Forum > Muziek

welke stijl meest populair?

(69 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
16-2-2004 18:39

tom314 schreef:

colin232 schreef:

sylvia schreef:

Zolang die feestjes piepklein blijven, gaat dat nog wel. Maar als je ziet wat de politie op een gegeven moment met de groeiende illegale tekno-parties is gaan doen (als ze tenminste konden achterhalen waar die plaatsvonden razz :p ).
Ik vermaak me wel op Underground party's
De muziek is 100x beter. De sfeer is beter, de mensen zijn leuker en snappen de boodschap die in de muziek verborgen ligt.
Ik ben al op een paar underground-parties (ééntje zelfs letterlijk) geweest, of het zo'n muziek'kenners' zijn, betwijfel ik nogal.

Heel leuk allemaal, maar na 2x had ik het wel gezien..
(en ivm 'verborgen boodschappen' ben ik ook benieuwd, je ziet wel dat velen die blijkbaar ontcijferen als 'neem nog een pil/bol/snuif/trek' wink ;) )

Maar goed, ik weet natuurlijk niet in wat voor tenten je anders terecht kan, dus in die optiek vrees ik het ergste en ben ik blij voor je dat er een alternatief bestaat. happy :)
Underground dj's en bezoekers zijn zeker muziek kenners en liefhebbers. De platen worden gemaakt uit liefde voor de muziek. de dj's draaien de platen uit liefde voor de muziek zonder dat het ze ook maar iets oplevert. Misschien dat jij de muziek niet leuk vind, maar dat zegt misschien meer over jouw dan over de mensen in de Underground.

En natuurlijk wordt er gesnoven en geslikt bij het leven. Drugs is nu 1maal een onderdeel van de muziek.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
17-2-2004 01:59
hahaha.

ik kan je hier meteen 10 mensen leveren die naar al die underground-parties gaan, maar enkel dwepen met de dj's, en die sommige nummers misschien wel 'kennen' maar zeker niet bij naam kunnen noemen.. en dat zou een 'kenner' toch wel moeten kunnen. Ik merk dat aan het aantal "wat heb je nu op staan ?" vragen die ik daar toch wel erg vaak krijg.

en drugs is geen onderdeel van de muziek. of hebben ze nu ook al heroïne op 12" ?
jij vind misschien dat het erbij hoort, maar dan heb je het over de feestjes, niet over de muziek.

Tenslotte, ik werd en word niet persoonlijk, ik had het enkel over een overdreven hype, en ik ben insider genoeg om dat te kunnen doen.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
RademakersVIP Lid
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 31-10-2024
17-2-2004 02:37
1 x bewerkt. Laatst door Rademakers op 17-2-2004 15:14
boodschap in de muziek verborgen??? Dat mag je me eens uitleggen.
Persoonlijk zou ik het liever een gevoel noemen in plaats van een boodschap. Een gevoel dat je hebt, of een bepaald beeld dat je voor ogen hebt op het moment dat je het nummer maakt.
Als mensen dat oppikken door alleen naar het nummer te luisteren, dan is een nummer geslaagd (underground of niet).

Zo'n feest organiseren doe je om er een goed gevoel aan over te houden, en natuurlijk hopen dat je qiet speelt wink ;).

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
Colin232Standaard Lid
17-2-2004 09:20

tom314 schreef:

hahaha.

ik kan je hier meteen 10 mensen leveren die naar al die underground-parties gaan, maar enkel dwepen met de dj's, en die sommige nummers misschien wel 'kennen' maar zeker niet bij naam kunnen noemen.. en dat zou een 'kenner' toch wel moeten kunnen. Ik merk dat aan het aantal "wat heb je nu op staan ?" vragen die ik daar toch wel erg vaak krijg.

en drugs is geen onderdeel van de muziek. of hebben ze nu ook al heroïne op 12" ?
jij vind misschien dat het erbij hoort, maar dan heb je het over de feestjes, niet over de muziek.

Tenslotte, ik werd en word niet persoonlijk, ik had het enkel over een overdreven hype, en ik ben insider genoeg om dat te kunnen doen.
IK vind zeker wel dat drugs erbij hoort. Muziek en drugs gaan hand in hand. Sommige artiesten maakten hun beste platen onder invloed van drugs.

Underground party ganger zijn liefhebbers. en kenners tja sommmige wel.
En jij weet net zo goed als ik (als je een insider bent) dat zowel dj's als producers anoniem willen blijven.
BrazStandaard Lid
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
17-2-2004 10:49
Nu gaat de discussie ineens over boodschappen in de muziek en wat underground is etc. Dt was niet de bedoeling eigenlijk. maar nu de discussie toch loopt, geef ik graag mijn mening hierop.
Ik kom eigenlijk uit de punk-scene, en die was een jaar of 10 geleden ook vrij underground. maar eigenlijk vind ik hety zo'n belachelijke term, want de bands die we toen underground vonden, zijn nu behoorlijk mainstream. (gillende meisjes, clips op MTV) maar de muziek bleef hetzelfde hoor. Dus wat eerst underground is, wordt daarna vaak mainstream. En daar is niets mis mee. het gaat toch om de muziek op zich en niet die 'kijk ons eens anders zijn' houding, met de daarbij horende kleding. Wat een hokjesgeest.
Ik krijg het gevoel dat men over underground spreek om zich af te zetten tegen de 'normale'maatschappij. En boodschappen in de muziek vind ik al helemaal onzin. (kan wat mij betreft alleen als er teksten in de muziek zitten en dat is bij tekno vaak niet het geval...)Als men het over gevoel in de muziek heeft, dan snap ik dat beter. maar neem me niet kwalijk, ik ben geen tiesto-fan, mar daar zit toch ook gevoel in? Alleen niet het gevoel waar jij, als alternatieve tekno-ganger iets mee kan, maar goed. laat iedereen toch gewoon in zijn waarde; laat iedereen genieten van zijn smaak muziek, zonder je suprieur te voelen aan iedereen die het wel leuk vind om naar commerciele muziek te luisteren. razz :p
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
BrazStandaard Lid
17-2-2004 10:53
en btw, ik draai zelf ook behoorlijk onbekende minimale techno en geen commerciele muziek, maar ik zou het schitterend vinden als ik mijn set voor een heel groot publiek kan draaien hoor. Ik vind de termen mainstream en underground zo'n negatieve lading hebben. Ik heb het liever over hele populaire muziek en iets minder populaire muziek. En daarmee zeg ik niets over de kwaliteit. DJ Jean maakt bagger, maar veel zogenaamde underground producers ook hoor! razz :p
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
17-2-2004 11:18

braz schreef:

Ik vind de termen mainstream en underground zo'n negatieve lading hebben. Ik heb het liever over hele populaire muziek en iets minder populaire muziek.
Volgens mij hebben juist 'populair' en 'minder populair' een negatieve lading.

Je kunt ook beide doen. Ik heb voor 1000 man gedraaid, maar ook voor 200. Lang leve het allround-dj-schap happy :) .
BrazStandaard Lid
17-2-2004 11:44
tis maar net hoe je het bekijkt sylvia. En inderdaad, lang leve de all round dj! wink ;) Maar ik vind het zo'n onzin dat underground voor de echte liefhebber is en mainstream voor de 'gewone man'. deze geniet toch net zo van en avond stappen als die mannetjes die ergens illegaal een feestje houden? daarom gebruik ik de termen underground en mainstream liever niet. daar hangt gelijk zo'n waarde-oordeel aan vast. Alsof undergroundmuziek met meer liefde is gemaakt als mainstream-muziek.
Colin232Standaard Lid
17-2-2004 11:55

braz schreef:

tis maar net hoe je het bekijkt sylvia. En inderdaad, lang leve de all round dj! wink ;) Maar ik vind het zo'n onzin dat underground voor de echte liefhebber is en mainstream voor de 'gewone man'. deze geniet toch net zo van en avond stappen als die mannetjes die ergens illegaal een feestje houden? daarom gebruik ik de termen underground en mainstream liever niet. daar hangt gelijk zo'n waarde-oordeel aan vast. Alsof undergroundmuziek met meer liefde is gemaakt als mainstream-muziek.
Ik zeg ook niet dat je in de mainstream minder kan genieten. Alleen underground ligt mij meer omdat ik ze muziek en de sfeer beter vind.

En idd underground wordt soms mainstream. Je wordt er vaak vanzelf in getrokken.

persoonlijk draai ik liever voor 200 man dan voor 1000. Ik hou van intimiteit en direct contact met het publiek. En ik zou dat niet hebben als ik voor 1000 man stond.
Geef mij maar de kleine intieme feestjes.
DJ MarcusStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
17-2-2004 12:13
Dus als jy wordt uitgenodig voor BIG internationaal party met s'werelds beste DJ's zeg jy...naa neey ik draai liever voor 200 man dan voor 10.000 hoor...
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]

Terug naar forum Reageer (zonder quote)