Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 44 van 61)
Moderator(s): Dré
SquilexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-9-2003
Laatste: 25-10-2012
Berichten: 19
22-10-2003 22:45

Reind schreef:

Squilex schreef:

Ja oke Reind, je hebt nog steeds het eerste uitgebreide revieuw. Schouderklopje! happy :). En je neemt me de woorden uit m'n mond, dat was ook mijn bedoeling om ze met elkaar te vergelijken!
Tsja das nog altijd de beste manier -> je keuzes naast elkaar zetten en dan gewoon kijken welke het fijnste is. Tis tenslotte wel je "gereedschap" waar je veel mee werkt :)
Ik heb ze vergeleken met elkaar en heb ze uitgeprobeerd. Die features (PDT) zijn wel aardig, maar om nou te zeggen dat ik ze vaak ga gebruiken... nee. Veel verschil merkte ik niet tussen de SL en de Acura. Dus werd voor mij de keuze al snel bekent...
Hopelijk zullen ze, zoals vermeld staat, deze vrijdag binnen zijn. Dre doe je best! wink ;)
Don't Copy Music
DJ RaúlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 29
24-10-2003 11:32
Ik heb nu 2 x een SL-1200MK2. Maar de pitch is rondom het nulpunt echt wat minder, dus wil ik deze misschien gaan verkopen, voor een beginnend DJ zijn deze nog zeker goed genoeg.

Nu twijfel ik dus ook tussen de OEM, de SL-12** MK5 en de "normale" technics SL-12**MK2.

Ik lees hier heel weinig over de MK5, maar toch heb ik wel gebruikerservaringen (hier op de webshop en elders op I-net) gelezen waarin velen zeggen dat deze het extra geld waard is omdat de tafel geen "vast" nulpunt heeft. Zelf erger ik me op het moment dood aan het nulpunt, maar volgens mij ligt dat ook aan de pitch slider waardoor het bij nog erger is dan normaal (tussen -0,5% en +0,5% doet de pitch nagenoeg niks!). Toch hoor je er vaker klachten over dat nulpunt en daarom lijkt me deze tafel toch een stuk fijner dan de MK2.

Dus dan blijven de OEM en MK5 over voor mij.
En dan scheelt het toch wel veel in prijs sad :(.
Heeft die ook zo'n nulpunt of niet?

Maar mijn grootste twijfel om op de OEM over te stappen is omdat de SL-12** MK2 nu eenmaal de standaard (en ik denk niet dat de OEM de SL uit de clubs en discotheken krijgt en anders zal het nog jaren duren) is en als je dan ergens gaat draaien krijg je ineens te maken met een andere tafel, met een minder sterke motor (toch?). En dat lijkt me helemaal niet fijn want dan is alles ineens anders, want het voelt niet vertrouwd aan.

Hoe denken jullie hierover?

Ik heb er zelfs aan zitten denken om een mindere draaitafel aan te gaan schaffen omdat het dan een genot is om met een betere tafel (SL-1200) te draaien en het dan ook veel makkelijker is.
Echter ben ik daar al vanaf gestapt.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-10-2003 09:57
Je kan het "nulpunt" verwijderen uit een klassieke sl-1200, dus mensen die zeggen dat een mk5g het geld waard is, hebben geld teveel en zal ze hierbij ook mijn rekeningnummer geven laugh :D

Een mk5 is nou niet echt inventief. Ga gewoon voor de oem'er, ik had het wel geweten als ik nu tafels moest aanschaffen. Het correctiegedrag is lekkerder op zo'n tafel omdat de motor zo sterk is. Maar je zal geen moeite hebben met overstap van oem naar Technics of vice versa. Het is dus vanuit dj oogpunt niet alleen een betere tafel, maar ook veel meer zijn geld waard en nog goedkoper ook dan de Technics.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
25-10-2003 13:44

DJ Tim schreef:

Je kan het "nulpunt" verwijderen uit een klassieke sl-1200, dus mensen die zeggen dat een mk5g het geld waard is, hebben geld teveel en zal ze hierbij ook mijn rekeningnummer geven laugh :D
1. Niet iedereen is even technisch. Niet iedereen durft het aan om 2 draadjes door te gaan knippen in hun draaitafel en daarna de pitch fader uit elkaar te slopen om het kogeltje (+ veertje) te verwijderen.
2. De MK5 wordt geleverd met een goede kwaliteit slipmat.
3. De MK5 heeft een anti-skating instelling die tot 6 gaat (uit het hoofd).
4. De MK5 heeft een pop-up ledje (dus nooit meer lampjes vervangen).

Bij de M5g ben ik het helemaal met je eens (pootuidraaierij gewoon). Maar bij de MK5 kan ik me in de prijs nog wel enigszins vinden.

(De OEM Super bak is natuurlijk altijd een optie ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
25-10-2003 13:46

DJ Raúl schreef:

Dus dan blijven de OEM en MK5 over voor mij.
En dan scheelt het toch wel veel in prijs sad :(.
Heeft die ook zo'n nulpunt of niet?
Yep. Vraag me niet waarom (ik vind het minder slim gejat) maar de OEM Super bak heeft ook zo'n automatische "quartz lock" bij 0% pitch. De fader van de OEM Super bak wordt echter op een totaal andere manier uitgelezen (we zijn immers ook 25 jaar verder) waardoor je bij mijn weten GEEN dubbel nulpunt kunt krijgen. Neemt niet weg dat die "auto quartz lock" optie op 0% pitch er van mij niet opgehoeven had (je hebt immers al een quartz lock schakelaar).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-10-2003 14:22

Dré schreef:

1. Niet iedereen is even technisch. Niet iedereen durft het aan om 2 draadjes door te gaan knippen in hun draaitafel en daarna de pitch fader uit elkaar te slopen om het kogeltje (+ veertje) te verwijderen.
2. De MK5 wordt geleverd met een goede kwaliteit slipmat.
3. De MK5 heeft een anti-skating instelling die tot 6 gaat (uit het hoofd).
4. De MK5 heeft een pop-up ledje (dus nooit meer lampjes vervangen).

Bij de M5g ben ik het helemaal met je eens (pootuidraaierij gewoon). Maar bij de MK5 kan ik me in de prijs nog wel enigszins vinden.

(De OEM Super bak is natuurlijk altijd een optie ;-)
Ik ben zelf ook absoluut niet technisch maar als ik nu tafels zou moeten kopen en het zouden Technics worden (not!) dan zou ik gewoon voor de classic gaan en hem bij jou bestellen, dan mag jij hem modden voor me. En dan heb ik voor minder dan de prijs van een mk5 een tafel die er heel goed mee door kan razz :p

Bovendien, ik vind de prijs voor de mk5 ivt de classic 1200 een boel uitmaken ondanks de door jou opgesomde feiten. En in vergelijking tot de oem bak is het natuurlijk helemaal een giller. Maar laten we eerlijk zijn, wie ben ik om daarover te oordelen, ik ben niet technisch maar slechts een "domme" gebruiker. Als jij de prijs wel kan plaatsen zal het dus heus wel ok zijn.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SquilexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-9-2003
Laatste: 25-10-2012
Berichten: 19
27-10-2003 01:10
Kreeg de Acura's vrijdagochtend binnen. Netjes verpakt en de speling was eraf gehaald. Ben een paar uurtjes op de tafels wezen draaien. Heerlijk een tafel die doet wat jij wil. Het corrigeren, start/stop, ideaal! Dré en Joke bedankt voor de service en extra-tjes.
Ik ben zeer content met deze tafels!

DJ Raúl schreef:

Dus dan blijven de OEM en MK5 over voor mij.
En dan scheelt het toch wel veel in prijs sad :(.
Mocht je voor de OEM gaan, kan ik je meegeven dat dit een perfect stukje Techniek is!
Don't Copy Music
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
27-10-2003 07:13

Dré schreef:

1. Niet iedereen is even technisch. Niet iedereen durft het aan om 2 draadjes door te gaan knippen in hun draaitafel en daarna de pitch fader uit elkaar te slopen om het kogeltje (+ veertje) te verwijderen.
2. De MK5 wordt geleverd met een goede kwaliteit slipmat.
3. De MK5 heeft een anti-skating instelling die tot 6 gaat (uit het hoofd).
4. De MK5 heeft een pop-up ledje (dus nooit meer lampjes vervangen).

Bij de M5g ben ik het helemaal met je eens (pootuidraaierij gewoon). Maar bij de MK5 kan ik me in de prijs nog wel enigszins vinden.

(De OEM Super bak is natuurlijk altijd een optie ;-)
Zoals je weet heb ik de M5g, zoals ik weet is deze tafel ook alleen maar voor mensen die domweg graag veel geld uitgeven of iets speciaals willen hebben.

Toch heb ik laatst een hip hop DJ gevraagd om een een battle te doen op de M5g's en de M3d's. Hij was er van overtuigd dat de stabiliteit van de naald bij de M5g een stuk hoger lag als bij de M3d. Ik moet wel toegeven dat hij een kwartier zoet was met het instellen van de arm.

Voor mijn eigen gebruik voelt een M5g nog steeds hetzelde aan als de mkII, idd op het nulpuntje na in de pitchfader. Het uiterlijk daarintegen staat bij mij nog steeds op nummer 1 in de schoonheidswedstrijd voor draaitafels.

Volgende week krijg ik de kans om eens zon OEM Superbak (zoals hij hier genoemd wordt) te testen. Ik laat je horen wat ik er van denk.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-10-2003 08:12

Gupy schreef:

Volgende week krijg ik de kans om eens zon OEM Superbak (zoals hij hier genoemd wordt) te testen. Ik laat je horen wat ik er van denk.
Ik ken wel mensen die je MK5's over willen nemen dus als je ze heel lekker vind draaien wink ;) razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
27-10-2003 09:10

Reind schreef:

Ik ken wel mensen die je MK5's over willen nemen dus als je ze heel lekker vind draaien wink ;) razz :p
Ach, ik val onder de categorie die er dan gewoon twee OEM's bijkoopt. Past mooi in de vitrinekast.:) (Voor diegen die dit niet snappen: hier staan nog twee Limited's)

Ik ben best wel benieuwd naar de OEM versie, zeker omdat iedereen er zo positief over is. En mocht daadwerkelijk de OEM beter presteren dan de Technics...tja dan wordt het moeilijk. laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)