Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 43 van 146)
Moderator(s): Dré
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
17-2-2008 23:52

YourLiVe schreef:

Ik probeer altijd zoveel mogelijk aan verzoekjes te voldoen, maar wel op een moment dat het mij uitkomt (dus niet nu aanvragen en het volgende nummer draaien). Ik kijk wanneer het in de sfeer past, en dan draai ik 'm wel als het gaat. Ik doe overigens wel voornamelijk bruiloften, bedrijfsfeesten etc. Ik denk inderdaad dat een house dj toch wat meer zijn eigen stijl heeft waar verzoekjes vaker moeilijk in passen.
Tijdens bruiloften ben je het naar mijn mening zelfs verplicht. Is "de mooiste dag van hun leven". Lijkt me dat je dan wel naar verzoekjes moet luisteren ja..
The best way to predict the future is to create it
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 24-9-2024
Berichten: 172
18-2-2008 00:47
Bij ons is het op bruiloften vaak zo dat de verzoekjes van de overige gasten komen, enkel eens van het bruidspaar (eigenlijk zorg ik altijd dat ik van tevoren wil wat deze mensen sowieso graag zouden willen horen)
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
18-2-2008 11:53

Stevo_JD schreef:

YourLiVe schreef:

Ik probeer altijd zoveel mogelijk aan verzoekjes te voldoen, maar wel op een moment dat het mij uitkomt (dus niet nu aanvragen en het volgende nummer draaien). Ik kijk wanneer het in de sfeer past, en dan draai ik 'm wel als het gaat. Ik doe overigens wel voornamelijk bruiloften, bedrijfsfeesten etc. Ik denk inderdaad dat een house dj toch wat meer zijn eigen stijl heeft waar verzoekjes vaker moeilijk in passen.
Tijdens bruiloften ben je het naar mijn mening zelfs verplicht. Is "de mooiste dag van hun leven". Lijkt me dat je dan wel naar verzoekjes moet luisteren ja..
Niet helemaal waar. Ik heb intussen zoveel bruiloften gedaan dat ik nooit meer wil trouwen shut up :X en de ervaring leert dat je zeker niet alle verzoekjes kan honoreren en dat juist in het kader van 'het moet leuk blijven'
Er is bijna geen feest op te noemen waarbij de samenstelling van het publiek zo gemêleerd is als bij een bruiloft.
De extreme verzoekjes moet je compenseren met iets dat in de buurt komt of een bredere groep tevreden stemt.

Zo kunnen de ouderen aanwezig een plaat aanvragen die de tot op dat moment opgebouwde sfeer totaal dood gooit. Vaak omdat er geen tempo in zit of omdat er zoveel gitaren inzitten dat de rest gillend wegrent. Probleem met deze doelgroep is dat er meestal 'één mannetje' het komt aanvragen, die mocht je het nummer toch draaien, in geen velden of wegen te vinden is en dat terwijl je net persoonlijk voor hem de vloer geveegd hebt.
Ook kunnen extreme verzoekjes uit de andere kant komen, zo loopt er vaak jeugd rond die of hardcore o.i.d. komen aanvragen of een nummer (na ja nummer...) waarbij het f*ckgehalte van Scarface nog bij word overtroffen.

De DJ's die elke week wel een bruiloftje mee pakken weten intussen hoe ze met zo'n situatie het best kunnen omgaan, heb je nog niet zoveel ervaring met deze partijen dan is het echt verstandig eerst uitgebreid met het bruidspaar aan tafel te gaan zitten wat wel en niet kan. Dat is sowieso iets wat aan te raden is, ervaring of niet.
Vaak is het daarbij ook handig een afspraak te maken over het geluidsvolume van de avond en wie er mag aangeven of het harder of zachter mag.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-2-2008 12:42
Met het bruidspaar bespreek je inderdaad van tevoren hun muziekwensen, en ook welke muziekstijlen wel en niet gedraaid mogen worden shocked 8O . Zo heb ik een keer een feest gehad in de achterhoek. Alle gasten wilden nederlandstalig horen maar het bruidspaar wilde dat absoluut niet. Tientallen verzoekjes gehad, 2 keer overlegd met het bruidspaar maar die wilde het niet.

Dat bruidspaar had ook een verzoeklijst van 2 A4'tjes gemaakt en uit protest gingen de gasten op een gegeven moment een polonaise lopen op een jaren 80 plaat die op hun lijst stond. En het bruidspaar wilde ook absoluut geen polonaises. Dus ik ging maar weer eens naar ze toe om te vragen of ik de polonaise aan de gang mocht houden, zegt die bruid: jij komt zeker je excuses aanbieden voor die polonaise? shocked 8O shocked 8O shocked 8O

Gelukkig is dit echt een uitzondering, de meeste bruidsparen vinden het allang best als hun gasten het maar naar hun zin hebben. Maar ik zou ook niet snel hardcore draaien, of nummers zoals dom blond en famous. Past gewoon niet op een feest met zo'n gevarieerd publiek.

En dingen als geluidsvolume: de ceremoniemeester en/of het bruidspaar zelf.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-2-2008 13:25

YourLiVe schreef:

Tientallen verzoekjes gehad, 2 keer overlegd met het bruidspaar maar die wilde het niet./
Dus ik ging maar weer eens naar ze toe om te vragen of ik de polonaise aan de gang mocht houden, zegt die bruid: jij komt zeker je excuses aanbieden voor die polonaise? shocked 8O shocked 8O shocked 8O
Vreemd, om tijdens de bruiloft te vragen wat er nu eigenlijk wel of niet mag. (Helemaal omdat dit van te voren besproken is) persoonlijk zou ik daar het bruidspaar niet voor lastig vallen. Mochten zij wijzigingen hebben tijdens de bruiloft, dan komen ze wel naar je toe.

Martin.
kvm entertainment
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
18-2-2008 16:46
Bruiloften zijn een vakje apart hoor, zeker met verzoeknummertjes, de ouderen vinden de nieuwe muziek vaak niks en de jongeren vinden de oude muziek niks. Het is gewoon erg lastig om iedereen tevreden te stellen, dat lukt natuurlijk ook maar zelden.

Precies hetzelfde is altijd op schoolfeesten. Je hebt altijd een groep die wil de reggaeton, bubbling, rap en R&B horen en een groep die wil Dance, House, Hardstyle en Hardcore horen. Blijft altijd een mooi gezicht hoe uiteindelijk toch de reggaeton aan het eind van de avond losgaan op house!

Bij de scholen waar ik wel is komen is er vaak al een vriendelijk doch dringend verzoek aan mij als DJ om géén moshpit achtige muziek (smelss like teen spirit e.d.) of beukende hardcore te draaien omdat daarmee vroeger toch wel is mensen weggingen met gekneusde ribben, blauwe ogen en dat soort dingen. Doe ik dan gewoon ook niet, ook al komen ze elke 5 minuten weer zeuren.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-2-2008 16:55

KVM schreef:

Vreemd, om tijdens de bruiloft te vragen wat er nu eigenlijk wel of niet mag. (Helemaal omdat dit van te voren besproken is) persoonlijk zou ik daar het bruidspaar niet voor lastig vallen. Mochten zij wijzigingen hebben tijdens de bruiloft, dan komen ze wel naar je toe.
Martin.
Nou dat is niet zo vreemd hoor. Normaal is het vrij duidelijk (en in hun geval ook) dus bij de eerste paar mensen die een verzoeknummer komen aanvragen zeg ik gewoon dat het niet gaat. Als echter de helft van het publiek het wil horen vind ik het een ander verhaal en adviseer ik het bruidspaar (eventueel via de ceremoniemeester) om het wel toe te laten omdat het feest daarmee een stuk gezellig wordt. De meeste bruidsparen vinden het namelijk veel belangrijker dat hun gasten een leuk feest hebben, en dat ze dan een keer frans bauer moeten aanhoren nemen ze dan maar op de koop toe.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-2-2008 17:02

mark_dabomb schreef:

Bruiloften zijn een vakje apart hoor, zeker met verzoeknummertjes, de ouderen vinden de nieuwe muziek vaak niks en de jongeren vinden de oude muziek niks. Het is gewoon erg lastig om iedereen tevreden te stellen, dat lukt natuurlijk ook maar zelden.
Als je het goed doet heeft aan het einde van de avond zowel de jeugd als de ouderen een leuk feest gehad. Gewoon een kwestie van voor ieder wat wils draaien, en lekker commercieel. De bekende discoclassics kennen jongeren vaak ook wel, commerciele house (bijvoorbeeld 90s house, put your hands up for detroit e.d.) kennen de ouderen ook. En hoe later op de avond, hoe leuker ze het over het algemeen vinden. Verder doet Nederlandstalig het ook bij alle doelgroepen wel goed als er wat bier in zit.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
18-2-2008 19:11

YourLiVe schreef:

mark_dabomb schreef:

Bruiloften zijn een vakje apart hoor, zeker met verzoeknummertjes, de ouderen vinden de nieuwe muziek vaak niks en de jongeren vinden de oude muziek niks. Het is gewoon erg lastig om iedereen tevreden te stellen, dat lukt natuurlijk ook maar zelden.
Als je het goed doet heeft aan het einde van de avond zowel de jeugd als de ouderen een leuk feest gehad. Gewoon een kwestie van voor ieder wat wils draaien, en lekker commercieel. De bekende discoclassics kennen jongeren vaak ook wel, commerciele house (bijvoorbeeld 90s house, put your hands up for detroit e.d.) kennen de ouderen ook. En hoe later op de avond, hoe leuker ze het over het algemeen vinden. Verder doet Nederlandstalig het ook bij alle doelgroepen wel goed als er wat bier in zit.
Uiteraard is dat ook wat ik doe, de gulden middenweg. Met bier vindt inderdaad iedereen het steeds leuker en is nederlandstalig over het algemeen iets meer een succes dan in het begin van een avond. In ieder geval mooi om te lezen dat wij toch wel een vak apart hebben wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
20-2-2008 16:40
Regel:
Als er met het bruidspaar van te voren afspraken gemaakt zijn met betrekking tot de muziek,
heb je je daar maar aan te houden!

Meestal zeg ik tegen de verzoeker:
"het is niet de wens van het bruidspaar dat deze muziek vanavond gespeeld word,
als je mij voor jouw feest inhuurt, draai ik 100% jouw wens."

Moet er toch persé afgeweken worden, is de juiste weg, dat de verzoeker naar de ceremoniemeester stapt, en hem zijn toestemmming vraagt. Deze bepaald dan wat er gebeurd.
Geldt ook voor ongewenste "stukjes"

Het bruidspaar word met deze onzin niet lastig gevallen!
Zij hebben immers precies aangegeven wat ze wel en niet willen.
Als je dat niet precies weet, heb jij als dj je huiswerk niet goed gedaan.

Mijn ervaring is in 99 van de honderd gevallen dat we er niets meer van horen sneaky :V

Wat betreft muzierkeuze, waarbij iedereen aan zijn trekken komt,
tja, dat krijg je alleen met een goede muziekkkennis en veel ervaring.......
(Muziekkennis bedoel ik niet alleen van de 90 er jaren mee)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)