geluid voor vakantie project
(58 reacties. Pagina 4 van 6)Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 21-6-2004 10:41 |
Jelmer, kom je nu specifiek wat tekort aan geluid bij bijv. een disco/house feestje tijdens dat vakantie project en t geluid is t niet,mail mij dan. als t voor een paar dagen is kan ik je wel helpen met een extra set. groet | |
it's just one of those Day's ,they come and they Go. | |
JelmerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2004 Laatste: 15-2-2025 Berichten: 430 | 21-6-2004 10:44 |
Bij deze heb ik mijn vertrouwen in de mensheid weer terug. ![]() | |
The return of the BoomBap | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 21-6-2004 10:45 |
ahhhh voel je je weer 16 groet | |
it's just one of those Day's ,they come and they Go. | |
JelmerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2004 Laatste: 15-2-2025 Berichten: 430 | 21-6-2004 10:48 |
Volledig naar de kl#te, nachten van drie uur, een tentje (waar ik met mijn 1.93 te lang voor ben), 1000 kinderen per dag om me heen in een atractiepark waar ik met 5 anderen verantwoordelijk voor ben, alles in de openlucht met nederlands weer (we hebben wel 4 hele grote tenten maar das nou niet ideaal) 4 weken lang 24/7 aan het werk voor een hongerloontje maar oh boy wat heb ik er zin in! ![]() | |
JelmerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2004 Laatste: 15-2-2025 Berichten: 430 | 28-6-2004 08:38 |
Alle spullen heerlijk op tijd ontvangen (nogmaals dank voor alle service meneer huisman!) . Lekker een middag zitten schroeven en alles zit nu mooi in de kist en werkt ![]() Nu komt alleen voor mij het kennis-arme gedeelte. Namelijk het afregelen van de apperatuur, na het uitgebreid zoeken op het forum heb ik hem behoorlijk door denk ik. Nu wil ik alleen een kaart maken voor de mensnen die er achter gaan staan zonder dat ze dit forum onder handbereik hebben. Uiteraard zullen ze eerst een uitleg van mij krijgen (niet dat ik alle kennins in huis heb maar ik denk voldoende om de spullen op een verantwoorde en prettige manier te gebruiken). Maar ik wil een soort Belangrijke punten kaart in de binnenkant van de deksel makan als een soort reminder. Het volgende had ik in gedachten: 1. Gebruik je oren! Klinkt het niet goed (kraak, ruis, vervormd) Dan is het niet goed! Zet de cd-speler en de microfoon uit en doe alle faders naar beneden. Roep vervolgens mij of iemand anders van de projectleiding erbij om samen te kijken wat het probleem is. 2. Red is wrong! Rode lampjes bij de vu-meters (die rij lampjes aan de rechterkant) Zijn niet goed. Het geluidsignaal wordt te hard ingestuurd en zal moeten worden terug gebracht door de gain-knop boven het betreffende kanaal iets "dicht" te draaien (tegen de klok in dus). Weet je die niet te vinden of helpt het niet zet dan de cd-speler en de microfoon uit en roep mij of iemand anders van de projectleiding erbij. Rode lampjes op de versterkers zijn ook niet de bedoeling! Dit los je op door de knoppen op de versterkers iets dicht te draaien. Ook hier voor geld, helpt het niet; cd-speler en mic. uit. En een pl-er roepen. Als de versterker er uit zich zelf mee stopt is waarschijnlijk een van de beveiligingen in werking getreden. Zet hem dan nooit zelf weer aan maar roep iemand van de projectleiding erbij. 3.De microfoon piept (rondzingen). De microfoon staat te hard, de persoon met de microfoon staat te dicht bij de boxen of een combinatie van die twee. Dus zachter zetten met de fader van kanaal 1 of op een andere plek gaan staan. Wat vinden jullie van dit verhaal? Dit is een bekopte waarschuwingskaart als extra reminder. Zeker geen volledige handleidng o.i.d. Ben ik nog dingen vergeten? Of zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken bij mijn (uitgebreidere) uitleg of dingen die ik mischien zelf over het hoofd gezien zou kunnen hebben bij het afregelen van de apperatuur? Bij voorbaat dank! Jelmer | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 28-6-2004 11:31 |
Ik zou de waarschuwingskaart zeker zo kort mogelijk houden, want echt niemand gaat een heel verhaal lezen. Misschien is het een idee om op zowel de mixer naast de VU als op de versterker een stukje wit gaffa te plakken met daarop geschreven: NIET IN HET ROOD DRAAIEN! Het helpt waarschijnlijk weinig, maar dan ziet iemand die de apparatuur bedient het tenminste wel constant, en degene die ernaast staat ook. Verder zou ik volstaan met een geplastificeerd A4 waarop staat in welke VOLGORDE je de apparatuur AAN en UIT zet. Hier worden namelijk heel veel fouten bij gemaakt, en dat komt de spullen bepaald niet ten goede. Als het gaat om 'wat moet je doen bij vervorming / gekraak / ander slecht geluid', dus zegmaar het verhaal dat je hierboven hebt opgeschreven: dat zou ik juist niet opschrijven, maar mondeling uitleggen en laten zien & horen aan degene die de apparatuur gaat bedienen. Goed afstellen van geluid is niet iets wat je echt op papier kunt uitleggen. Ik zou ook zover gaan dat er niemand aan de apparatuur mag komen die die uitleg niet heeft gekregen. Toevallig heb ik onlangs voor een tent waar ik draai een soortgelijke gebruiksaanwijzing gemaakt (na een groepsworkshopje licht/geluid/mixen). Als je wilt kan ik 'm thuis wel even opsnorren en naar je mailen ter inspiratie. | |
JelmerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2004 Laatste: 15-2-2025 Berichten: 430 | 28-6-2004 11:42 |
sylvia schreef: Ik zou de waarschuwingskaart zeker zo kort mogelijk houden, want echt niemand gaat een heel verhaal lezen.Misschien is het een idee om op zowel de mixer naast de VU als op de versterker een stukje wit gaffa te plakken met daarop geschreven: NIET IN HET ROOD DRAAIEN! Het helpt waarschijnlijk weinig, maar dan ziet iemand die de apparatuur bedient het tenminste wel constant, en degene die ernaast staat ook. Verder zou ik volstaan met een geplastificeerd A4 waarop staat in welke VOLGORDE je de apparatuur AAN en UIT zet. Hier worden namelijk heel veel fouten bij gemaakt, en dat komt de spullen bepaald niet ten goede. Wederom; goed plan. Correct me if i'm wrong maar dat moet toch zijn:AAN: 1. cd-speler 2. mengpaneel 3. versterker en uit in de tegenovergestelde volgorde? Als het gaat om 'wat moet je doen bij vervorming / gekraak / ander slecht geluid', dus zegmaar het verhaal dat je hierboven hebt opgeschreven: dat zou ik juist niet opschrijven, maar mondeling uitleggen en laten zien & horen aan degene die de apparatuur gaat bedienen. Goed afstellen van geluid is niet iets wat je echt op papier kunt uitleggen. Ik zou ook zover gaan dat er niemand aan de apparatuur mag komen die die uitleg niet heeft gekregen. Zover ga ik ook. En dat afstellen zullen we zo veel mogelijk zelf doen, het noemen van het terug draaien van de gain e.d. is meer bedoeld voor het ingrijpen als het al mis is. Er gaat zeker een uitleg aan vooraf maar dit is bedoeld als geheugen steuntje.Toevallig heb ik onlangs voor een tent waar ik draai een soortgelijke gebruiksaanwijzing gemaakt (na een groepsworkshopje licht/geluid/mixen). Als je wilt kan ik 'm thuis wel even opsnorren en naar je mailen ter inspiratie. Dat zou ik bijzonder waarderen. Alvast dank. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 28-6-2004 23:10 |
Check mail ![]() | |
JelmerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2004 Laatste: 15-2-2025 Berichten: 430 | 23-8-2004 20:23 |
Als afsluiter even een aantal foto's van de hele instalatie in actie. Namens de 1450 kinder die 1 of meerder weken met ons mee zijn geweest nogmaals dank voor alle adviezen, hulp en Andre voor de service! Idols finale: Grease blijft een oude vertrouwde: www.jvadenhaag.nl/fotos/fotos/2004_Idols/jva_2004_125.jpg Bij een Rap-act hoort breakedance uiteraard: www.jvadenhaag.nl/fotos/fotos/2004_Idols/jva_2004_133.jpg Rechts in beeld de speakers op den statief Rechts zie je een klein stukje geel shirt achter het blauwe doek; dat ben ik. Onhandige positie maar anders redde de microfoon het niet tot en met de Jury en Blue Room.: www.jvadenhaag.nl/fotos/fotos/2004_Idols/jva_2004_218.jpg Niet heel veel foto's van de geluidsinstalatie maar die zijn uiteraard ook niet zo boeiend voor ouders en kinderen voor wie de site ( www.jvadenhaag.nl ) bedoeld is. Het was vooral bij themaweek openingen en Idols een fantastische vooruitgang dat we nu eindelijk eens goede spullen hadden. Het ziet er zo veel minder knullig uit en klinkt zoveel beter. We hadden nu zelfs atractiepark bezoekers (het is op Duinrell) die special bij ons kwamen kijken wat we aan het doen waren. Dikke dank, we gaan hier hopenlijk nog vele jaren van genieten! | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 23-8-2004 20:29 |
Heel leuk, verstandige aankoop gedaan, mooi optijd, en waarschijnlijk een prima geluidje.. Leuk om te zien, leuk om ook het resultaat met ons te delen! ![]() | |