Forum > Geluid

sorry hoor, maar welke mixer...

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
12-1-2004 00:03
eens testen is idd wel erg hadig, 10€ betalen en dat terug krijgen op een aankoop lijkt me ook wel redelijk want anders test je daar alles en koop je ergens anders.

Wij worden door onze audioleverancier vaak gevraagd om iets te testen zodat hij ook weet hoe het on-the-road is, want horen/voelen = zeker weten.
10€ hoeven wij allang niet meer te betalen wink ;) (hij is onze "hof"leverancier en wij krijgen zulke mooie prijzen dat we echt nergens anders meer heen gaan, en we verzorgen vaak de bediening bij grotere shows e.d. voor hun)
Maar hij heeft deze regeling ook, echter wel alleen als je op zijn bescheiden advies afgaat. (Bijv. als je komt vragen naar een ultieme DJmixer en je wil een 2 kanaals dapje testen dan wijst hij er wel op dat dit niet zal zijn wat je zoekt, of je moet je vraag/verwachting bij stellen)
en ik denk dat dit wel een mooie regeling is.
Nu moet ik zeggen dat een keer met Andre bellen ook heel verhelderend kan werken als je ergens naar opzoek bent.

Maar even weer ontopic.
De Vestax is een goede degelijke mixer, al heb ik er zelf geen jaren ervaring mee maar ik ken wel iemand die er gek van is, lekker klein zegt ie (hiphop dj's apart volk laugh :D)
Crossfader zit goed in elkaar, em de indeling is voor turntablisme enzo perfect.
Ik ben zelf meer A&H en Ecler fan, en misschien is dit ook een mooie mixer voor je
www.new-line.nl/v/11146
Ecler HAK 320, zoiezo is zijn kleur unbeatable wink ;)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DJ RaúlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 29
17-6-2004 16:04
Ik post maar in dez topic omdat ik er geen nieuwe voor aan wil maken.

Ik wil een nieuwe mixer aan gaan schaffen en zoals iedereen heb ik veel twijfels.
Eerst wilde ik misschien een vrij simpel ding. bijvoorbeeld de Gemini 626. Nu heb ik die van de week voor me gehad en ik vind dat de EQ knoppen veel te dicht op elkaar zitten.

Veel over gehad met mensen en bijna iedereen zegt dat je met een betere kwaliteit ook lekkerder draait: beter geluid en levensduur van de mixer: geen gekreek binnen anderhalf jaar zoals nu.

Nu heb ik hier al heel wat rond gekeken en gezocht.
Van de week ook een keer met Dré gemailed, maar ik wil nog wel is wat meer reacties.

Ik zat sterk te denken aan de Ecler HAK 320. Schijnbaar een hele goede mixer, maar wel erg korte faders en slechts 2 kanalen. Echter heb ik op het moment maar 2 decks en is dat voor mij voldoende, maar ja, wie weet koop ik nog wel eens een CD speler bij....
toch heb ik in principe dan nog genoeg aa n2 kanalen: phono/line.

Andere optie:
Vestax PCV-275 (of 175? 180?)
Eén van de stanton mixers (401 / 501)?

De Vestax heeft schijnbaar geen PFL, al kun je dat oplossen door een kabeltje achter te lussen(?).
Zelf mix ik alles op mijn koptelefoon dus is dat wel een must, moet iig mogelijk zijn.

De vestax heeft wat langere faders dan de ecler, wat eigenlijk een battle mixer is.
Zelf draai ik trance / prog-trance / tech-trance en ben juist geen battler. Ik moet het juist hebben van beatmatchen en mooie (hoop ik) lange overgangen.
Maar ik lees veel dat dat met de ecler ook prima mogelijk is.
Op het moment heb ik volgens mij 60mm faders en dat werkt voor mij prima. Ik werk overigens ook veel met de gain, maar misschien moet ik dat afleren...

Dan zijn er ook nog de stantons.

wie heeft er wat meer ervaring mee en kennis van.
Wat zijn de voor en nadelen van de mixers.

Budget gaat tot de zeg maar €500,-.
Wil je dan nog betere mixers dan ik nu opnoem. Dan begint het weer met 650 voor de XTC of een xone vanaf 700. dat is me echt te veel.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
17-6-2004 16:52

DJ Raúl schreef:

Andere optie:
Vestax PCV-275 (of 175? 180?)
Eén van de stanton mixers (401 / 501)?

De Vestax heeft schijnbaar geen PFL, al kun je dat oplossen door een kabeltje achter te lussen(?).
Zelf mix ik alles op mijn koptelefoon dus is dat wel een must, moet iig mogelijk zijn.
Ik denk dat je bedoelt dat je de master niet stereo door je hoofdtelefoon kan krijgen? Ik mix zelf ook wel eens op mijn hoofdtelefoon en dan gebruik ik gewoon de split cue. Werkt, naar mijn insziens, perfect. Maar je kan het inderdaad oplossen door je 2e master uitgang door te lussen aan een los kanaal. Dus bijvoorbeeld:

2e master uitgang ----> pgm 2 (kanaal 2)

Voor de rest vind ik het een topmixer. Je voelt gewoon al dat je kwaliteit in je handen hebt. Bij mij zat er een kleine lek in 1 kanaal, maar dat zal wel een incidenteel fabrieksfoutje zijn geweest.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DJ RaúlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 29
17-6-2004 20:21
Ik wil gewoon dat ik alle kanalen tegelijk voor de fader kan beluisteren door mijn koptelefoon.

Bij de mixer die ik nu heb heet dat dan weer cue.
Daar zitten 2 knopjes bij het volume van de koptelefoon. De ene is voor kanaal 1, de ander voor kanaal 2 (dûh). simpelweg: aan/uit.

Wie kan bevestigen of dit wel of niet mogelijk is met die vestax.

Iemand ervaringen met beide mixers?
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
17-6-2004 20:24
Ik ben zelf eigenaar van de pcv-275 en je kan daarbij alle kanalen voorluisteren door elkaar. Het is niet mogelijk om dat ook nog eens gesplit te hebben.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DJ RaúlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 29
17-6-2004 20:29
1 x bewerkt. Laatst door DJ Raúl op 17-6-2004 20:35
Wat versta jij dan onder gesplit?
Tis dus allemaal beluisteren of niks.
Je kan niet kiezen welk kanaal je appart wilt horen?

[edit]
Ik heb die vraag dus naar aanleiding van deze reactie hier:
www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=11078
Alles aangesloten was het gaan met de banaan! Ik schrok echter wel, ik kwam er namelijk achter dat ik over mijn HP alleen in split que kon luisteren naar mijn master output. Dit vind ik echter behoorlijk klote omdat ik altijd gewend ben geweest het over beide oren te horen. Maar net als bij veel aparaten is dat: 1. een kwestie van wennen, 2. wellicht een kwestie van modification.

Gelukkig kreeg ik van Dré al een simpele (en logische) oplossing. Ik heb mijn master dus doorgelust naar een ander kanaal waardoor ik die kan horen over de que.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
17-6-2004 20:31
Nee dat bedoelde ik niet, maar lees eerst maar even de handleiding door (staat gewoon in de shop):
www.vestax.com/sales_manuals/VSM-PCV-275.pdf

Een handleiding vertelt het nu eenmaal wat duidelijker denk ik. Als je daarna nog vragen of onduidelijkheden hebt wil ik je graag helpen!

[edit] zie net dat het niet de originele handleiding is, ik zal het gedeelte van de pfl wel even uittypen uit mijn handleiding [edit]
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
17-6-2004 21:27
Hier is het gedeelte:

Cue switch: ieder kanaal heeft zo'n switch:
Used to send the signal from each program to monitor section for headphone monitoring.

Split cue switch:
When this switch is ON, the master signal is always heard through the right earcup of the headphone. The CUE signal will ben heard in the left earcup when that input is selected by the CUE SWITCH. This enables both programs to be monitored simultaneously, thus assisting in beat mixing.

Je kan dus ook van 2 kanalen de cue switch aan doen, zodat je ze door elkaar hoort. Wil je echter de master (dus géén los kanaal) stereo door je inkomend kanaal horen, dan zal je hem even moeten doorlussen zoals hierboven besproken.
Ik zelf vind dit niet nodig, aangezien ik de split cue al perfect vind werken.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DJ RaúlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 29
17-6-2004 21:43
Ja, ik heb hem (denk ik :) )

Als je gewoon de kanlen met behulp van de "cue switch" beluisterd heb je toch ook nagenoeg hetzelfde als de monitor. Alleen als je je fader nog niet helemaal open hebt hoor je het verschil in geluidssterkte niet. wat je met de master uitgang wel zou hebben.

Nu heb ik die functie ook niet, maakt mij dus ook niks uit.

Daar ben ik dus uit, geen nadeel van de Vestax.

Zou graag van de kenners horen wat zij van de Ecler en Vestax vinden. Kwaliteit, voor- en nadelen van de 2 tov elkaar.

Die PCV-175 is nagenoeg hetzelfde, maar heeft een iets andere EQ en geen kill buttons.
Slechts 10 euro prijsverschil. Is er ook kwaliteitsverschil.

Stanton laat ik maar even buiten beschouwing, anders weet ik het helemaal niet meer.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
17-6-2004 21:44
Wat ik volgens mij eerder had gelezen is dat de pcv-175 er slechts iets anders uitziet dan de pcv-275, maar dat er van binnen wel verschil zat (lees: mindere kwaliteit). En de looks van 275 zijn natuurlijk oogverblindend zo mooi (vind ik teninste).

Ervaring met de ecler heb ik niet, hoewel ik hem persoonlijk meer een battle mixer vind.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)