Forum > PC related Forum

Zijn er hier ook producers aanwezig?

(32 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
11-5-2004 08:16

pyrox schreef:

Nou zag ik laatst de Oberheim mc1000 (al eerder besproken in dit topic) te koop staan voor zo'n 600 euro, en dit leek me een mooi keyboard. Ik heb zelf ook een vleugel staan en ben dus erg geneigd om een keyboard te kopen met zoveel mogelijk 'pianotouch'. (die roland was zeg maar alles behalve dat:)) Nu heeft deze oberheim een 88 gewogen klavier dus dit leek me een goeie optie.
Ik vind het zelf een mooi ding, maar velen vinden een Fatar/Studiologic of Doepfer beter. Die laatste twee hebben immers modellen die hamertjes achter de toetsen hebben (leunt het dichtst aan bij een echte piano), de MC1000 niet.

Gaan uitproberen voor je iets koopt is de boodschap! Onderwerp verschillende modellen aan een vergelijkende test en kies dan uit wat je het beste spelen vind.
Maar wat ik mij nou afvroeg was, kan ik met dit keyboard direct op een vertserker, dus zonder tussenkomst van enig ander apparaat, nu ook een geluid te voorschijn toveren? of heb je daar echt al dan niet soft of hard-warematige synths voor nodig?
Een MIDI masterkeyboard heeft in principe geen on-board geluidsbron. Dus moet je die via midi verbinden met een andere midi compatibele geluidsbron.

De MC1000 heeft wel een geluidsbron als optie, die je er dus bij moet kopen.

www.oberheim.de
Dan nog een vraag: Als ik een sustain voetpedaal aanschaf en op mijn keyboard aansluit. Wordt dit signaal dan ook verstuurd via MIDI?
Hangt natuurlijk af van welk apparaat je op het oog hebt, maar meestal is dit wel het geval (heeft weinig nut anders die pedaalaansluiting omdat er in een MIDI masterkeyboard normaal geen klankbron zit). Check de handleiding van het toestel voor de zekerheid.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
11-5-2004 13:37

pyrox schreef:

Nou kan ik natuurlijk een normaal keyboard kopen, ,maar aangezien ik zoveel met de pc bezig ben in combinatie met mijn keyboard leek me het een betere optie om dan een masterkeyboard aan te schaffen. De synths op het keyboard zelf gebruik ik toch amper.
op een keyboard zitten geen synths, je bedoelt de geluiden happy :)

en als je wilt gaan producen zou ik inderdaad een masterkeyboard of een synthesizer aanschaffen.

pyrox schreef:

Nou zag ik laatst de Oberheim mc1000 (al eerder besproken in dit topic) te koop staan voor zo'n 600 euro, en dit leek me een mooi keyboard. Ik heb zelf ook een vleugel staan en ben dus erg geneigd om een keyboard te kopen met zoveel mogelijk 'pianotouch'. (die roland was zeg maar alles behalve dat:)) Nu heeft deze oberheim een 88 gewogen klavier dus dit leek me een goeie optie.
ik vind persoonlijk voor het spelen van snelle melodiën (als in de dance) een gewogen klavier niet echt fijn, ik zou voor een gewoon masterkeyboard gaan, als je lekker piano melodiën wilt gaan spelen is zo'n gewogen beestje lekkerder, maar dat is persoonlijk. ik zou ook niet met zo'n duur masterkeybaord beginnen, voor dat geld krijg je hele leuke 2e hands synthesizers.
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
21-5-2004 15:30
Hmm zie dit topic nu pas. Ik produceer ook wel eens wat, ben bezig met een track met een vriend. We gebruiken Reason 2.5 en ik heb zelf een midi-keyboard (Evolution MK-249 C2). Als jullie willen kan ik wel een stukje online zetten wink ;)
Niet geschoten is altijd mis!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)