Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 47 van 63)
Moderator(s): Dré
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
28-2-2006 20:32
En even een kickje onder dit topic.

Ik ben tot op heden heel erg geintereseerd geweest in de Xone:92 van A&H. Maar ik lees best wel goede dingen over dit paneel van ecler. Verder vind ik wel een topic waarmee hij vergleken word met de Xone:62. Maar deze is te klein voor mij. Wil namelijk minimaal 4 kanalen.

Ook het prijs verschil is best groot. Ik denk dat dit vooral in de type potjes zit dan iets anders. Mijn vraag is heeft iemand deze 2 naast elkaar gehad en vergleken?

De xone lijkt mij namelijk meer een mixer voor het echte dj-werk zonder al te veel rotzooi erop. en nuo is meer een piel mixer voor thuis en soms on the road.

Aangezien de mixer grotendeels thuis staat en soms mee op pad is, Wat kan ik dan het beste kiezen. Is de kwalliteit vrijwel gelijk, of zit hier wel degelijk verschil in?

Beide mixers hebben wat ik zoek, korte faders met opstaande faders (geen kuip-fader bedoel ik hiermee)
Ben voorheen de beat 4 gewend dus wat zal voor mij de verstandigste keuze zijn, afgezien van het prijsverschil.

Of als je geen keuze kunt geven de grote voors en tegens van deze 2 mengpanelen omschrijven. Dan ben ik al ver geholpen.

Bij voorbaad dank,
wat een onzin in dit vak
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-2-2006 20:53

calipso schreef:

Verder vind ik wel een topic waarmee hij vergleken word met de Xone:62. Maar deze is te klein voor mij. Wil namelijk minimaal 4 kanalen.
En de Xone:62 heeft er 6.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
28-2-2006 20:58

Sylvia schreef:

calipso schreef:

Verder vind ik wel een topic waarmee hij vergleken word met de Xone:62. Maar deze is te klein voor mij. Wil namelijk minimaal 4 kanalen.
En de Xone:62 heeft er 6.
w00ps ik dacht aan de 32 ashamed :$ mijn fout.
dan kijk ik nog wel even wat ik doe

edit: hij heeft kuipfaders. en daar heb ik zo'n hekel aan. (komt omdat ik die beat 4 gewend ben) dus dat is ook niet mijn keus. zowieso zitten er naar mijn idee iets te weinig effecten op.

Is die kwalliteit van de 92 zo goed dat hij 600 euro duurder is. Of zit er iets anders moois onder dat jasje?
wat een onzin in dit vak
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-2-2006 21:19

calipso schreef:

edit: hij heeft kuipfaders. en daar heb ik zo'n hekel aan.
Dat haal je die kuipjes eraf en zet je er andere op. Da's zo gebeurd.

calipso schreef:

Is die kwalliteit van de 92 zo goed dat hij 600 euro duurder is. Of zit er iets anders moois onder dat jasje?
Ik heb er nog nooit aan gezeten. Ik heb mij wel eens laten influisteren dat de Xone:92 een prachtige en heerlijke mixer is, maar wel een tikje overpriced. Je kan ze denk ik het beste zelf eens naast elkaar zetten. Heb ik ook gedaan met de modellen waar ik tussen twijfelde.

En als je dan toch in die prijsklasse aan het kijken bent, neem dan in je overwegingen zeker recentere modellen mee, zoals de upcoming DJM-800.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
28-2-2006 22:39
Tjah ben niet echt een pioneer mixer fan. dat komt omdat ik graag de schuif open zet van de mixer. en bij een djm moet je dat net niet doen.

Ik heb al met de xone mogen pielen. Ik meot zeggen dat de kwalliteit wel oké is. Maar ik vind de filters maar een beetje tegen vallen. ik zal even wachten wat er terecht komt van die nieuwe djm 800. Maar ik denk dat ik beter voor een nuo kan gaan. Gezien de functies dan.
wat een onzin in dit vak
FranticDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 17-5-2012
Berichten: 96
28-2-2006 22:41

calipso schreef:

Tjah ben niet echt een pioneer mixer fan. dat komt omdat ik graag de schuif open zet van de mixer. en bij een djm moet je dat net niet doen.
Dus dat gaat ook automatisch op voor de nieuwe djm reeks?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-2-2006 22:42

calipso schreef:

Tjah ben niet echt een pioneer mixer fan. dat komt omdat ik graag de schuif open zet van de mixer. en bij een djm moet je dat net niet doen.
Tja, tis beetje omgekeerde wereld. Van het idee: Moet de wereld zich aan jouw (verkeerde) gewoontes aanpassen, of moet jij je misschien aan de wereld aanpassen? wink ;)
Light Image
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
28-2-2006 22:43

calipso schreef:

Tjah ben niet echt een pioneer mixer fan. dat komt omdat ik graag de schuif open zet van de mixer. en bij een djm moet je dat net niet doen.

Ik heb al met de xone mogen pielen. Ik meot zeggen dat de kwalliteit wel oké is. Maar ik vind de filters maar een beetje tegen vallen. ik zal even wachten wat er terecht komt van die nieuwe djm 800. Maar ik denk dat ik beter voor een nuo kan gaan. Gezien de functies dan.
Schuif kan je bij een DJM gewoon omhoog zetten, tenzij je alle andere knoppen daarbij ook nog eens naar rechts draait.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
28-2-2006 22:43
1 x bewerkt. Laatst door Calipso op 28-2-2006 22:45
nee daarom wacht ik even af :)

had het er al bij gezet hoor wink ;)

Ik hoop dat ze die ronduit belachelijke headroom eindelijk een beetje naar normalere proporties gebracht hebben.

Ik ga dat topic ff doorlezen. Toch bedankt voor de tip Sylvia!

edit: dit was de reactie op FranticDJ
wat een onzin in dit vak
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
28-2-2006 22:44

jadjong schreef:

calipso schreef:

Tjah ben niet echt een pioneer mixer fan. dat komt omdat ik graag de schuif open zet van de mixer. en bij een djm moet je dat net niet doen.

Ik heb al met de xone mogen pielen. Ik meot zeggen dat de kwalliteit wel oké is. Maar ik vind de filters maar een beetje tegen vallen. ik zal even wachten wat er terecht komt van die nieuwe djm 800. Maar ik denk dat ik beter voor een nuo kan gaan. Gezien de functies dan.
Schuif kan je bij een DJM gewoon omhoog zetten, tenzij je alle andere knoppen daarbij ook nog eens naar rechts draait.
ja en dan houd je een lekker overstuurd signaal over. Ik wil geen roode ledjes zien vandaar razz :p
wat een onzin in dit vak

Terug naar forum Reageer (zonder quote)