Forum > Algemeen Forum

dj's gezocht

(158 reacties. Pagina 4 van 16)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-10-2003 19:03
Tis in ieder geval wel heel leuk om te horen dat jullie het zo serieus oppakken. Er is wel degelijk markt voor jullie plannen, zowel aan de aanbod kant (aankomende dj's die graag aan de bak willen om ervaring op te doen) en de vraag kant (mensen die een heuse dj willen maar bijvoorbeeld geen Eur 50 per uur neer kunnen of willen leggen).

Alles staat of valt met hoe jullie het gaan aanpakken, of je de juiste mensen weet te selecteren en of je leert van eventuele fouten.

En als je nou met echte 'rookies' aan de gang gaat, ga dan ook eens even mee naar een feest en kijk wat je ervan vindt, plus bel de feestgever een dag of twee later op om te vragen hoe het ze bevallen is.

Suc6!
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
18-10-2003 19:46
Het nadeel van "rookies" is dat ze onvervaren zijn en je naam zo de grond in kunnen stampen als ze een avond verknallen.
"Jocha"
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
18-10-2003 20:34
heey jocha, net als die kerel op het goese lyceum. Nee, wij gaan niet voor dj's die een maand of 3 draaien, ze moeten minstens een jaar draaien. Zichzelf opgeven is ook gene probleem maar ze moeten wel een demo sturen anders kunnen ze het zowiezo vergeten. Ik heb trouwens al hele leuke en goede demo's gekregen...Ook zit er nog een meisje bij happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
18-10-2003 21:11

Jocha schreef:

Live draaien is veel moeilijker dan lekker rustig thuis. Op zich is het leuk dat zulke beginners een kans kunnen krijgen live te draaien. Maar ik vraag me dan toch af in hoeverre ze echt een feest aan de gang kunnen houden.
Maar goed... wat weet ik er vanaf.. Ik ben geen echte house-dj..
Waarom zegt iedereen dit toch???? ik word daar echt een beetje ziek van, het lijkt af en toe wel of jullie die kids van 14/15/16 willen afschikken. Jullie hebben toch ook allemaal je eerste feest gehad, de eerste keer dat je voor een groot publiek moest draaien, de eerste keer dat er iets fout gaat. Laat hun dat zelf ondervinden en steun ze liever dan altijd maar af te lopen zeiken op wat ze niet kunnen. Je kan ze beter wat tips geven enz enz.
Hoe meer ik de jongere starters steun.. Hoe meer goedkope concurrentie.. laugh :D

Waar het om gaat is dat ik vroeger altijd dacht dat ik best leuk draaide. Wat misschien ook wel zo was.. Ik had tenslotte klussen (toch vaak via kennissen e.d.). Maar als ik het vergelijk met nu...

Boy what was I wrong.

Je zet het zo op dat je starters als professionele dj's presenteert (dat idee heb ik). En das heel iets anders als ze een kans geven.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-10-2003 23:29
Ook zit er nog een meisje bij
Je hebt een foto bij de demo toch wél verplicht gesteld he? laugh :D laugh :D laugh :D
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-10-2003 23:36

roberto schreef:

echt geloof me, je staat echt niet voor skytecjes en een dap shark mengpaneel hoor wink ;) dit staat in ons opkomende contract, we zetten je gewoon bij top dj's wink ;)
Goed, las een paar topics later dat jullie leuke spullen hebben om op te draaien (heb niks gehoord over de monitor speakers maar dit zal wel ok zijn) alleen voor 25 euro per uur hebben jullie mij niet, want als ik 1 uur draai heb ik 25 euro verdient en dan heb ik het niet eens over de onkosten die ik moet maken.

Zoals ik al zei: ik doe het niet voor nop, ik moet er wel wat aan over houden, ik ben wel eens voor meer dan 25 euro per uur mijn nest uitgekomen maar niet vaak voor minder wink ;)

Bovendien, een jaar ofzo? Je kan me wel bij de top dj's of wat ook zetten in je lijstje maar hoeveel ervaring hebben jullie "top" dj's? Ik wil zeker niet arrogant overkomen maar heb al een tijdje (8 jaar) ervaring met plaatjes mixen en ook op feesten en in clubs gedraaid, als jullie top dj's willen zal je dus ook je tarieven wat moeten opschroeven want voor 25 euro per uur (mits het lang achter elkaar draaien is, dan denk ik er misschien over na) draai ik me nog lekker een keertje om in mijn warme bedje....
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-10-2003 23:46
want als ik 1 uur draai
Euh...ik heb echt nog nooit ergens 1 uur gedraaid. Gaan de mensen allemaal zo snel naar huis als jij bezig bent razz :p ?
Maar je hebt wel gelijk dat Roberto even zijn marges qua jaren ervaring zou kunnen aangeven.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-10-2003 23:58

sylvia schreef:

Euh...ik heb echt nog nooit ergens 1 uur gedraaid. Gaan de mensen allemaal zo snel naar huis als jij bezig bent razz :p ?
Jazeker, ik wil toch ook op tijd pitten? wink ;)

Het komt vaak voor dat ik met meerdere mensen draai Sylvia, ik ben natuurlijk geen drive-inn maar een club dj. Als Roberto dus meerdere dj's op een avond wil boeken en hij wil mij een uurtje boeken vind ik dat prima, maar niet voor 25 euro.

In dat geval zal hij dus idd wat serieuzer over bedragen moeten gaan nadenken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-10-2003 00:05
Ah zo. Ik ben daar niet zo in thuis, in clubs waar dj's een setje van een uur draaien.
Ik doe gewoon een hele avond, en dat valt niet altijd mee, om 5 a 6 uur met inspiratie door te gaan. En daarom vind ik ook dat ik met mijn 10 jaar ervaring 50 Euro per uur kan vragen (en ook vang), en is dan is het dus ook de moeite waard om voor wakker te blijven. Dat je kort draait dat is dan toch je eigen keuze? Dat je dan minder verdient is dan toch logisch?

Maargoed, mij maakt het natuurlijk niet zoveel uit en ik weet niet wat Roberto wil en of daar ook ruimte is voor iemand die een uur komt?
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-10-2003 00:10
Och, ik heb ook wel solosetjes aan elkaar gezet van 8 uur beatmixen en dan ben je goed moe, dat kan ik je wel verklappen. Ik hoef trouwens heus niet in een uur te verdienen wat ik voor 8 uur lang solo zou verdienen, maar het mag wel ff wat meer zijn dan 25 euro idd.

Bovendien hou ik er niet zo van om maar een uurtje ergens te draaien, ben ik net warm laugh :D Ik heb er altijd zoveel lol in dat mensen ook nog wel eens een rondje van de zaak krijgen als daar de mogelijkheid toe is. Toen ik veel in Zaandam draaide waren die mogelijkheden er wel, voor zover ik weet hebben kroegen en clubs daar geen openings of sluitingstijden waar ze zich aan moeten houden.

trouwens, van dat uurtje en vroeg pitten was als geintje bedoeld uiteraard, ik las later je tekst door en dacht dat je in je laatste zin het serieus opvatte.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Afgesloten topic