om trance vinyl te verzamelen van een aantal jaar terug. En waar dj tim het over had, over dat vinyl zo duur is. Dat is zeker waar (helaas), maar een cdtj in een cdspeler doen of een vinyl op de platter leggen zit voor mij zow'n wereld van veschil in. Het is gewoon moeilijk te omschrijven, ik heb lang voordat ik m'n eerste set kocht zitten nadenken vinyl of cd? Uiteindelijk is het cd geworen, na een tijd heb ik een oude tt op zolder gevonden, platen gekocht, die nieuwe manier van mixen trok mij zo erg aan... Ik heb nu inmiddels al een behoorlijk aantal platen, ik ben me d'r van bewust hoe duur het allemaal wel niet is, maar het boeit me eigelijk helemaal niks. Ik wist het immers toen ik er aan begon. | |
*Quukske* | |
Vin-EStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-1-2003 Laatste: 4-7-2009 Berichten: 29 | 11-10-2004 22:37 |
Zo heb ik het ook gehad ja. Ik ben 4jr geleden begonnen met platen, toen alles verkocht. Toen na 2jr weer begonnen met CD, beviel toch minder (slecht verkrijgbaar zijn van mijn muziek) dus ben ik weer overgestapt naar vinyl. En nu doe ik beiden, omdat de muziek nu ook meer dan toen op CD te krijgen is. Ik had nog een aantal platen op mijn lijstje staan, die streep ik nu door omdat er binnenkort een CD uitkomt met daarop die nummers, ongemixt. Die CD, van Scantraxx, komt binnenkort de 2e CD van uit met daarop Hardstyle nummers, ongemixt dus prima te gebruiken. Hopelijk volgen de andere labels ook met zulke CD's. Het scheelt een hoop in de centen, zodat er meer geld overblijft voor het aanschaffen van nieuwer, mooier en beter CD-DJ apparatuur. Maar voor nu ben ik wel tevreden, ik hoef niet zozeer beter apparatuur aangezien ik me hier prima mee red en ik geen drive-in heb, dus hoef ik niet speciaal hufterproof apparatuur te hebben. En in discotheken hebben ze zelf wel apparatuur, ik probeer overigens genoeg om ergens binnen te komen, maar voorlopig zonder resultaat. Misschien wat aggressiefer zijn? | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 12-10-2004 22:09 |
Patrick van Vugt schreef: En waar dj tim het over had, over dat vinyl zo duur is.Bovendien, je kan wel enkele zeldzame vinyltjes hebben, maar die heeft iedereen wel in huis, heel vaak vragen mensen me hoe ik aan iets kom en vaak heb ik dit ook weer bij anderen, mij maakt het geen bal uit hoe exclusief iets is, het moet lekker klinken en dan kan het me niet schelen of ik de enige ben die die plaat in huis heeft. Ik zou als ik jou was ook heel snel van dat idee afstappen dat dat heel bijzonder is, want met een beetje zoekwerk heb ik de plaatjes waar jij het over hebt morgen ook in huis Draai gewoon wat je goed vind en kijk verder niet naar de exclusiviteit van dingen, dat zal het publiek namelijk een rotzorg zijn. @ Dacide, als iedereen digitaal is gegaan noemen ze straks deze overstap in de dj geschiedenis het dj Timinisme | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 12-10-2004 22:17 |
DJ Tim schreef: @ Dacide, als iedereen digitaal is gegaan noemen ze straks deze overstap in de dj geschiedenis het dj TiminismeJe zou eigenlijk eens op een of andere manier met laidback luke in contact moeten komen. Hij roept ook al sinds eenjaar of 5 dat CD's de toekomst hebben. IEdereen verklaarde hem natuurlijk voor gek. Totdat een hoop grote namen hem zagen draaien @ dancevalley2003. toen was het in een keer duidelijk voor hun. | |
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 12-10-2004 22:33 |
Ik heb Luke wel een keer kort gesproken, ken hem verder niet goed ofzo, heb ontzettend veel respect voor hem en hij heeft dezelfde ideeën als ik, maar zijn muziek is nou niet echt mijn stijl (zachtzinnig uitgedrukt) Ik denk dat ik op dit moment beter niet het evangelie bij jou kan verkondigen, jij hebt net je tt's en ik weet dat het een tijdje gaat nemen voordat je inziet dat er betere mogelijkheden zijn om echt lol te hebben Bovendien zul je altijd zien dat je een niet logische spijt hebt in het begin van je overstap en na een maand of 2 kan ik je vertellen dat je niet anders meer wil dan digitaal.. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 12-10-2004 22:47 |
DJ Tim schreef: Ik denk dat ik op dit moment beter niet het evangelie bij jou kan verkondigen, jij hebt net je tt's en ik weet dat het een tijdje gaat nemen voordat je inziet dat er betere mogelijkheden zijn om echt lol te hebbenben gewoon een stijfkop (en het ging me ook een beetje om het,inmiddels genoeg, besproken vinyl gevoel.) Desalnietemin ben ik ontzettend blij met mijn super oem sletjes en mijn pcv275 en mijn syrincs schatjes. Maar het is slechts een kwestie van tijd (lees:geld) tot ik een cdj800 (of iets soortgelijks) koop. Maar tot die tijd ben ik helemaal in mijn sas met vinyl. | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 13-10-2004 12:09 |
@ Dacide-heb jij Sanchez wel s met vinyl bezig gezien? dan ga je pas met je oren klapperen. Zoals verwacht blijft het een item met vele waarheden. Toekomst voor cd-dj luid de titel-dat is wel onderbouwd en is helemaal niet nodig om te vragen want het antwoord daarop is, om je heen te verkrijgen-wereldwijd. Ja,dus!! Vinyl blijft en zal wellicht nog minder gebruikt gaan worden(lees het nog een keer!!),maar tegelijkertijd zal het niet verdwijnen(door mensen zoals ik en vele anderen met mij) Besef dat het perfect is zo,een soortement van competitie in het dj wereldje,CD versus Vinyl. Zorgt voor twee kampen en zelfs voor dj's die beide stylen met genoegen benutten. Zolang er competitie is leeft het wereldje!!! groet | |
it's just one of those Day's ,they come and they Go. | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 13-10-2004 13:28 |
Ik heb Sanchez ook eens gezien op dancevalley (ik meen in 2001, een 3uur set). In die tijd gebruikte hij weliswaar vinyl maar dan alsnog in combinatie met DJM600. Zeer zekers indrukwekkend..... | |
JaspervaniperenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-10-2004 Laatste: 19-7-2013 Berichten: 51 | 13-10-2004 21:57 |
Zo, daar ben ík weer een keer... Volgens mij komt het erop neer dat je als dj het beste af bent met zowel tt's als cd-spelers. Voor de futuristen ook nog een laptop. Voorlopig houd ik het bij cd's. Het nadeel is, dat als je legaal aan de slag wilt via mp3-downloadsites, je vaak alleen kunt betalen met een creditcard. Wat als je nog geen 18 bent? De kwaliteit van mixen vind ik net zo belangrijk als de muziekkeuze. Is dat bij het publiek vaak niet het geval (dus dat voornamelijk de muziekkeuze telt)? Volgens mij dwing je respect af als je keer op keer op subtiele wijze de volgende track erin gooit! Groeten | |
Hé, jou ken ik nog nergens van |