Forum > Geluid

Linker kanaal SynQ SMX-1 soms weg!

(58 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
1-6-2006 22:50
Hoe ze er exact inzitten weet ik niet (denk niet dat ze het leuk gevonden hadden als de schroevendraaier in de SMX2 was gezet op de Messe). Ik gok dat ze er gewoon op dezelfde manier in zijn gezet.

Zeker weten hoe ze er in zitten doe ik binnen nu en 2,5 week aangezien de SMX2 in die tijd hier een week lang zal bivakkeren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
WebbieStandaard Lid
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
3-6-2006 21:16
Hallo Reind,

Bedankt voor je post.

Ik wacht je review met spanning af happy :).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
2-10-2006 00:23
Hallo,

Nog even ter info:

Na het de-monteren en weer monteren van de fader (alweer ruim 4 maanden geleden) geen last meer gehad van een wegvallend kanaal. De SMX-1 word hier elke dag gebruikt, en ben er heel erg tevreden over.

@Dre: kun je aan schroefjes komen van de afdekplaat voor de faders?
Net met veel moeite de schroefjes losgekregen, zaten echt muurvast.
Een kopje van een schroefje is nagenoeg dol (passende schroevendraaier gebruikt).
Waren zo te zien al een aantal keren losgeweest (van de reparaties).

@Dre: kun jij aan een setje schroefjes komen? Ben namelijk bang dat ik ze een keer helemaal niet meer los krijg.
Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Dj pacificStandaard Lid
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
2-10-2006 11:02
ik heb hier ook een smx-1 staan, alleen lijkt het dat het linker kanaal harder uitstuurt dan de rechter. Achter de smx staat een p-900, als je beide gain knoppen zover draait dat de versterker tegen de clip komt, dan staat het linker kanaal ongeveer op 7/8 en het rechter kanaal staat vol open.

Nu was mijn vraag eigenlijk, is de uitgangs spanning te meten met een multimeter o.i.d.? dan weet ik zeker dat het aan het mengpaneel ligt en niet aan de versterker happy :)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
2-10-2006 11:06

Dj pacific schreef:

Nu was mijn vraag eigenlijk, is de uitgangs spanning te meten met een multimeter o.i.d.? dan weet ik zeker dat het aan het mengpaneel ligt en niet aan de versterker happy :)
Yep. Test CD pakken met 100Hz toontje, uitsturen tot 0dB en dan beide uitgangen meten.

Overigens vind ik het verschil nogal marginaal in dit geval.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
2-10-2006 11:08

Webbie schreef:

@Dre: kun jij aan een setje schroefjes komen? Ben namelijk bang dat ik ze een keer helemaal niet meer los krijg.
Kun je me het beste even over mailen. M'n aanwezigheid op het forum dient niet verward te worden met m'n overige werkzaamheden...
Dj pacificStandaard Lid
2-10-2006 11:10
oke bedankt! alleen hoe kom ik aan zo'n test toontje? ashamed :$ is er ergens een proef cd te downloaden? of zelf te genereren? (totaal geen ervaring hiermee).

Verder maakt het mij niet zoveel uit, aangezien ik wel weet dat de linkerkant harder speelt, het gaat me meer om of het aan het mengpaneel ligt. (lijkt me wel, met vorig mengpaneel nergens last van)
DréAdministrator
2-10-2006 11:20

Dj pacific schreef:

oke bedankt! alleen hoe kom ik aan zo'n test toontje? ashamed :$
Als ik test CD intyp in Google wordt ik overstelpt met informatie...
WebbieStandaard Lid
2-10-2006 15:15
Hallo DjPacific,

Dj pacific schreef:

ik heb hier ook een smx-1 staan, alleen lijkt het dat het linker kanaal harder uitstuurt dan de rechter. Achter de smx staat een p-900, als je beide gain knoppen zover draait dat de versterker tegen de clip komt, dan staat het linker kanaal ongeveer op 7/8 en het rechter kanaal staat vol open.

Zover ik weet is het Linker en Rechter kanaal nooit gelijk aan elkaar (in Stereo mode).
En heb ook nog nooit gezien dat beide kanalen precies op het zelfde punt pieken (bijvoorbeeld 0db). Zit altijd wel iets of wat verschil in, lijkt me ook normaal.

Heb je ook al geprobeerd de SMX-1 op MONO te zetten?
Als het goed is zouden de VU meters dan wel gelijk moeten uitslaan.

Op mijn SMX-1 pieken beide kanalen gelijk in de MONO stand, en in Stereo mode gaat het Linker kanaal "een streepje" harder als het Rechter kanaal (op de VU-meter van SMX-1).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Dj pacificStandaard Lid
6-10-2006 12:01

Webbie schreef:

Hallo DjPacific,

Dj pacific schreef:

Zover ik weet is het Linker en Rechter kanaal nooit gelijk aan elkaar (in Stereo mode).
En heb ook nog nooit gezien dat beide kanalen precies op het zelfde punt pieken (bijvoorbeeld 0db). Zit altijd wel iets of wat verschil in, lijkt me ook normaal.

Heb je ook al geprobeerd de SMX-1 op MONO te zetten?
Als het goed is zouden de VU meters dan wel gelijk moeten uitslaan.

Op mijn SMX-1 pieken beide kanalen gelijk in de MONO stand, en in Stereo mode gaat het Linker kanaal "een streepje" harder als het Rechter kanaal (op de VU-meter van SMX-1).

Greetz Webbie...
Hallo Webbie en Dré bedankt voor jullie posts.

Ik heb een testcd gemaakt en 100 hz afgespeeld. Het klopt inderdaad dat het linkerkanaal op de vu meter links iets hoger piekt(is me eerder nog nooit opgevallen). Echter in MONO stand piekt nog steeds het linker kanaal iets hoger, of ik moet een fout maken?

Ik heb vlug nog even geprobeerd te meten naar de uitgangsspanning (had niet veel tijd), maar ik kon geen constante waarde meten. Ik heb de xlr en tulp geprobeerd, maar de spanning bleef langzaam zakken (constant met een aantal mV). Wat doe ik fout? ik heb continu 100 hz, dus uitgangsspanning zou gelijk moeten zijn?
Ik wacht met spanning op de antwoorden razz :p

mvg,
Thomas

Terug naar forum Reageer (zonder quote)