Forum > Geluid

Super OEM pitchbereik issue

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
23-5-2004 22:12
ik begrijp je wel,dat is ook de reden dat ik steeds vaker die cd meeneem.
maar dat gebeurt eigenlijk nooit bij die club/underground party's.
die party's bij de hartekamp is een goed voorbeeld,daar komt de cd op de eerste plaats en de tt zal weinig meegaan,maar ik heb begin juni een leuk underground feestje in scheveningen(strand) en daar moet de tt heen
ik kan daar gewoon niet gaan draaien met cd,dat hoort niet,dat doe je niet.
dat is niet de club/undergroundstyle van t publiek wat naar die feestjes gaat.
t is een gevoelskwestie denk ik.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
23-5-2004 22:15

Frisbee schreef:

Ja dat heb ik ook wel een beetje. Ik vind het makkelijk dat je met een cd-speler kan zien waar je pitch staat. Dus met pitchen schuif ik hem omhoog en schommel wat heen en weer tussen de procentjes net zolang tot ik hem over een paar tiende heen en weer zet. Met een draaitafel moet je altijd maar gokken waar je pitch staat en hoeveel je schuift. Cue-en is veel makkelijker met cd. Corrigeren is altijd hetzelfde en makkelijker met cd.

Het grote nadeel is alleen dat je de groef niet kan zien en er geen muziek is om te draaien razz :p
t gokkem met tt ben ik niet met je eens,dat zal waarschijnlijk aan de ervaring liggen en de daarbij behorende draaiuren.
mijn hoofd en hand weet gewoon wat te doen met die pitch van de tt,waar die op staat-hoeveel %-zal me worst wezen
bij t gebruik van cd spelers kijk ik daar ook niet naar,t gaat erom wat ik hoor en wat ik voel.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
23-5-2004 22:28
Het heeft bij mij toch wel jaren geduurd voordat draaien met CD's net zo'n 2e natuur werd als draaien met vinyl. De keuze was toendertijd puur een praktische keuze (en reken maar dat de overstap van vinyl naar CD NIET een keuze uit "liefde" was). Maar ik zou nu niet meer terug willen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
23-5-2004 23:23

fredje schreef:

t gokkem met tt ben ik niet met je eens,dat zal waarschijnlijk aan de ervaring liggen en de daarbij behorende draaiuren.
mijn hoofd en hand weet gewoon wat te doen met die pitch van de tt,waar die op staat-hoeveel %-zal me worst wezen
Ik doe bijna alles via de pitch, ook corrigeren. Dus tijdens een overgang zet ik hem een fractie omhoog, omlaag etc om hem gelijk te houden. Met mn SL's weet ik onderhand wel hoeveel ik hem steeds verschuif maar een display blijft makkelijker. Ik heb ook al wat draaiuren (jaartjes) gemaakt overigens.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-5-2004 00:48

fredje schreef:

ik kan daar gewoon niet gaan draaien met cd,dat hoort niet,dat doe je niet.
dat is niet de club/undergroundstyle van t publiek wat naar die feestjes gaat.
Ik weet niet wie die regel ooit heeft verzonnen maar ik houd me er niet aan of het nou een underground feest is of niet.

Zal lekker worden als hun gaan bepalen waar ik mee ga draaien....... als dat gaat gebeuren ben ik ook zo weer weg op zo'n feestje.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-5-2004 00:49

Dré schreef:

Het heeft bij mij toch wel jaren geduurd voordat draaien met CD's net zo'n 2e natuur werd als draaien met vinyl. De keuze was toendertijd puur een praktische keuze (en reken maar dat de overstap van vinyl naar CD NIET een keuze uit "liefde" was). Maar ik zou nu niet meer terug willen.
Maar met de huidige generatie cd spelers in het nu nog high end segment denk ik toch dat die ontwikkeling zich sneller door gaat zetten als de meesten zouden willen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
24-5-2004 09:07

Dré schreef:

Het heeft bij mij toch wel jaren geduurd voordat draaien met CD's net zo'n 2e natuur werd als draaien met vinyl. De keuze was toendertijd puur een praktische keuze (en reken maar dat de overstap van vinyl naar CD NIET een keuze uit "liefde" was). Maar ik zou nu niet meer terug willen.
Het hangt er ook van af wat je draait, ik kan geen 'underground' hardstyle vinden op cd. Anders was ik ook al lang overgestapt.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-5-2004 11:23

Reind schreef:

Zal lekker worden als hun gaan bepalen waar ik mee ga draaien....... als dat gaat gebeuren ben ik ook zo weer weg op zo'n feestje.
zo moet je t niet zien,zij bepalen dat niet maar t is al een afweging als ik mn gear ga pakken,veel van die feestjes zijn ook veel dj's uit t club-underground circuit.zij draaiden eind tachtig tot midden 90 en hebben hier in t westen de hele hype meegemaakt.zij draaien ook met vinyl en t contact/feedback is gewoon veel beter als ik daar met vinyl binnenkom.t onder elkaar gevoel wat ik niet heb met cd,dat vinden ze maar niks.
kan natuurlijk eigenwijs zijn en gewoon cd draaien maar toch is t t niet bij dat soort gelegenheden en uiteindelijk gaat t er toch om dat de opdrachtgever tevreden is.
zo zie je maar weer dat t niet alleen gaat om wat lekker werkt of wat beter is.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
24-5-2004 14:04

fredje schreef:

Reind schreef:

Zal lekker worden als hun gaan bepalen waar ik mee ga draaien....... als dat gaat gebeuren ben ik ook zo weer weg op zo'n feestje.
zo moet je t niet zien,zij bepalen dat niet maar t is al een afweging als ik mn gear ga pakken,veel van die feestjes zijn ook veel dj's uit t club-underground circuit.zij draaiden eind tachtig tot midden 90 en hebben hier in t westen de hele hype meegemaakt.zij draaien ook met vinyl en t contact/feedback is gewoon veel beter als ik daar met vinyl binnenkom.t onder elkaar gevoel wat ik niet heb met cd,dat vinden ze maar niks.
kan natuurlijk eigenwijs zijn en gewoon cd draaien maar toch is t t niet bij dat soort gelegenheden en uiteindelijk gaat t er toch om dat de opdrachtgever tevreden is.
zo zie je maar weer dat t niet alleen gaat om wat lekker werkt of wat beter is.
groet
hoezeer ik die "uiterlijk is belangrijk", ook haat (doe je ogen dicht, en weg verschil), ik vrees dat fredje hier voor een heel stuk gelijk heeft.
op sommige plaatsen wordt het moeilijk geaccepteerd.
nu goed, op die plaatsen kom je dan ook wel een hele hoop poseurs tegen die ook van die cliché's rondstrooien a la "ja, vinyl is toch veel beter, hé",.. tot je vraagt waarom ?
dan staan ze met hun met hun hippe schoenen, dure jassen e.d. mooi met hun mond vol tanden.

de enige reden voor mij om te kopen is ook vooral: omdat het niet op cd uit is .
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
24-5-2004 18:23

Dré schreef:

Dat zal moeilijk worden. Daarnaast moet je dan eigenlijk rekening houden met het feit dat het gros van de SL's die beloofde 8% niet eens haalt (7,6% is een redelijke richtwaarde). Je zou ook natuurlijk jezelf aan kunnen leren de uitersten van de 10% range niet te gebruiken...
Ik heb laatst voor het eerst op de OEM gedraaid na een paar jaar Technics , ik had meer problemen met de sterkte van de motor dan met het pitchbereik. (motor was ik wel vrij snel aan gewend.)

Je moet het gewoon op gevoel doen en een plaat boven de 6 % komt bij mij niet zo veel voor.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)