Forum > Geluid

Vergelijk topmodellen mixers!

(48 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
24-5-2004 11:54
Ik weet niet of dit al gepost is, wat een lappen tekst shocked 8O . Maar ik vind de HAK360 niet echt in dit rijtje passen, de HAK is een scratchmixer terwijl andere mixmixers zijn. Ik zal eens een keer een opzetje maken met echte scratchmixertjes.
Ik zal deze mixers dan erin opnemen, omdat ik deze mixers persoonlijk ook een beetje ken:
A&H Xone:32
American Audio Q-D5
Ecler HAK-360
Stanton SA-8
Stanton SA-12
Vestax PMC-07 Pro
Vestax PMC-05ProIII
En dan zal ik ook een beetje naar prijs kwaliteitverhouding kijken.
Breakbeat Isn´t It
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
24-5-2004 23:33

Dj MuckY schreef:

Ik zal eens een keer een opzetje maken met echte scratchmixertjes.
Ik zal deze mixers dan erin opnemen, omdat ik deze mixers persoonlijk ook een beetje ken:
A&H Xone:32
Is absoluut geen scratchmixer (de Xone:02 wel MAAR...)
American Audio Q-D5
Veruit de leukste instap battle mixer voor het geld.
Ecler HAK-360
De battle mixer onder de 1000 euro.
Stanton SA-8
Nu de fout uit de cross-fader is is dit een hele leuke mixer voor de producerende battle DJ (vanwege de direct outs per kanaal!!!).

Bij Vestax begin ik hier en daar wat grijze haartjes te zien...

Vergeet ook de Rane battle mixers niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
25-5-2004 16:40
Bij de DJM heb ik 1 sterretje weg gelaten omdat de pfl VU mono is.
Ik zet toch een paar vraagtekens bij de vergelijking...
Krijgt een mixer minder waardering omdat hij pfl maar met 1 rij ledjes weergeeft :s

het heeft weinig zin om iets stereo weer te geven als je dat toch maar kan regelen met een algemene gain voorzowel het linker als het rechter ingangs signaal.

Verder vind ik het niet zo veel zeggende vergelijking, no offence het idee is goed. maar zolang er geen echte onafhankelijke vergelijking komt met voor af gestelde richtlijnen gaat het nergens over.
(je geeft ook de xtc de zelfde geluidswaardering als de A&H's. dit klopt niet, de dateq's hebben een stuk minder mooi geluid maar zijn gewoon gebouwd om een atoomoorlog te overleven wink ;) )(en waarom krijgt de x-fader van de xtc 1 ster en die van de DJM 3 ??.. qua duurzaamheid zou de xtc x-fader 5 sterren moeten krijgen en de DJM een halve laugh :D
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
25-5-2004 19:33

Boellie schreef:

Bij de DJM heb ik 1 sterretje weg gelaten omdat de pfl VU mono is.
Ik zet toch een paar vraagtekens bij de vergelijking...
Krijgt een mixer minder waardering omdat hij pfl maar met 1 rij ledjes weergeeft :s

het heeft weinig zin om iets stereo weer te geven als je dat toch maar kan regelen met een algemene gain voorzowel het linker als het rechter ingangs signaal.
Een stereo weergave van de pfl is mooier. Soms heb je platen waarbij 1 kant zachter is. Dan zou je daar rekening mee kunnen houden, en weet je het iig van te voren. Een dateq heeft bijvoorbeeld een betere vu-meter en ook balance per kanaal. Dat is jammer van de djm en daarom scoort hij minder.
Verder vind ik het niet zo veel zeggende vergelijking, no offence het idee is goed. maar zolang er geen echte onafhankelijke vergelijking komt met voor af gestelde richtlijnen gaat het nergens over.
(je geeft ook de xtc de zelfde geluidswaardering als de A&H's. dit klopt niet, de dateq's hebben een stuk minder mooi geluid maar zijn gewoon gebouwd om een atoomoorlog te overleven wink ;) )
Daar heb je wel een punt, maar het blijft een algemeen overzicht. Het geeft alleen maar globaal aan hoe de mixers tegenover elkaar staan wat betreft features en kwaliteit. Het geluid van beide is gewoon goed en daarom scoren ze 3 sterren. In de kleine details zit er nog verschil maar het blijft een globaal overzicht. De faders van de Xone:92 zijn ook beter dan die van de Xone:62 maar ze zijn allebei erg goed, vandaar de maximale score.

Als je het echt goed zou willen zeggen (vergelijken) moet je van iedere mixer alle in's en out's opnoemen en wordt het per mixer al snel een A4'tje met text. Het is dan wel wat minder overzichtelijk en lastiger vergelijken.

Opzich kan het wel. Dan zou er eigenlijk van iedere mixer een review moeten komen waarbij alle mixers met de zelfde maat worden gemeten... Dat is wel wat meer werk en zou iedereen een objectieve review moeten schrijven (volgens standaard lay-out) van zijn eigen mixer.
(en waarom krijgt de x-fader van de xtc 1 ster en die van de DJM 3 ??.. qua duurzaamheid zou de xtc x-fader 5 sterren moeten krijgen en de DJM een halve laugh :D
Die staat onder features en niet onder kwaliteit. De crossfader van de XTC heeft een vca vertraging en valt niets aan in te stellen. De djm crossfader heeft een instelbare curve (3 standen) en is daardoor een stuk bruikbaarder. Je kan er zelfs mee scratchen. De duurzaamheid van de djm crossfader is wel onder de maat. Vandaar dat er bij "kwaliteit, faders" maar 1 ster staat.

Misschien heb je naar de eerste tabel/versie gekeken. Verder in het topic staat nog een update, deze:
home.quicknet.nl/qn/prive/jam.huijg/mixers3.htm
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
26-5-2004 20:46
Niemand die Rane denkt bij scratchmixers? Oke je betaalt je blauw maar dan heb je ook wat.

Rane TTM56

www.rane.com/ttm56.html

Rane TTM54i - Mojo

www.rane.com/ttm54i.html

Overigens hele mooie clubmixers heeft Rane ook. Wanneer komt Rane nu in de webshop Dré?
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
26-5-2004 21:15

Dré schreef:

Vergeet ook de Rane battle mixers niet.
Tuurlijk wel... wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
26-5-2004 22:19
Rane komt vrij snel in de webshop (alles is zo goed als afgerond).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
27-5-2004 02:43
Ik weet niet wat ik van Rane moet denken, maar als ik de prijzen zo zie, mogen het wel degelijke dingen zijn. Penny & Giles-faders zitten er in dacht ik. Verder niet veel speciaals eigenlijk die Rane-scratchmixers. En eigenlijk vind ik ze ook wel lelijk, buiten de TTM56, en de Empath die vind ik wel mooi eigenlijk, overzichtelijk en niet zo volledig zwart als die anderen.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
27-5-2004 13:23
1 x bewerkt. Laatst door Snake op 27-5-2004 17:55

Skit schreef:

Ik weet niet wat ik van Rane moet denken, maar als ik de prijzen zo zie, mogen het wel degelijke dingen zijn. Penny & Giles-faders zitten er in dacht ik. Verder niet veel speciaals eigenlijk die Rane-scratchmixers. En eigenlijk vind ik ze ook wel lelijk, buiten de TTM56, en de Empath die vind ik wel mooi eigenlijk, overzichtelijk en niet zo volledig zwart als die anderen.
Ik vind het zwart van die mixers nu juist echt heel mooi. Maar dat is helemaal persoonlijk uiteraard.

TTM56 is wel speciaal: deze heeft ook voor de kanaalfaders magnetische faders. Kijk eens naar dit filmpje:

www.rane.com/ttm56video/colatest.wmv

Bij mijn weten heeft enkel de Empath P+G faders, en dit voor alle kanalen plus crossfader. Rane zou ook een onberispelijke geluidskwaliteit hebben.

De Empath vind ik dan weer een stuk minder overzichtelijk, zeker in vergelijking met hun clubmixers. Maar wat wil je, de Empath zit barstensvol features (en dan bedoel ik niet effecten want die zitten er niet in). Zo bijvoorbeeld wet-dry regeling op elk kanaal van de FlexFX loop (Rane versie van een send-return) en een autogain functie zodat je de gainpots niet meer hoeft te gebruiken.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-5-2004 13:36
En Rane is gewoon onverwoestbaar.........

Ik weet toevallig dat zo'n kereltje die ook vaak in de platenzaak komt en een vervent turntablist al heel wat mixers om zeep heeft geholpen (vestaxen, numarks, ecler's) door zijn raggende gebruik.
Nu kun je zeggen pas je techniek dan aan knuppel maar je kan het ook anders doen -> Je koopt een Rane en dat laatste heeft hij dus gedaan. Ik geloof dat ie die mixer nu al dik 2 jaar heeft en dat dat ding nog steeds geen krimp geeft.

En dat zegt heel wat. Helemaal als je die gozer hebt zien raggen. (aan mijn spullen mag ie in ieder geval nooit van ze lang zal z'n levensdagen komen).

Dus de echte hufters onder ons nemen een Rane wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)