Forum > Geluid

BST PRO4,5: ook zo'n "Super-OEM"?

(47 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-6-2004 12:00
zit wat in..maar...
in t land der blinden is eenoog koning,dat was t t technics verhaal.
nu is er de superoem-welk merk is niet belangrijk,zijn alle t zelfde-JA,DEZE IS TOT NU TOE BETER DAN DE TECH-
zal zich toch eerst moeten bewijzen in bijv mijn circuit.
wij kijken heus wel de kat uit de boom maar die toekomstvragen,dat is ook een afweging voor bijv t bedrijf die de gear bij beach-pop opstelt,ook die durft de gok niet te nemen om superoems op te stellen.
de oems zijn er en moeten gewoon geduld hebben,zij gaan een grootmarktaandeel veroveren bij bijv de jonge dj's en de dj's die niet kunnen beschikken over een ruim budget,dat hebben ze al gewonnen.
ik schaf er met x aantal weken ook nog twee aan,dus ook mij hebben ze al te pakken,maar ik wacht net zolang als nodig is om van de oem een tech vervanger te maken.
de dj's die de oems gaan kopen of al gekocht hebben zijn t referentiekader voor de pro dj's,over geruime tijd zal blijken hoe de oem zich gedraagt.
de dj's in t circuit beschikken over een ruim budget en geven liever paar honderd meer uit dat er zekerheid is dan dat je misschien wel risico loopt.
time will tell.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-6-2004 12:04
Ja das waar, het apparaat moet zich natuurlijk nog bewijzen, ik weet alleen niet of dit nog veel zin heeft, bewezen hebben is pas over een jaar of 5 denk ik en wie zegt dat er dan nog veel met vinyl gedraaid wordt?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-6-2004 12:14
1 x bewerkt. Laatst door Fredje op 20-6-2004 13:14

DJ Tim schreef:

Ja das waar, het apparaat moet zich natuurlijk nog bewijzen, ik weet alleen niet of dit nog veel zin heeft, bewezen hebben is pas over een jaar of 5 denk ik en wie zegt dat er dan nog veel met vinyl gedraaid wordt?
in 1 circuit zal dat zeker altijd blijven bestaan-underground/club circuit.
maar ook dat..TIME WILL TELL.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-6-2004 12:20

fredje schreef:

in 1 circuit zal dat zeker altijd blijven bestaan-underground/club circuit.
maar ook dat..TIME WILL TELL.
Das waar, niettemin zie je hier ook wel overstappen in maar de boot is nog niet helemaal omgedraaid wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
20-6-2004 23:36
Ik ben absoluut geen kenner,
maar wat me opviel is (ik heb sinds een paar dagen die oem sletten) dat toen ik gister platen ging kopen bij rare (eindhoven, technics TT's) dat ik direct moest denken aan mijn verse oem sletjes.

Technics voelt aan als een (laten we eens een gekke vergelijking maken) oude Mercedes 250 E. Niks op aan te merken, maar wel behoorlijk gedateerd. En die torque van de technics voelt als een dweil. Terwijl ik deze zelfde technics een paar weken geleden O ZO heerlijk vond.

Ik hoop echt dat er ooit eens een Dancevalley komt met OEM sletten ipv technicsen laugh :D
Sommige danscafe's/clubs hebben gelukkgi de overstap al gemaakt. (bv Cafe Tracé Eindhoven).
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-6-2004 23:55
Ik ben ook al aardig wat Stanton's tegen gekomen hoor tijdens het draaien.

De Stanton is ook de enige echte volwaardige vervanger voor de SL in de club omdat ie net zo goed gedempt is. De andere OEM bakken hebben gewoon een iets mindere demping als een SL.

De TTX is bijvoorbeeld een nagenoeg perfect gedempte draaitafel en als je daar nou is een SL arm op mod en er een super OEM motor in zet ben je klaar en heb je de beste draaitafel die er is op alle fronten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
21-6-2004 09:50
Dus die stanton st(r)8-150 verschilt van de rest op basis van:

Line-out (of optical out?)
design
interne demping
master key (oid)

Maar, helaas wel een gruwelijk prijsverschil.

Ik ben voorlopig in elk geval blij met mijn American Audio sletjes. happy :)

(btw Reind: Was jij afgelopen vrijdag bij Rare records Eindhoven? zo, niet: dan heb je een dubbelganger laugh :D )
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-6-2004 10:49
Nope ik ben niet bij Rare records geweest.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
21-6-2004 11:08
Gefeliciteerd met je dubbelganger laugh :D
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-6-2004 15:34

Dacide schreef:

Gefeliciteerd met je dubbelganger laugh :D
Zolang mijn vriendin het verschil nog maar ziet vind ik alles best ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)