Forum > Geluid

BEHRINGER B1800X set ? goed of niet

(92 reacties. Pagina 4 van 10)
Moderator(s): Dré
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
15-1-2004 20:11
Ho allemaal even rustig aan hier. De crossover in de b-1800x kasten heeft een schakelaar voor het aanpassen van de crossover instellingen met betrekking tot het doorlussen naar oftewel een tweede baskast of een top. Je kunt bij de tweede instelling wel de crossover uitschakelen maar de crossover blijft erin zitten en het signaal blijft erdoor heen gaan dus blijf je dat grote vermogensverlies behouden wat dus absolute zonde is.

De B-1520 top is opgeblazen omdat ik er per ongeluk een ep-2500 een hele avond op heb laten lopen en dat is eentje niet goed bevallen de ander leeft nog. Wat betreft het wattage kan men elke versterker op een bass zetten alleen is het verstandig om een versterker te pakken welke meer vermogen heeft dan de speaker zelf dat klopt. Ik vind nog steeds dat de EP-2500 met 2x550w rms bij 8 ohms meer dan voldoende is om een B-1800 baskast aan te sturen.

Men zegt hier dat de B-1520 geen optie is. Waarom niet heb nog steeds geen goede onderbouwing gelezen. Ja de b-1220 is minder schel klopt maar schreeuwt nog even hard en bij disco is dat eigenlijk van geen een belang. De B-1220 heb ik ook al gebruikt (getest) en de verschillen waren gewoon duidelijk. Minder bass beter mid maar schreeuwt even hard dus.... De B-1520 geeft meer bass en de crossover welke in de B-1220 zit is dezelfde als die van de B-1520. Boeit behringer het wat dat het twee verschillende speakers zijn. De 1" hoorns in zowel de 1220 als de 1520 hebben het hard genoeg en een 60 wrms hoorn in een 200 kastje met ook nog een horn beveiliging erop is echt niet gemakkelijk kapot te krijgen. Als je kleine feestjes hebt ga je toch niet die hele set meeslepen, nee je pakt de twee topjes en hopsakee en dan is die 15" speaker maar al te handig. Voor bands jazeker de klank is daar van een veel hoger belang. Bij disco is het in dit geval meer de gemak en de veelzijdigheid.

De B-1800 is uit de productie genomen omdat ze toch al de B-1800X hadden. Mensen die de crossover niet beviel kunnen deze eruit halen dus waarom dan nog twee verschillende produkten verkopen als het ook met een gaat.

In de cx-3400 zitten al limiters dus daar hoef je je ook al niks speciaals meer voor te kopen en van de meel te lezen die mij is toegestuurd is de cx-3400 crossover al in bezit van de topicstarter.

Rekal: Bij de behringerset kun je het beste de crossover gebruiken voor de bassen en de toppen op fullrange laten draaien. Achter op de versterkers de filter voor de bassen instellen op 30HZ en de top versterker afstellen op 50hz mits je twee ep's koopt dus he.

Ik ben alleen een beetje verward. Hoeveel bassen wil je nu kopen en hoeveel versterkers?
Olé Olé heb nu ok AD!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-1-2004 20:44

Michael schreef:

Men zegt hier dat de B-1520 geen optie is. Waarom niet heb nog steeds geen goede onderbouwing gelezen.
Dan heb je niet goed gekeken. Feit blijft dat je bij een 15"/1" combinatie een vervelende dip in het mid hebt. De 12"-versie heeft dus beter mid, zoals je zelf ook schrijft.

Michael schreef:

De B-1520 geeft meer bass
Boeit dat iets als je er toch een sub onder hebt staan? Of ben je bereid fiks op de geluidskwaliteit in te leveren omdat je een enkele keer geen subje wilt meenemen naar kleinere feestjes? Zo groot zijn die Behringer subskes nou toch ook weer niet...

Michael schreef:

en de crossover welke in de B-1220 zit is dezelfde als die van de B-1520. Boeit behringer het wat dat het twee verschillende speakers zijn.
Als dat zo is (en dat neem ik best van je aan) is het ronduit belachelijk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
15-1-2004 20:48

Victor schreef:

Michael schreef:

en de crossover welke in de B-1220 zit is dezelfde als die van de B-1520. Boeit behringer het wat dat het twee verschillende speakers zijn.
Als dat zo is (en dat neem ik best van je aan) is het ronduit belachelijk.
Maar hoe zeker weet je dit, aangezien je net aangeeft dat je de B-1220 alleen getest hebt.. Of schoef je vaker spullen van een ander uit elkaar???
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
15-1-2004 20:51
2 x bewerkt. Laatst door Michael op 15-1-2004 21:02
pffff. ik geef me gewonnen Victor je hebt gelijk happy :) . Voor mij heb ik in dit geval nog nooit problemen gehad en vaak gaat er maar een setje van twee tops weg voor de kleinere cafe's dus is de B-1520 voor mij ideaal. Ik ga dan echt geen subs meegeven omdat ik toch maar voor de b-1220 heb gekozen. Mischien dat ze ook bij mij worden aangeschafd want heb nu al een paar bandjes op bezoek gehad die geen geld willen uitgeven aan pa en dan is de enigste optie behringer.

Behringer eurolive speakers zijn en blijven budget kastjes en daarom dat behringer ook gekozen heeft voor één crossover, bespaart kosten en moeite + zijn de nadelen maar erg beperkt. Beide speakers kunnen hetzelfde vermogen hebben en als je gewoon een stevige 1" hf driver erin hebt zitten dan kan die wel laag genoeg gaan. Dus waarom twee crossovers dan? Bussinees is bussiness en winst is alles wat telt wink ;).
Olé Olé heb nu ok AD!
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
15-1-2004 20:58

Reemski schreef:

Victor schreef:

Michael schreef:

en de crossover welke in de B-1220 zit is dezelfde als die van de B-1520. Boeit behringer het wat dat het twee verschillende speakers zijn.
Als dat zo is (en dat neem ik best van je aan) is het ronduit belachelijk.
Maar hoe zeker weet je dit, aangezien je net aangeeft dat je de B-1220 alleen getest hebt.. Of schoef je vaker spullen van een ander uit elkaar???
Waarom niet? de zaak waar de test is gedaan had daar geen problemen mee. Wat maakt dat nou uit om even een plaatje los te schroeven en te kijken. Dit was gedaan op hetzelfde moment toen ik een heel gamma aan versterkers aan de tand heb gevoeld. Het ging toen om een serieuze smak geld en de eigenaar was bereid om eens een dagje met me te gaan testen. Heb er veel van opgestoken happy :). Toen is ook mijn keus voor het merk behringer gevallen.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat behringer het nogal amusant vindt om modellen aan te passen. zo kan in elke oplage die uit china komt weer een verandering in de instellingen (kunnen) zitten.

Veel budget merken gbruiken dezelfde crossovers in verschillende modellen . zolang het vermogen en de hoorntjes hetzelfde zijn kan men er gerust dezelfde crossover inzetten, de klant hoort het toch bijna niet. Als een behringer B-1520 of B-1220 op hun max loeien dan hoor jij echt niet meer op welke frequentie de onderdelen zijn afgefilterd. En dat geld voor veel budget speakers (bijna alle wink ;) ).
Olé Olé heb nu ok AD!
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
15-1-2004 21:39
Ik heb dus nog niks gekocht !!! dat wil ik dus gaan kopen eind van de maand.

De bedoeling is dus 2 maal de B1520 op de CROWN versterker
en 2 maal de B1800X op de EP2500
Ook een 2 weg crosover en een limmiter ga ik bestellen 2 app dus.

en voor degene die zegt dat ik beter een limmiter met crosover in 1 kan kopen die bestaat dus niet ( tenzij je de laatste pakt van 543€ vind ik dus te veel ).
een 2weg crosover met ingebouwde limiter heeft behringer niet wel 3weg maar ik moet een 2weg hebben.

dit zijn de 3 types

SUPER-X PRO CX3400
3-Way Stero/4-Way Mono Frequency Crossover with Limiters

SUPER-X PRO CX2310
2-Way Stereo/3-Way Mono Frequency Crossover with Subwoofer Out

ULTRADRIVE PRO DCX2496
Ultra High-Precision Digital 24-Bit/96 kHz Loudspeaker Management System
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
15-1-2004 21:49
die behringer 2-weg crossover heb ik ook, en ben ik helemaal niet tevreden over, had er toen een topic over geopend.

ding begon dus tijdens de avond maar ff te flippen... sad :( was ik dus niet zo blij mee!
Music is what feelings sound like...
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
15-1-2004 21:51
Waarom die crown. Bezit je die al? Op de ep-1500 versterkers zitten filters welke erg handig zijn voor je toppen + heb je een volledigfe matched set en presteert de ep-1500 stukken beter dan de crown xls dus waarom deze versterker? en sinds wanneer is de cx-3400 niet twee weg bruikbaar? Onzin dus!! Heb je ooit de cx-3400 gebruikt of ook maar gezien? Er is wel degelijk een twee weg crossover met ingebouwde limiters dus dat je zonodig twee apparaten moet kopen is pure onzin en absoluut overbodig maarja als je zo graag met geld wilt smijten be my guest angry .

Dit komt regelrecht van de behringer site aangezien je van mij toch niks gelooft:

The CX3400 is an active frequency crossover enabling 2 or 3-way stereo or even 4-way mono operation. Each band features two 24-dB Linkwitz-Riley filters, as well as individual IGC limiters, while the integrated delay enables flexible time alignment. Polarity switches for each output allow quick and easy runtime compensation for various driver and horn types.

De cx-3400 heeft alles wat jij ook maar nodig hebt voor je set.
Olé Olé heb nu ok AD!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-1-2004 23:31

Michael schreef:

en presteert de ep-1500 stukken beter dan de crown xls
Dat waag ik toch te betwijfelen. De EP schijnt voor zijn prijs goed te voldoen (zelf geen ervaring mee, maar dat neem ik verder graag aan, hoewel mijn vertrouwen in Behringer niet meer zo groot is als vroeger).

Maar met de Crown XLS is weinig mis. Weliswaar niet made in America zoals de duurdere Crowns, maar een collega in Haarlem verhuurt en verkoopt ze, en heeft niets dan lof (ook weer gerelateerd aan het budget natuurlijk, dat een MacroTech het beter doet zal niemand verbazen). Zat power, blijft koel, blijft heel, klinkt goed.

De stelling "presteert stukken (!) beter" neem ik dan ook graag met een potje zout. Ik zou het al knap vinden als Behringer de XLS evenaart.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
15-1-2004 23:50
Dit kan je toch ook pas beoordelen als je ze naast elkaar hebt gehad? Of zeg ik nu iets raar?
Door internet beperkt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)