Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 46 van 63)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-1-2006 19:35

Tribal Chef schreef:

Ik tap nooit, de BPM wordt automatisch bepaald, het gebeurt zelden dat hij ernaast zit, ik dacht dat de bpm niet af te lezen was, maar correct me if i'm wrong
BPM is alleen even kort af te lezen direct na het tappen, daarna niet meer. Ik tap eigenlijk altijd wel, heb het gevoel bij met name de Delay, dat-ie hem dan nét even wat scherper pakt.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-1-2006 20:20
Dat zit dan tussen je oren volgens mij ;-)

Met de tap geef je namelijk een hint (net zoals bij de Numark CD-Spelers). Never nooit niet dat je met zo'n tap functie binnen een paar taps zelf een strakke BPM krijgt (zou kunnen krijgen). Je vertelt het apparaat dus waar hij moet zoeken als hij het (wellicht) even niet weet zodat hij sneller kan locken op de BPM (je helpt hem dus wel degelijk door te hinten "het ligt niet in de kelder en niet op zolder").
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-1-2006 23:59
Het enige waar tappen nog wel eens voor wil helpen is als de Nuo5 het effect niet meteen wil "pakken".

Soms gebeurd het dat de Nuo aan het rekenen is en dat het effect NIET wil gaan knipperen (aan gaat) en doormiddel van een paar taps lijkt het er op dat ie dan het licht weer ziet en het effect wel geselecteerd kan worden. Het komt namelijk alleen voor wanneer de Nuo moeite zou kunnen hebben met het meten van de BPM's. Bij een platte beat doet dit probleem zich namelijk niet voor.

Tappen doe ik eigenlijk vrij weinig meer aangezien ik de delay's vrij weinig gebruik. Heel af en toe een keer de filtered echo maar ik ben meer een fan van het Low pass en High pass filter en zo af en toe een keer de vocoder.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-1-2006 00:03
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 20-1-2006 00:04
Vocoder is super. Je voelt je dan bijna een muzikant (maar dan zonder het lange haar en de lege blik in de ogen laugh :D )

Maar ook de echo is leuk (voor een beat juggle bijvoorbeeld). En dan is het wel belangrijk dat de BPM counter lockt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-1-2006 00:04

Dré schreef:

Vocoder is super. Je voelt je dan bijna een muzikant (maar dan zonder het lange haar en de lege blik in de ogen laugh :D )
't is lang geleden dat ik je zo ontzettend meelevend positief en dromerig over een apparaat heb gehoord laugh :D

Ennuh, niets tegen lang haar, 't begint hier ook steeds langer te worden (bij gebrek aan tijd/zin voor kapper en positieve reacties van het andere geslacht laugh :D)
Light Image
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-1-2006 00:12

JeroenVDV schreef:

Ennuh, niets tegen lang haar, 't begint hier ook steeds langer te worden (bij gebrek aan tijd/zin voor kapper en positieve reacties van het andere geslacht laugh :D)
Die vieze matten blijven het goed doen hé ;-)

Ik moet overigens weer eens op zoek naar m'n oude instellingen van de effecten. Voor een maand terug deed mijn effecten sectie helemaal niks meer behalve dat alle lampjes tegelijkertijd bleven branden. Uit nood de zaak gereset orginele settings maar weer terug gezet en alles deed het weer.... ik ben nu alleen mijn oude instellingen kwijt en die stonden op een CD gebrand. Vraag is alleen welke CD? Ik ben namelijk nogal slordig met CD's en mijn la ligt er vol mee.... en dat alles zonder label en zonder hoes. Altijd leuk dus als je wat nodig hebt.. NOT. (helaas leer ik er na al die jaren ook niet echt veel van ;-) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
5-2-2006 14:52
Als je hem nou vind, zou je dan een keer die instellingen kunnen posten/sturen, je hebt toen toch alles ge fine-tuned?
Ben wel nieuwschierig wat je ervan gebrouwen hebt happy :)

(Een ding wel in het achterhoofd, effecten blijven persoonlijk en een kwestie van smaak)
Edit Mod: Chat uit topic verwijderd -Victor
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
13-2-2006 10:55
Beste iedereen,

Ik mag me sinds kort gelukkig prijzen, ik heb namelijk ook een Ecler Nuo 5. Voordat ik hem had aangesloten heb ik natuurlijk de handleiding doorgelezen (en ook nog erg aandachtig). Nu zijn mij een paar dingetjes opgevallen toen ik de mixer leerde kennen, namelijk:

- In de handleiding staat dat je voor de beste prestaties een hoofdtelefoon moet gebruiken met een hoge impedantie, ergens tussen de 200 en 600 Ohm. Mijn Sennheiser HD 200 (in het zwart) heeft een impedantie van 64 Ohm en dat ligt niet tussen de 200 en 600 (tenminste, gister nog niet). De meeste DJ hoofdtelefoons zitten onder de 200 Ohm, misschien nog wel onder de 100 Ohm. Dus nu vraag ik me af, in hoeverre moet ik daar aan voldoen en is het schadelijk als ik het niet doe?

- Als ik mijn CDJ 800’s aansluit op de ‘H-line’ moet ik de ‘Gain’ op 2 streepjes naar de negatieve kant zetten (mocht de verdeling lineair zijn, dan kom ik uit op –8) om zo een input van 0 dBV te krijgen. De handleiding vermeld een input van 1 Volt voor de ‘H-line’ en tussen de 1 mV en 100 mV voor ‘phono’ terwijl ik de ‘gain’ van mijn draaitafels (Acura’s met Concorde Pro) ook op dezelfde stand moet zetten. Geven mijn CD-spelers en draaitafels dan toevallig evenveel extra vermogen op de standaard output?

- Ik heb ieder ingaand signaal netjes op 0 dBV geregeld, X-fader in de juiste stand, line-fader helemaal naar boven en om dan het uitgaande signaal ook netjes op 0 dBV te zetten moet ik de ‘Master Output 1’ helemaal open draaien. Is dat bij iedereen zo? Is dat normaal? Is dat wel goed voor het apparaat en de geluidskwaliteit?

- De ‘ETERNAL crossfader’ lijkt bij mijn mixer een beetje aan de ‘A’ kant te plakken. Voor een contactloze fader moet ik aardig wat kracht (meer dan je zou verwachten van een contactloze fader in ieder geval) zetten om hem daar weg te krijgen. Het lijkt net of hij ergens een beetje aanloopt. Als ik hem, met gepast geweld natuurlijk, naar de ‘B’ kant gooi, stuitert hij nog een beetje terug, als het andersom doe komt ie nog niet eens tot op het einde. Moet ik het accepteren dat dit nu eenmaal zo is, of moet ik hem echt terugsturen naar Dre?

Misschien zie ik wel spoken, maar ik zou het zonde vinden als mijn Nuo 5 kapot gaat of minder goed werkt door iets wat ik had kunnen voorkomen.

Alvast bedankt voor de reacties (er vanuit gaande dat ze er komen),
Peter
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-2-2006 11:28
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 13-2-2006 11:30

petertyuh schreef:

- In de handleiding staat dat je voor de beste prestaties een hoofdtelefoon moet gebruiken met een hoge impedantie, ergens tussen de 200 en 600 Ohm. Mijn Sennheiser HD 200 (in het zwart) heeft een impedantie van 64 Ohm en dat ligt niet tussen de 200 en 600 (tenminste, gister nog niet). De meeste DJ hoofdtelefoons zitten onder de 200 Ohm, misschien nog wel onder de 100 Ohm. Dus nu vraag ik me af, in hoeverre moet ik daar aan voldoen en is het schadelijk als ik het niet doe?
Geen probleem (zelfs niet met mijn 24 Ohm hoofdtelefoon).
- Als ik mijn CDJ 800’s aansluit op de ‘H-line’ moet ik de ‘Gain’ op 2 streepjes naar de negatieve kant zetten (mocht de verdeling lineair zijn, dan kom ik uit op –8) om zo een input van 0 dBV te krijgen. De handleiding vermeld een input van 1 Volt voor de ‘H-line’ en tussen de 1 mV en 100 mV voor ‘phono’ terwijl ik de ‘gain’ van mijn draaitafels (Acura’s met Concorde Pro) ook op dezelfde stand moet zetten. Geven mijn CD-spelers en draaitafels dan toevallig evenveel extra vermogen op de standaard output?
De meeste CD-Spelers (zo niet alle CD-spelers met tulp uitgang) hebben een output van maximaal 2Veff (dus +6dBV).
- Ik heb ieder ingaand signaal netjes op 0 dBV geregeld, X-fader in de juiste stand, line-fader helemaal naar boven en om dan het uitgaande signaal ook netjes op 0 dBV te zetten moet ik de ‘Master Output 1’ helemaal open draaien. Is dat bij iedereen zo? Is dat normaal? Is dat wel goed voor het apparaat en de geluidskwaliteit?
Ja.
- De ‘ETERNAL crossfader’ lijkt bij mijn mixer een beetje aan de ‘A’ kant te plakken. Voor een contactloze fader moet ik aardig wat kracht (meer dan je zou verwachten van een contactloze fader in ieder geval) zetten om hem daar weg te krijgen. Het lijkt net of hij ergens een beetje aanloopt. Als ik hem, met gepast geweld natuurlijk, naar de ‘B’ kant gooi, stuitert hij nog een beetje terug, als het andersom doe komt ie nog niet eens tot op het einde. Moet ik het accepteren dat dit nu eenmaal zo is, of moet ik hem echt terugsturen naar Dre?
Als het storend is gewoon terugsturen. Je zou ervoor kunnen kiezen om alleen de fader terug te sturen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
13-2-2006 11:29
Je ziet spoken als je 't mij vraagt.
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)