Forum > Geluid

Vergelijk topmodellen cd-spelers Denon-Pioneer-Technics

(100 reacties. Pagina 4 van 11)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-5-2004 21:51
Ik vind het aan de ene kant wel grappig de cd-speler draaitafel hype, het heeft een beetje als voordeel dat er zat dj's zullen zeggen: "he, dit ken ik, dit kan mijn tt ook" en dat herkenbare maakt het makkelijker om eindelijk is wat met cd te gaan doen en het vinyl een beetje links te laten liggen.

Niettemin, draaide afgelopen vrijdag weer is serieus met sl's en miste af- en toe het vinyl wel een beetje, nou, moet zeggen dat ik daar toch iedere keer hard van terugkom, platen die door de warmte kromtrokken (was overdag) en daardoor niet lekker te cuen waren, moest ik ze weer een beetje buigen zodat het ermee door kon, setje sloeg over als ik iets te hard met mijn faders rachte en als klap op de vuurpijl af- en toe skippende naalden. Als je dat dan afzet tegen cd-spelers die relaxed werken in de trant van Denon-Pioneer-Numark denk ik dat ik nog steeds geen spijt moet hebben van mijn overstap naar cd's, je begint toch pas de voordelen te merken als je een tijdje met cd's draait en minder met vinyl. Daarom vind ik het dus ook onzinnig dat een cd-speler op een draaitafel moet lijken, moesten we maar is lekker met z'n allen van afstappen.

Waar ik altijd wel voorstander van ben is een lekker werkende grote (a la cdj-800/1000) jog.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
6-5-2004 14:48

DJ Tim schreef:

Ik vind het aan de ene kant wel grappig de cd-speler draaitafel hype, het heeft een beetje als voordeel dat er zat dj's zullen zeggen: "he, dit ken ik, dit kan mijn tt ook" en dat herkenbare maakt het makkelijker om eindelijk is wat met cd te gaan doen en het vinyl een beetje links te laten liggen.
Ik weet niet wat voor muziek je draait maar de platen die ik draai zijn niet op cd tekoop... Dan is het een beetje lastig draaien met cd's of je moet zelf gaan downloaden/branden maar dan heb je voor 90% slecht klinkende muziek dat niet strak blijft lopen afgezien van het feit dat het illegaal is.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-5-2004 16:30
Je kunt vinyl ook digitaliseren.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-5-2004 17:19
Ik blijf het ZOOO vreemd vinden dat mensen niet op het idee komen dat je inderdaad gewoon een stuk vinyl kunt kopen en dat dan zelf kunt digitaliseren...

Ja, je kunt met CD's draaien met gedownloade muziek MAAR (trompetgeschal): HET HOEFT NIET HOOR!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
6-5-2004 17:32
1 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 6-5-2004 17:53

sylvia schreef:

Je kunt vinyl ook digitaliseren.
ok, daar had ik ff niet aan gedacht, dat is idd een optie. Ik doe het zelf ook wel eens met platen waar ik heel zuinig op ben. Maarja hoeveel procent van de mensen met een CDJ zullen dat doen... Volgens mij zijn dat alleen de profi dj's die geen zin hebben om ieder weekend die bak met platen mee te slepen.

Iemand die thuis een paar CDJ's heeft staan gaat echt niet ieder weekend naar de platenzaak om platen te kopen. En ik denk toch dan 90% van de CDJ's in Nederland op de slaapkamer staan.

Met 1 plaat/4 nummers opnemen ben je al een half uur bezig. Dan nog branden... Als ik nu al mn platen op cd zou moeten zetten ben ik 5 weken 40 uur per dag bezig laugh :D En dan heb ik nog maar een paar honderd platen. Mensen die dat serieus doen, Michel de Hey en Laidback Luke bijvoorbeeld hebben daar waarschijnlijk wel personeel voor. Anders ben je daar maanden/jaren mee bezig.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-5-2004 17:48
Met dit soort dingen is het gewoon "niet te veel nadenken over wat nog moet" maar gewoon "begin er een keer mee". Je zult zien dat het dan heel erg meevalt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
6-5-2004 18:37
ik denk dat veel mensen die cd spelers naast hun draaitafels hebben de cd spelers vooral gebruiken om nog niet gereleaste nummers of platen die niet meer/moeilijk op vinyl te krijgen zijn af te spelen.
Denk wel dat daardoor ook een stuk minder moeite wordt gedaan om oude releases dan alsnog 2e hands te krijgen. maarja, dat hou je toch
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
6-5-2004 23:03
Om even in te haken op de post van Frisbee, ik koop al vanaf mijn 15e vinyl en ben nu (vanaf maandag) 24, dit is dus al bijna 10 jaar, ik heb tot december altijd met vinyl gedraaid en af- en toe met cdj's, dus je kan stellen dat veel van mijn vinyl niet op cd te krijgen is, niettemin digitaliseer ik idd op dit moment erg veel daar ik grote voordelen zie voor draaien met cd's, het is allemaal zoveel praktischer dan een plak vinyl en je kan er zoveel geintjes mee uithalen dat vinyl niet eens meer leuk is.

Je kan nou niet echt zeggen dat ik een huiskamer dj ben die alleen maar in de kroeg de top 40 draait, niettemin koop ik bijna wekelijks platen in de platenshop, en deze digitaliseer ik ook weer, maar neem ook nog steeds vinyl mee naar feestjes, en als het even kan cd's (zit zelfs sterk te denken om de volgende keer mijn Axisjes mee te sjouwen). En daarnaast verkrijg ik ook veel promo materiaal van producers maar ook wel mp3's via internet (laat ik daar heel eerlijk in zijn), niettemin koop ik direct het orgineel als ik het orgineel kan vinden. En laten we eerlijk zijn, sommige dingen zijn gewoon niet meer op vinyl te krijgen en als ik dat dan kan downloaden mag iedereen zeggen dat dat fout is, maar ik wil het dan draaien en het doel heiligt in dat opzicht de middelen.

Je kan dus zeggen dat ik op veel manieren mijn muziek op cd verkrijg, maar zeker voor nog geen 10% dat ik is een keer wat download of een stapel mp3's via via krijg. Ik ga nog steeds braaf naar de platenshop. Maar als je 2 leuke cd spelers onder de vingers hebt gehad geef ik je een paar maanden de tijd en dan draai je liever met cd's dan met vinyl, neem dat maar van iemand aan die al een dikke 8 jaar met vinyl draait/heeft gedraaid.

En nog even wat... ik heb in een artikel gelezen van John '00" flemming (een bekende trance dj die alleen nog maar met cd's draait) dat hij alleen nog maar bij promo materiaal direct het digitaal orgineel vraagt bij producers als ze hem een plak vinyl willen geven. Zo zal Laidback Luke het eender doen denk ik, en met hun nog vele anderen (zoals een onbekendere jongen als ik wink ;) ) de meeste cd dj's verkrijgen op meerdere manieren hun nummers, direct van de artiest (promo's), digitaliseren, downloaden, eigen producties en misschien een doodenkele keer een cd kopen (er zijn niet zoveel full version nummers in dance op cd)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-5-2004 01:51
Het word tijd dat je je muziek gewoon fatsoenlijk op internet kan bestellen (alle nieuwe releases dus) met een behoorlijke kwaliteit.

Als die dag komt trap ik alle draaitafels er uit hier in huis en neem ik 3 cd spelers en kom ik alleen nog maar in de platenzaak om koffie te drinken.

Platen zijn zwaar - slijtage gevoelig - lomp - en je kan er minder mee als met de huidige generatie CD spelers. Kun je nagaan wat er in de toekomst allemaal mogelijk zal zijn.
En als ik een kraakje wil in de muziek -> Dan koop ik wel een rotte mixer met krakende faders -> Kraakt ook razz :p
Nee dan beginnen mensen over het gevoel nou het enige gevoel wat ik heb bij vinyl is pijn in me rug van het sjouwen met die loodzware koffers.

Ow en by the way -> Digitaliseren is inderdaad een k*t werk maar je moet er gewoon zoals Dre zei een keer mee beginnen en dan is het op zich best te doen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
7-5-2004 08:08
Heb je voor het digitaliseren, perse een andere TT nodig, (belt drive van Thorens o.i.d.) of kan het ook met een OEM-bak, Technics, of betere TT met een Ortofon pro element? Ikzelf digitaliseer mijn vinyl voorlopig nog op minidisc, zo kan ik het in de auto afspelen, en elke plaat beter leren kennen. Ook mijn zelf in elkaar gemixde set zet ik op minidisc, maar je hoort wel wat ruis. Het klinkt best behoorlijk, maar hoor je duidelijk verschil tussen een TT voor te draaien en een hifi draaitafel?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)