Forum > Algemeen Forum

reserve onderdelen.

(53 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
26-8-2004 10:50

PatrickK schreef:

Heb jij toch een keer gehad Dré, een slechte nul draad?
Onlangs belichting gaan doen voor een feest in de toonzaal van een garage. Toen ik hielp met het opzetten van de belichting zaten we helemaal met onze handen in het haar omdat plots geen enkele Wash meer werkte shocked 8O. We takten 3-fasen af van de autoliften waar blijkbaar de nul niet aangesloten is (alhoewel wettelijk gezien zoiets verplicht is angry. Ongelijke belasting op 3-fasen zonder nul... je kunt het je al gaan inbeelden? Gelukkig bleken die Washes goed voorzien van zekeringen en hebben ze het allemaal overleefd!

Het is dus idd geen lachertje!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
26-8-2004 14:40
pff, ik heb ff al die pagina's doorgelezen, soms heb ik het idee dat sommige een halve drive-in show meenemen.
Op dit moment heb ik nog NIKS op reserve (erg dom van me vind ik zelf) shut up :X

Dus hier komt binnenkort veranderding in, wat ik mee neem zijn gewoon 4 doosjes (verschillende) zekeringen, en 3 lampjes. misschien nog is een 230 volt kabel,
Een extra contactdoos nam ik toch al mee,
Ook nam ik het 'EHBO set' voor me lichtstatief mee, ik heb al 1 x gehad (gelukkig thuis) dat me statief naar beneden kwam zeilen.
Verder prop ik nog soms wel is een gereedschaps koffertje in de auto sneaky :V
Maar dat was het dan...
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
26-8-2004 15:44
Ook nam ik het 'EHBO set' voor me lichtstatief mee, ik heb al 1 x gehad (gelukkig thuis) dat me statief naar beneden kwam zeilen.
shocked 8O Is het dan niet beter om het statief te vervangen? brrr, moet er niet aan denke om met een statief op pad te gaan die zomaar naar benede kan storte...
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
26-8-2004 15:47
En anders toch ook maar een ehbo-set voor jezelf (of voor de toeschouwers die je verwondt met dat gevaarlijke apparaat) meenemen... sad :(
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
26-8-2004 17:08
Waaruit bestaat die ehbo set eigenlijk als ik vragen mag?
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
26-8-2004 18:27
wat specaile koppen/schroevendraaiers,

Gevaarlijk, zou kunnen. als er wat mis mee is merk je dit zondra je de statief naar boven 'doet'.
Het gaat voornaamlijk over het boveste deel, indien in naar beneden komt komt ie nog niet met een rotgang naar beneden maar schuift ie langzaam naar beneden,gevaarlijk;beetje
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
26-8-2004 18:35
www.new-line.nl/v/4170

of misschien liever een flinke schadeclaim als hij langzaam ongemerkt naar benede komt, en iemand verbrand zich aan een lamp (of erger)?

ps. dit is een willekeurig gekoze statief, maar lijkt me in ieder geval veiliger als de situatie nu...
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
26-8-2004 19:45
haha.. ga er vanuit dat noodsituaties buiten de drive-in om door de organisatie goed is geregeld! maar soms kom ik ergens waar alles nog rottiger is geregeld dan in mijn drive-innaja als ik dan maar betaald krijg,.. toch heb ik leiver een leuke avond en plezier dan dat geld.. vorozorg is dan een goede maatregel..

p.s. ik heb het ook wel eens gehad dat een verloop er mee nokte de enigse van die sort die ik meehad,. en dat feest was zown 100km verder op gelukkig hadden ze in de plaatselijke muziek winkel een verloopje maar toch..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-8-2004 19:59

PatrickK schreef:

Heb jij toch een keer gehad Dré, een slechte nul draad?
Yep. Helaas was de nul te "goed" om niet door de "ventilatortest" te komen. Dus de ventilator werkte als een trein op alle 3 de fasen MAAR toen de "boel" aanging was het één bak ellende. Labjes stonden te knipperen, Dateq z'n zekering zei "poef", Lightmachine poefte z'n lampen eruit, Mad scans (MSD-200) gingen HEEL veel herrie maken.

Blijft nog steeds een wonder dat er alleen 2 lampjes en 1 zekering kapot gegaan is. Bij een concullega heb ik de volledige PA set in rook op zien gaan bij zo'n geintje (Master Blaster GT set (wat nou goed beveiligd...)).

Meten met een multimeter gebeurt heel vaak maar is, zeker bij krachtstroom, super onzinnig. Pak een par, richt hem van je af (voor het geval dat) en prik hem in op de fases...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
26-8-2004 23:25

Dré schreef:

heel veel schade shocked 8O
Wow! Dan hebben we blijkbaar héél veel geluk gehad bij ons nulgeleiderprobleempje!! Vreemd toch dat men die apparatuur niet beter beveiligd tegen overspanning sad :(
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)