Forum > Muziek

labels afplakken?

(70 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-2-2004 03:43
Inderdaad een bootleg heeft niets met dance muziek te maken.

Platen die niet uitgebracht mogen worden omdat de auteursrechtelijke eigenaar niet wil hebben dat er een remix van word gemaakt of omdat de maken geen zin heeft om te dokken worden op een zogenaamde whitelabel gedrukt.

Net zoals platen die nog niet klaar zijn voor een release maar al wel vast een beetjhe warm gemaakt worden onder de mensen met een whitelabel.

Whitelabels zijn dus in princiepe illegaal en als de buma die ooit gaat aanpakken dan kunnen ze eerst een partij schrijfblokken gaan halen bij de hema want 40% van mijn platen is whitelabel :) (reken zelf maar uit hoeveel dat er zijn op een dikke 7000)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
8-2-2004 13:07
Een whitelabel illegaal sad :(

Goh!!! ik wist niet dat iedere platenzaak illegale platen verkoopt.

Zouden ze dan bij de FRS ook illegale cd's verkopen ???????????
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
8-2-2004 13:44

colin232 schreef:

Goh!!! ik wist niet dat iedere platenzaak illegale platen verkoopt.
zouden ze dan bij de FRS ook illegale cd's verkopen ???????????
Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp en dat je niet lekker bijdehands wilt doen maar platenzaken verkopen dus INDERDAAD illegale vinyls!

Maar Reind, waarom zouden bootlegs niet het dance-milieu bestaan shocked 8O? Ik heb er hier (letterlijk) honderden liggen... en een bootleg is dus inderdaad een "remix" van verschillende nummers die men samen smijt om zo een nieuw nummer te krijgen. In het commerciele milieu is dit de laatste zes maanden de enige manier om een beetje de saaiheid van de releases te omzeilen. Toch is dit principe doodsimpel, als je kijkt naar wat ik gedaan heb een paar dagen geleden (zie een andere thread op dit forum), dan is dat in elkaar geflanst op een uurtje (of maximum twee) en kan ik binnen het half uur de final-mastering erdoor krijgen en eventueel nog een beetje editting om MLK wat meer op ritme te laten praten laugh :D. Ik wil maar zeggen: het is een goedkope manier om snel wat "vernieuwing" te hebben.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-2-2004 13:49
Als een DJ een whitelabel draait is hij dus illegaal bezig?
Of kan je de DJ geen schade vergoeding laten betalen zeg maar?
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
8-2-2004 13:51
1 x bewerkt. Laatst door Didier_S op 8-2-2004 14:24

DJ-Ipkiss schreef:

Als een DJ een whitelabel draait is hij dus illegaal bezig?
Of kan je de DJ geen schade vergoeding laten betalen zeg maar?
No idea... maar ik heb de vinyl betaald op de normale manier zelfs met factuur en alles erop en eraan dus ik denk niet dat men mij iets kan doen. Zoja, zou ik hier dan misschien "misbruik van vertrouwen" kunnen inroepen? Ik bedoel maar: ik koop toch iets volledig volgens het boekje, ja?

DJ-Ipkiss, je zet me aan het denken!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-2-2004 14:09
om even wat duidelijkheid te vragen de volgende mail richting buma:

Beste Buma stemra,
Als DJ vroeg ik mezelf(na aanleiding van een discussie met andere DJ's) af of je door het draaien van Whitelabels Strafbaar bezig bent? Deze whitelabels zijn overal te koop maar iemand zei laatst tegen mij dat ze wel illegaal gedrukt zijn.
Ik heb hier graag wat duidelijkheid van U nodig?
Met vriendelijke groeten,

Stan Skotarczak
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-2-2004 15:01
Nog even over wat nou een Bootleg is, VanDale zegt het volgende:
"illegaal geproduceerde muziekopname". Dat kan dus vanalles zijn: een met een walkman opgenomen rockconcert of een illegale dance-remix.
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
8-2-2004 15:14

DSalembier schreef:

colin232 schreef:

Goh!!! ik wist niet dat iedere platenzaak illegale platen verkoopt.
zouden ze dan bij de FRS ook illegale cd's verkopen ???????????
Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp en dat je niet lekker bijdehands wilt doen maar platenzaken verkopen dus INDERDAAD illegale vinyls!

Maar Reind, waarom zouden bootlegs niet het dance-milieu bestaan shocked 8O? Ik heb er hier (letterlijk) honderden liggen... en een bootleg is dus inderdaad een "remix" van verschillende nummers die men samen smijt om zo een nieuw nummer te krijgen. In het commerciele milieu is dit de laatste zes maanden de enige manier om een beetje de saaiheid van de releases te omzeilen. Toch is dit principe doodsimpel, als je kijkt naar wat ik gedaan heb een paar dagen geleden (zie een andere thread op dit forum), dan is dat in elkaar geflanst op een uurtje (of maximum twee) en kan ik binnen het half uur de final-mastering erdoor krijgen en eventueel nog een beetje editting om MLK wat meer op ritme te laten praten laugh :D. Ik wil maar zeggen: het is een goedkope manier om snel wat "vernieuwing" te hebben.
Ja ik doe idd lekker bijdehand...

Kan me namelijk niet voorstellen dat iedere zichezelf respecterende platenzaak (inc. de online platenzaken) illegale platen gaat verkopen. Het is immers strafbaar.
Het zou dus niet echt slim als je als webwinkel je illegale handel op internet op te koop aan bied. Een aangezien ze het dus wel allemaal doen (only-dj's - rare records)
vind ik dat hele gelul over dat een whitelabel illegaal zou de grootste onzin di ik ooit heb gehoord !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-2-2004 16:10
we laten de buma het antwoord geven niet?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-2-2004 16:52

colin232 schreef:

Kan me namelijk niet voorstellen dat iedere zichezelf respecterende platenzaak (inc. de online platenzaken) illegale platen gaat verkopen.
Even los van of whitelabels nu legaal zijn of niet: ik ken in Utrecht in ieder geval twee zichzelf-respecterende platenzaken die rustig illegale cd's/platen verkopen hoor. Bootlegs staan daar gewoon in de bakken.

[OFFTOPIC schreef:

Eén ervan sluit trouwens binnenkort haar deuren, hoorde ik tot mijn grote schrik gisteren op het 6-uur Journaal: White Noise. Met dank aan het zichzelf respecterende (?) Mediamarkt. Hard balen, vervlakking treedt dus niet alleen op in het uitgaansleven, maar ook in de verkoop: nog even en je kunt alleen nog maar Justin en Madonna kopen in de reguliere winkels sad :(.
[/OFFTOPIC]

Terug naar forum Reageer (zonder quote)