Forum > Muziek

nieuwe knaller van dj tiësto?

(539 reacties. Pagina 48 van 54)
Moderator(s): Dré
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
18-8-2005 00:23
voor mensen die echt trance luisteren???
En tiesto is geen echte trance ik snap het laugh :D
Maar dat raakt natuurlijk kant nog wal

Ze draaien allebei een andere soort trance, en hebben beide gewoon goede producties, al vind ik persoonlijk de plaatjes van tiesto net iets meer hebben. Het moet niet zo zijn dat tiesto minder goed is als armin omdat deze meer comerciele hitjes heeft.

Het lijkt wel als of iedere dj dj's uitkotsen als ze comercieel worden. Dat vind ik nergens op slaan. Als het gewoon goede plaatjes zijn wat maakt het dan uit dat je ze ook een paar keer op de radio hoort??

Als je als Dj wil doorbreken heb je gewoon airplay nodig, als mensen jou liedjes op de radio horen krijg je bekendheid, alleen met plaatjes draaien kom je er niet,,,

Dus laten we alsjeblieft stoppen met tiesto is beter als armin, want dat mag iedreen voor zichzelf uit zoeken,, de een houdt toch ook van blond en de ander van donker???? razz :p laugh :D
Where words fail, music speaks :D
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
18-8-2005 15:36

DJDarkness schreef:

voor mensen die echt trance luisteren???
En tiesto is geen echte trance ik snap het laugh :D
Maar dat raakt natuurlijk kant nog wal

Ze draaien allebei een andere soort trance, en hebben beide gewoon goede producties, al vind ik persoonlijk de plaatjes van tiesto net iets meer hebben. Het moet niet zo zijn dat tiesto minder goed is als armin omdat deze meer comerciele hitjes heeft.

Het lijkt wel als of iedere dj dj's uitkotsen als ze comercieel worden. Dat vind ik nergens op slaan. Als het gewoon goede plaatjes zijn wat maakt het dan uit dat je ze ook een paar keer op de radio hoort??

Als je als Dj wil doorbreken heb je gewoon airplay nodig, als mensen jou liedjes op de radio horen krijg je bekendheid, alleen met plaatjes draaien kom je er niet,,,

Dus laten we alsjeblieft stoppen met tiesto is beter als armin, want dat mag iedreen voor zichzelf uit zoeken,, de een houdt toch ook van blond en de ander van donker???? razz :p laugh :D
Ja, sorry ik formuleerde het fout. Ik doelde op tiësto's commerciele nummers. Verder vind ik tiësto's mix albums weer beter als die van armin (neem b.v. de magik series, in search of sunrise... En nyana vond ik ook niet slecht). De nummers die commerciëel worden van tiesto, vind ik van mindere kwaliteid als die van armin van buuren (love comes again v.s. shivers).

Maargoed, ik draai een beetje in bijde stylen mee, dus mij is het allemaal wel best;)
*Quukske*
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
18-8-2005 22:47
Ja ik vind het ook allebei best, maar vind het jammer dat mensen vaak reageren van wat een kut plaat alleen omdat deze comercieel is.

verder vind ik het gewoon super dat wij in ons kleine kikker landje gewoon super DJ's hebben!! happy :)
Where words fail, music speaks :D
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-8-2005 01:30

DJDarkness schreef:

Ja ik vind het ook allebei best, maar vind het jammer dat mensen vaak reageren van wat een kut plaat alleen omdat deze comercieel is.
Ik vind het jammer dat mensen vaak uberhaupt in hun reacties het woord "commercieel" gebruiken. Als een groenteman zijn appeltjes aan het verkopen is, is hij toch zeker ook commercieel bezig? Laat die producers dan ook hun werk doen!

Een plaat die door een breed publiek geaccepteerd wordt, kun je een "mainstream" plaat noemen, maar NIET in het bijzonder commercieel. Hij verkoopt dan inderdaad heel goed, en dus komen er meer centjes bij de producer terecht (alsnog te weinig, maar da's een andere discussie shut up :X). Dat wil echter nog niet zeggen dat die plaat bijzonder commercieel is. Elke plaat die een producer - die muziek produceert voor zijn brood - maakt is commercieel, hij moet toch ook centjes verdienen? Dat maakt de plaat niet beter of slechter.

En als de plaat al slechter is omdat hij "mainstream" is, zegt dat meer over de luisteraars van tegenwoordig dan over de plaat. sneaky :V Da's namelijk een kwestie van vraag en aanbod ....
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-8-2005 07:38
Voor een groot deel ben ik het met je eens, zeker wanneer het gaat om de artiesten die in dit topic voorbij komen. Maar toch...in de tijd dat de hitmachine van Stock Aitken en Waterman op volle toeren draaide kwam ik voor het eerst tot de onaangename ontdekking wat heuse commerciële troep is (hoewel ze ook wel leuke nummers hebben geschreven). Aan de andere kant: als de luisteraars het kopen, dan zal het allemaal wel.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-8-2005 10:53

Sylvia schreef:

Maar toch...in de tijd dat de hitmachine van Stock Aitken en Waterman op volle toeren draaide kwam ik voor het eerst tot de onaangename ontdekking wat heuse commerciële troep is (hoewel ze ook wel leuke nummers hebben geschreven). Aan de andere kant: als de luisteraars het kopen, dan zal het allemaal wel.
Ja .. En weet je wat het vervelende is ????

Zolang als er blijkbaar ontzettend veel mensen zijn die de huidige top-40 geweldig vinden, zal er maar heel langzaam verandering in komen. Producers die geld moeten verdienen met hun werk, zullen inspringen op de vraag die er is. En als er vraag is naar kreunende negervrouwen met erdoorheen schreeuwende pimp-dudes op een vieze electronische R&B-beat, dan zullen wij ons er helaas bij neer moeten leggen, dat de producers dat ook zullen produceren. Datzelfde geldt voor sommige crap die op het dance-gebied wordt geproduceerd. Kan best rotzooi zijn, maar dat betekent dat de gemiddelde luisteraar in Nederland heel erg blij wordt van die rotzooi. En dat vind ik verontrustender.
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-8-2005 11:36
Wat wel waardeloos is aan commerciële muziek, is inderdaad dat iedereen erin springt als iets blijkt aan te slaan, waardoor er al snel sprake is van overkill met lage kwaliteit. (Maar dan nog, als mensen het blijven kopen...)
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
22-8-2005 21:33
Ach, ik vind gewoon dat een dj op z'n vakgebied moet blijven, tiesto maakte altijd goede trance, maar wat hij nu tegenwoordig maakt... Neem nu b.v. de POTA, hij heeft zelf bekend dat hij het anders wilde laten klinken, maar het zijn allemaal oude nummers van hem, die hij gewoon helemaal veranderd heeft. En het meerendeel van de djs en fan's vinden gewoon dat hij terug moet naar zijn eigen ding. Neem armin van buuren, die doet nogsteeds zijn ding... Ik ben hier niet Tiesto aan het afkraken (ben juist een grote liefhebber van zijn muziek, en ja van ZIJN muziek, die bij zijn manier van muziek maken past).

Maargoed, ieder zijn mening.

p.s. Wel een hele leuke benaming voor R&B;)
*Quukske*
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-8-2005 22:26

Patrick van Vugt schreef:

Ach, ik vind gewoon dat een dj op z'n vakgebied moet blijven, tiesto maakte altijd goede trance, maar wat hij nu tegenwoordig maakt... Neem nu b.v. de POTA, hij heeft zelf bekend dat hij het anders wilde laten klinken, maar het zijn allemaal oude nummers van hem, die hij gewoon helemaal veranderd heeft. En het meerendeel van de djs en fan's vinden gewoon dat hij terug moet naar zijn eigen ding. Neem armin van buuren, die doet nogsteeds zijn ding... Ik ben hier niet Tiesto aan het afkraken (ben juist een grote liefhebber van zijn muziek, en ja van ZIJN muziek, die bij zijn manier van muziek maken past).

Maargoed, ieder zijn mening.

p.s. Wel een hele leuke benaming voor R&B;)
Ik moet altijd wel lachen om de manier waarop Tiesto over "z'n" muziek praat, alsof hij het zelf heeft gemaakt. laugh :D
Light Image
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
23-10-2005 21:45
Ik denk dat er weer een nieuwe is, net gekregen als promo zijnde Tiesto - Music on ma mind. Uitgebracht 5 dagen geleden...
*Quukske*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)