Forum > Algemeen Forum

vraagje uitbetaling

(31 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
16-11-2005 15:58

Frank76 schreef:

Een BV is wat dat betreft veiliger maar ook geen 100% uitsluiting van dit risico, zeker niet als je deze alleen opstart.
Buiten dat. Als er aantoonbaar sprake is van mismanagement dan zijn OOK bij een BV de firmanten hoofdelijk aansprakelijk te stellen.

PS: Laten we wel een beetje reeël zijn. Je zult een aardig startkapitaal moeten hebben om een (Nederlandse) BV op te kunnen richten. Ook zit je met extra hoge kosten EN zullen je bedrijfsresultaten publiekelijk beschikbaar gesteld moeten worden.

Ter indicatie: Wij zijn pas NU toe aan een BV (en dat met een jaaromzet die de miljoen ver voorbij gaat).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
16-11-2005 16:30
Fiscaal is een B.V. al jaren nauwelijks meer interessant. Dat wordt misschien met de aankomende tariefsverlaging van de vpb weer iets anders (hoewel die weer door de overheid wordt "terugverdiend" met het schrappen van allerlei faciliteiten, dus uiteindelijk betaal je de tariefsverlaging zelf), maar voorlopig schiet dat niet echt op.

Wel is er sprake van een verminderde aansprakelijkheid, maar dat gaat veel minder ver dan sommige mensen denken. Vaak is de bank de grootste schuldeiser, en die laat de aandeelhouders toch privé meetekenen voor kredieten. Ook voor verschillende belastingschulden kunnen bestuurders vaak aansprakelijk worden gesteld.

De aansprakelijkheidsvermindering werkt vooral goed voor produkt- en risicoaansprakelijkheid. Mijn mening is echter dat je je daarvoor moet verzekeren. Als je het laat aankomen op faillissement van je B.V. ben je daarna vaak wel een beetje uitgespeeld als ondernemer.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)