Forum > Geluid

mixer + cd speler

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
HjvogelpoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 141
15-10-2003 22:58
tsja bij mij zit de bpm al op de dubbele cd spelers standaart :S kan er niet meer omheen maar wel makkelijk happy :)

nog even over je mengpaneel en de cd speler die je wilde gaan kopen....ik zou ook bedenken wat je in de toekomst wil. Dus als je denkt van ik koop nu gewoon goede cd spelers en een aardige mixer en dat je later gewoon de "beste" uitzoekt als je meer gaat verdienen. (met je drive in?) En nu met een iets goedkopere het gaat leren (leren autorijden doe je immers ook niet in een Rolse Royse) wink ;)
(ik ben zelf ook een beginnende dj hoor)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-10-2003 23:27

DJ Tim schreef:

Reind schreef:

Als ik een pioneer DJM mixer tegen kom als ik moet draaien dan gebruik ik ze gewoon hoor. Waarom "moeilijk" doen als het makkelijk kan. Hoef je ze alleen nog maar ff te fine pitchen met de koptelefoon.
Ik wil niet opscheppen Reind, maar voordat ik het aantal bpm heb gezien op het menpaneel, staan de beats al (bijna) gelijk bij mij. Als je een beetje ervaring hebt is het toch geheel overbodig om naar het aantal bpm te staren? Moet bij jou ook zo zijn, kom op, je draait ook al bijna 10 jaar. wink ;)
Ow kun jij zonder koptelefoon je beats gelijk trekken?

Als ik draai dan geef ik gewoon ene mepop de start knop en kijk ik ff snel naar de BPM counter -> Dan stel ik hem bij en tegen de tijd dat ik over ga mixen zet ik me koptelefoon pas op.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomelohwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 22-4-2008
Berichten: 34
16-10-2003 17:12
ja heb al een set gekocht.....die van cristo.....gemini ps 626i en de cd speler van gemini de cdj-20
dus ga hier eerst mee leren draaien.....en kan dan doorsparren voor een paar numark axis 8 of de pioneer's 800.....maarja dat zal nog wel ff duren..
ik moet natuurlijk wel ervaring op doen...
maarre wel bedankt voor de tips.....
Gear: 2x Pioneer cdj-800 + Synq smx-1 mixer
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-10-2003 19:19

Reind schreef:

Ow kun jij zonder koptelefoon je beats gelijk trekken?

Als ik draai dan geef ik gewoon ene mepop de start knop en kijk ik ff snel naar de BPM counter -> Dan stel ik hem bij en tegen de tijd dat ik over ga mixen zet ik me koptelefoon pas op.
Ahaa, maar je had niet gezegd dat je zonder koptelefoon het werk deed, nee, dat kan ik niet maar ik heb altijd mijn koptelefoon om mijn nek en als ik een plaat op de tafel leg heb ik mijn koptelefoon alweer op dus vind het ook niet nodig om iets zonder de koptelefoon te doen.

Aparte manier trouwens om het zo te doen, ik heb mijn koptelefoon ff op om hem gelijk te zetten en op het moment van inmixen kijken of ze gelijk lopen en of mijn eq voor mijn gevoel lekker staat.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-10-2003 22:53

DJ Tim schreef:

Aparte manier trouwens om het zo te doen, ik heb mijn koptelefoon ff op om hem gelijk te zetten en op het moment van inmixen kijken of ze gelijk lopen en of mijn eq voor mijn gevoel lekker staat.
Ach ik ben niet zo'n liefhebber van de koptelefoon in de nek. Ik ben ook zo'n iemand die als het ff kan met gain knoppen staat te mixen in plaats van schuiven. Rare manier van draaien inderdaad maar ach ik red me er altijd prima mee.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
17-10-2003 08:09
Lijkt me duidelijk dat jij liever een rotary zou hebben. Spijtig zitten er in de huidige rotaries bijna altijd buizen, en aangezien dit nogal dure componenten zijn jaagt dat de kostprijs van dergelijke mixer de hoogte in.

Er zal wel niet genoeg vraag naar zijn om een goedkopere rotary te maken.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-10-2003 08:31

Reind schreef:

Ach ik ben niet zo'n liefhebber van de koptelefoon in de nek. Ik ben ook zo'n iemand die als het ff kan met gain knoppen staat te mixen in plaats van schuiven. Rare manier van draaien inderdaad maar ach ik red me er altijd prima mee.
Dan is het goed toch? Ik heb altijd mijn koptelefoon andersom dwz mijn band in mijn hals en dopjes in mijn nek en als ik hem opzet altijd mijn rechteroor en die band zowat als een bit in mijn bek... Dus ik ben minstens zo vreemd als jij laugh :D wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-10-2003 11:52

Snake schreef:

Lijkt me duidelijk dat jij liever een rotary zou hebben. Spijtig zitten er in de huidige rotaries bijna altijd buizen, en aangezien dit nogal dure componenten zijn jaagt dat de kostprijs van dergelijke mixer de hoogte in.

Er zal wel niet genoeg vraag naar zijn om een goedkopere rotary te maken.
Ik zou inderdaad liever een rotary mixer hebben. Enne ze zijn er wel goedkoop hoor -> Gemini en Stanton hebben er geloof ik beide 1 onder de 500€.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)