Forum > Licht

schuimmachine

(110 reacties. Pagina 5 van 12)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
29-9-2004 16:39

Didier_S schreef:

maar geen enkele keer kon ik tijdens een wilde stoeipartij ademenen onder het schuim... toeval of wordt er hier in deze thread weer uit de nek gekletst? sneaky :V
Discodancing Two Brothers Harkstede. www.2brothers.nl
Nodig je van harte uit er eens schuim te komen happen. Door de constructie van de dansvloer (zijmuren, trappen e.d worden met houtplaten dichtgemaakt) Kun je simpelweg de eerste 10 min na een nieuwe lading schuim er niet bovenuit komen.

Lijkt me dat het me wel opgevallen was als er opeens 200 discotheekgangers gestikt op de vloer lagen wink ;)
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
29-9-2004 17:29
Nou mag dat oefenschuim iets totaal nieuws zijn voor me, maar dit ben ik toch wél héél zeker! Het kleur is netjes wit bij de Brandweer en de substantie ruikt identiek! Mogelijks heb je een demonstratie gezien met vervuild water of zo? Kan wel eens gebeuren dat je uit de hydrant roestbruin water krijgt hoor!
En voor alle duidelijkheid: lees hierboven vooraleer je het in je hoofd haalt te zeggen dat ik geen ervaring heb met Brandweerschuim .
Ik had het niet over wat eruit komt, maar over de substantie voor het gemengt wordt met lucht en water!

Verders, als je niet kan ademen onder het schuim hebben ze dus waarschijnlijk of het brandweer spul gebruikt of het showtec achtige.... Ik kan je verzekeren als je bij ons (of bij iemand die gelijke vloeistof gebruikt, zoals het hoort, dus met de juiste mengverhouding!) je dan gewoon kan ademen onder het schuim.

Ik ben nu wel eens heel nieuwsgierig wat nu werkelijk de evaringen van KVM met schuimmachines is.

We doen hier +/- 100 schuimparty's per jaar, dus mag denk ik toch wel zeggen dat ik er ervaring mee heb!

Uiteraard is de basis van de vloeistoffen hetzelfde, maar de verdere bewerking is bij de vloeistof die wij gebruiken (MBN) dus echt wel gebaseert op schuimparty's.

Ik heb ook nergens gezecht dat je bij brandweerspul met bobbels terug komt, maar op de kan staat niet dat het NIET irriteerd. Dit staat bij ons allemaal duidelijk op de kan.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-9-2004 21:29

ws soundexpresse schreef:

[KNIP schreef:

Het zal best gaan werken, maar het spul wat wordt verkocht alszijnde voor schuimparty's, lijkt me dan toch wat veiliger niet dan? Enne, dat brandweer spul, durf je daar van te garanderen dat het de kleren ed. niet beschadigd? Dat het niet irriteerd aan de huid? Dat doet de leverandcier van onze schuim dus wel!
Het beschadigd de kleding niet, en irriteerd de huid ook niet.

massive schreef:

[KNIP]En je kunt prima ademhalen! Lijkt me dus niet dat dat hetzelfde spul is wat de brandweer gebruikt om vlammen te 'verstikken' wink ;)
Met "oefenschuim" kan je ook GEEN vlammen verstikken.
Maar zoals ik al eerder aangaf (en Dré ook) Het is een kwestie van "spelen" met svm lucht en water.

Didier_S schreef:

Tot op heden nog niemand gezien in ons korps die uitslag krijgt erdoor... @kvm: je vrouw al met rooie bobbels zien thuiskomen? laugh :D
Nee, ik heb haar wel eens met perslucht thuis zien komen ,Rooie bobbels kan ik mij niet herrinneren.

ws soundexpresse]Ik ben nu wel eens heel nieuwsgierig wat nu werkelijk de evaringen van KVM met schuimmachines is.

Ik ben in verschillende discotheken geweest waar ze wel eens schuimparty's hebben d.m.v. een "kanon" werd het schuim in de ruimte gespoten. (o.a. Treemter in Grou en bij een grotere discotheek de Radstake / zaal de deale)
Het is precies zoals Didier_s ook aangeeft het ruikt hetzelfde. (product x echter wat sterker dan product y)

Veel producten komen uit dezelfde fabriek, zo heeft de brandweer rook voor de rookmachine in zwarte jerrycans met een etiket van een brandweer leverancier maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het speciaal voor de brandweer gemaakt is.

Martin.
kvm entertainment
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
29-9-2004 23:55
Wederom gaat het hier over andere apparaten, nl schuimkanonnen, waar ik het over heb is een schuimgenerator. Bij een schuimkanon staat het schuim niet binnen 30sec 2m hoog! (de meng verhouding met bijv. de strong kanonnen is 1op25, bij ons is dat 1op50).

Enne, met oefen schuim kan je geen vlammen doven? Waarom niet? Het was toch allemaal hetzelfde spul? volgens jullie....

Maar ik ga er niet verder op in. Heb zelf ook al eens brandweer schuimgebruikt in ons kanon, en dit was dus duidelijk een ander soort schuim. Rede was destijds dat ik er goedkoper aan kon komen, omdat enkele familie leden bij het brandweer korps zitten!

Als jullie lekker brandweer schuim het publiek in willen spuiten, mij best, ik begin er niet aan.

Enne KVM, je bent dus alleen op schuimparty's geweest, je hebt dus geen ervaring met verschillende vloeistoffen. Toch?

Vind het wel leuk dat er altijd nog mensen zijn die zonder enige ervaring, en alleen van 'e'en keer gezien of gehoord, al precies menen te weten hoe het werkt.

Maakt verder ook niet uit.... het forum is om te leren.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-9-2004 00:47

ws soundexpresse schreef:

Enne, met oefen schuim kan je geen vlammen doven? Waarom niet? Het was toch allemaal hetzelfde spul? volgens jullie....
geposte informatie lezen blijft moeilijk.
Als je het topic goed doorgelezen had dan had je kunnen zien dat er verschillende soorten svm bestaan. Tevens heb ik gemeld dat je het beste oefenschuim kan nemen. Over een schuimgenerator heb je mij ook nooit horen praten ik heb het uitsluitend over een sneeuwkanon en sneeuwmachine gehad. (met de machine bedoel ik een Acme sm100 o.i.d.)

Slechts enkele voorbeelden van svm,
> Synthetisch blusschuim is een kunstmatig product, vervaardigd van petrochemische componenten.

> Proteïneschuim is op basis van dierlijk slachtafval zoals gemalen hoeven, horens, veren etc.

Oefenschuim is het meest milieu vriendelijk en ook veel goedkoper (maar is nog behoorlijk duur). Het bevat geen of weinig chemicaliën dat ligt aan de fabrikant. Het is om te controleren of alles naar behoren functioneert maar een brand ermee blussen kan dus niet.

Dat het uitsluitend voor oefenen was en niet geschikt voor het "echte" werk had ik reeds gemeld in de 1e en iets duidelijker in de 3e post, vreemd dat je dan nu komt met deze vraag.

Martin.
kvm entertainment
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
30-9-2004 09:26
Owkay hier heb je gelijk in, al wordt er nog steeds overal geroepen dat het schuim hetzelfde is......
maar hier werdt dus iedere keer het oefenschuim mee bedoeld?

Maarged, denk toch dat we dan een comunicatiefout hebben, want waar ik het de heletijd over heb is de vloeistof van MBN en de Schuimgenerators van MBN. Dit is dus iets heel anders als een strong kannon of een antarie s-100. De vloeistof die we voor deze generators gebruiken, en nog maals, heb ze dus naast elkaar gehad, is dus echt heel anders als die van de brandweer. De svm die ik heb gebruikt, kwam van Hagen af, en was dus idd de oefenvloeistof. Maar ook die was dus anders, als de MBN. Dus het komt niet uit dezelfe fabriek (of misschien wel, maar de samenstelling is anders, ben daar 100% zeker van)

Ook staat er bij MBN duidelijk op de kan, dat het niet irriteerd ed, en dit stond er bij Hagen niet op. (wil dus niet meteen zeggen dat het wel irriteerd, maar bij MBN garanderen ze het, met andere woorden, mocht het mis gaan, kun je ze daar op aanspreken).

Verder lijken me die apparaatjes die jij noemt niet echt geschikt voor een schuimparty. Er komt immers maar een handje vol schuim uit per minuut. Bij de strong kannon komt er al wat meer uit (zo'n 10.000l theoretische schuimoutput) en bij de MBN 630 (die wij gebruiken, en meteen ook het grootste wat gekeurd te krijgen is (TUV keur) heeft een output van 250.000l per minuut. Waar dus zo'n antarie ding op 80l per minuut blijft hangen........ Best wel een verschilletje lijkt me.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-9-2004 17:04

ws soundexpresse schreef:

Owkay hier heb je gelijk in, al wordt er nog steeds overal geroepen dat het schuim hetzelfde is......
maar hier werdt dus iedere keer het oefenschuim mee bedoeld?
Ik heb het inderdaad over oefenschuim gehad, mede omdat het milieu vriendelijk(er) is.

Als ik het goed lees ruik je de vloeistof van MBN bijna niet meer, dit houd dus in dat de Strong vloeistof iets meer ruikt? want dan neem ik aan dat de keren dat ik schuim gezien en geroken heb strong is geweest.De geur is identiek aan zowel oefenschuim als brandbestrijding schuim. Dit laatste schuim zou ik echter persoonlijk niet in een sneeuwkanon / machine doen vanwege toegevoegde chemicaliën die uitsluitend nodig zijn om Brand te bestrijden.
Verder lijken me die apparaatjes die jij noemt niet echt geschikt voor een schuimparty. Er komt immers maar een handje vol schuim uit per minuut. Bij de strong kannon komt er al wat meer uit (zo'n 10.000l theoretische schuimoutput) en bij de MBN 630 (die wij gebruiken, en meteen ook het grootste wat gekeurd te krijgen is (TUV keur) heeft een output van 250.000l per minuut. Waar dus zo'n antarie ding op 80l per minuut blijft hangen........ Best wel een verschilletje lijkt me.
De Acme / Antari die ik genoemd heb is natuurlijk meer iets voor een Apres ski party. Een strong kannon is ongeveer vergelijkbaar met datgene wat de brandweer gebruikt. (Met sneeuwkanon bedoel ik schuimkanon / in iedergeval het strong model) waarbij ze de hoogte van het schuim max plm 1mtr (ruwe schatting) laten komen.

Martin.
kvm entertainment
ThieryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2004
Laatste: 1-11-2004
Berichten: 3
17-10-2004 14:34
ik heb zelf een schuim machine gemaakt hij is voor thuis gebruik dus het is niet
gevaarlijk want ik gebruik hem aleen buiten
dit is de link met een filmpje van de "machine"

www.xs4all.nl/~stan5/schuim.wmv
als je meer info wilt hebben hier over mailme maar thiery2@hotmail.com
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
17-10-2004 14:57
hehe...Ziet er wel grappig uit.

Vertel ons eens hoe je het gemaakt hebt en met wat?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
17-10-2004 16:11

roberto schreef:

hehe...Ziet er wel grappig uit.

Vertel ons eens hoe je het gemaakt hebt en met wat?
Ben ook enorm benieuwd happy :) Ziet leuk uit!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)