Forum > Zelfbouw Speakers

zelfbouw sub kan dat

(32 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
26-1-2004 22:12
Welke tops passen goed op de sm115 (qua geluid dan, niet qua vorm wink ;) )? ik ben weer eens aan het brainstormen. ik zat te denken aan 2x sm115 en 2x huisman top 2w250 per kant. of is een Beyma 18G-400 dan beter? of 2 per kant?
Eet nooit gele sneeuw...
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
26-1-2004 22:47
Wijzelf zijn ook aan het kijken naar goede tops (tenminste die goed in verhouding met een sm-115 klinken). Ons oog is nu gevallen op de K-112, maar het liefst zouden we een tweedehands 15"/2" combi zien omdat we ook nog wel eens on the road willen zonder subs.
Heeft iemand nog een 15"/2" liggen? en wie kan ons meer vertellen over de SM-115/k-112 combi?

Dat de 18G-400 beter is kan ik je meteen wel zeggen. hij heeft een hoger rendement, gaat lager en is natuurlijk 18". nadeel? het vermogen dat je erachter moet zetten om alles uit de sub te halen. Maar daar staat tegenover dat je met 1 sub per kant (+goede top) een mannetje of +/- 50 meer aan kan dan
dat je met 1 sm-115 per kant kan. Het is een kwestie van afwegen, en overhouden wat jou het beste lijkt wink ;)
Verder kan je nog 2x Sm-115 per kant proberen; zal minder laag gaan dan 1 18g per kant maar waarschijnlijk ligt het rendement iets hoger en zal het personenlimiet zo rond de 300 gaan liggen
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
27-1-2004 12:55

chiel schreef:

heb je niet nog een stukje schuim over happy :)
groetjes machiel
Sorry, maar dan moet ik je toch teleurstellen... We hebben inderdaad nog wel een hele lap over, maar die houden we liever achter de hand. Misschien veranderen we nog van gedachte en gaan we toch zelf aan de slag met een setje toppen, verder is het nu al wel zo´n beetje zeker dat er (al is het wel over een behoorlijk tijd) 2 subs bijkomen. Deze moeten ook allemaal weer worden voorzien van schuim, zie je...

Verder: Terugkomende op onze vraag naar tops

Ik heb zojuist een topic aangemaakt in het 2e hands forum. Dus wie zich aangesproken voelt en nog wel iets passends heeft liggen/staan, meld het even.

Gaan we nu weer on-topic...
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)