Forum > PC related Forum

Zijn er hier ook producers aanwezig?

(32 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-4-2004 17:21
Jo,

Ik ben benieuwd of er ook wat producers zijn op dit forum. Zelf produceer ik nu een half jaar en mijn eerste nr is bijna af. Er gaat ontzettend veel tijd inzitten.

Waar produceer jij mee en wat voor style produceer je? Een nummertje hoef je niet te plaatsen (tenzij je het ons wil laten horen), aangezien ik dat zelf ook niet graag doe.

Ik zal beginnen:

Systeem: PC (ooit misschien een Mac, maja... Apple :s)
Software: Emagic Logic & Reaktor & Fruity Loops
Hardware: Geen (ooit zal ik een Virus kopen!)
Style: Hardstyle

Emagic Logic gebruik ik uiteraard om de puzzelstukjes te plaatsen, Reaktor gebruik ik voor het creeeren van Synths en Fruity Loops gebruik ik om mijn eigen kicks en bass' te maken.

Ben benieuwd naar jouw setup en ervaring.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
23-4-2004 17:33
Mja ik wil gaan produceren... Doe het al tijdje met software maar wil nu meer hardware gaan doen.
Maar zoek nog een leuk keyboardje om aan mn virus c te knopen... (Heb het ding voor 400 euro 2e hands overgenomen... 2 maanden oud, d8 dat kan ik niet laten liggen)

Tips iemand?

Edit: (hard)trance/hardstyle zijn mijn styles ;)

edit2:
Als iemand ff op msn contact op kan nemen, dat praat denk ik wat makkelijker ;) [ heb namelijk nog wat vragen ]
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
23-4-2004 19:32
Ja hoor, er lopen hier toch wel een aantal producers rond happy :)

Zelf heb ik niets staan van materiaal maar doe ik alles in een bevriende studio. Legaal een professionele studio aanschaffen kost handen vol geld en (alhoewel sommigen er anders over denken sad :() ben ik iemand die enkel legaal wil werken, dus wordt het samenwerken of nikske.

Produceren duurt inderdaad een hele tijd. Naar ik hoor van collega's zou je (eenmaal het team wat op elkaar is ingespeeld) een nummer helemaal af kunnen zijn in 2 weken. Maar in het begin duurt het makkelijk een paar maanden... en ja, ik zit dus in die tweede groep laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-4-2004 19:42

QuincMan schreef:

virus c ... (Heb het ding voor 400 euro 2e hands overgenomen... 2 maanden oud, d8 dat kan ik niet laten liggen)
Dat is wel een HELE mooie prijs!! Diegene die hem weg deed zal nu wel spijt hebben.
Keyboard.
Tips iemand?
Wat is je budget??

Aangezien je geen nood hebt aan midi controllers (pots, sliders) - de Virus C heeft knoppen zat - zou ik voor een master keyboard gaan zonder die functies. Tenzij je een softsynth / softsampler zou gaan gebruiken -> de Virus' controllers gebuiken om een extern apparaat te controleren zou een pain in the ass zijn (pots hebben enkel een vast midi CC nummer).

Maar zonder je budget te weten doe ik geen suggesties; ik kan net zo goed gaan vissen zonder worm aan de haak.
Als iemand ff op msn contact op kan nemen, dat praat denk ik wat makkelijker ;) [ heb namelijk nog wat vragen ]
Als je specifieke vragen hebt mag je contact opnemen. Maar ik heb veel liever dat vragen op dit forum gepost worden; zo hebben anderen er ook nog wat aan.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-4-2004 19:49
O ja ik maak ook wat tracks, of beter ik probeer het.

Stijlen: deephouse, garage, 2step, filtered disco, funky muziek kortom.

Software: nee
Hardware: ja

Ik ben momenteel aan het sparen om binnenkort een basissetup te kunnen kopen waar ik mee uit de voeten kan.
Ik ben hier nog niet zo lang mee bezig en elke student zit wel op een budget, dat is bij mij niet anders. Spijtig genoeg :)
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
23-4-2004 19:53

Snake schreef:

Dat is wel een HELE mooie prijs!! Diegene die hem weg deed zal nu wel spijt hebben.
Daarom, dat ding kost 1699 bij de concullega van dré, kon hem niet laten liggen...
Wat is je budget??
Rond de 1000 euro, maar op een of twee honderd euro meer let ik niet...
Als je specifieke vragen hebt mag je contact opnemen. Maar ik heb veel liever dat vragen op dit forum gepost worden; zo hebben anderen er ook nog wat aan.
Kj dan:

- keyboard zou wel makkelijk zijn als ik het aan de computer kan knopen, maar dit is niet echt een vereiste..
- met masterkeyboard, bedoel je dan zo'n ding als een oxygen 8, van m-audio? (maar dan wel wat groter :P vind die beetje weinig toetsen hebben)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-4-2004 20:15

QuincMan schreef:

Rond de 1000 euro, maar op een of twee honderd euro meer let ik niet...
Groot budget voor een masterkeyboard, zeker voor een beginner.

Effe voor de duidelijkheid: een masterkeyboard is een klavier met enkele extra midi functies, zoals het switchen van track van je sequencer, het switchen van de patch in je synth, het swithcen van bank in je synth... Twee modwheels zijn ook altijd aanwezig (één voor pitchbend en één voor een parameter naar keuze). Wat het keyboard in kwestie allemaal kan hangt af van apparaat tot apparaat.

Hier zitten dus helemaal geen sounds in o.i.d.

Je hebt verschillende klavieren; met gewogen en niet gewogen toetsen. Gewogen toetsen spelen net zoals een echte piano. De toetsen blijven als het ware aan je vingers plakken.

De duurdere masterkeyboards hebben gewogen toetsen.

Nu als je toch 1000 euro te besteden hebt, dan zou ik kijken naar masterkeyboards van Doepfer, Studiologic/Fatar of Oberheim. Roland heeft ook een goed masterkeyboard naar het schijnt, A-37. Deze laatste is wat goedkoper (net zoals de Oberheim MC1000 en de goedkopere Fatars).

Praktisch alle masterkeyboards met gewogen toetsen hebben een 7 octaafs toetsenbord, dit zijn 88 toetsen. De Roland heeft een 6-octaafs toetsenbord (76 toetsen).

www.viscount.it/frameset_oberheim_viscount.htm
www.roland.co.uk
www.doepfer.de
www.studiologic.net
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
23-4-2004 21:00
Ja, groot budget, komt vooral omdat ik ook nog niet echt weet wat ik van prijzen moet denken... En heb inderdaad ook naar die Oberheim (een blauwe, maar dat zijn ze allemaal volges mij) gekeken...
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-4-2004 21:17

QuincMan schreef:

En heb inderdaad ook naar die Oberheim (een blauwe, maar dat zijn ze allemaal volges mij) gekeken...
Nee enkel de MC1000 is blauw (ik vind dit persoonlijk qua uiterlijk een mooi keyboard), de MC2000 is wit.

De Oberheim OB12 is ook blauw, maar dat is geen masterkeyboard.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
23-4-2004 22:04
Weer een paar vragen [als je me beu ben mag je het zeggen hoor :P ;)]:

- Als je een mengpaneel hebt, met aan de output kant een cd recorder of iets dergelijks, heb je dan nog steeds een sequencer nodig?
- Kan je mengpaneel/cd brander[of iets dergelijks]/sequencer vervangen door bijvoorbeeld een workstation te nemen (zoals een Roland VS-2480)?
- Ik heb begrepen dat je synth's op stereo kanalen aan moet sluiten, maar waarom zitten er dan op de meeste studio mixers vooral mono kanalen? Of zijn die meer gericht op studio mixing met echte instrumenten (drum's, gitaar, etc.)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)