Gezocht: Sparring partner # DTV
(211 reacties. Pagina 4 van 22)Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 5-10-2013 13:51 |
Frank76 schreef: Tom schreef: Als er een bedrijf komt voorrijden, waar heb jij dan meer vertrouwen is:Een luxe auto met een aanhangertje met daarin al het gereedschap, of een bedrijfsbus/bestelauto? Dat hangt maar helemaal af van het werk wat iemand levert. Iemand met een nette auto en aanhanger of een gare bestelbus (want die koop je voor 1000 euro), dan kies ik bewust voor het nette voorkomen, in dat geval met een auto. Daarnaast denk ik bij een dure, gloednieuwe bus al snel,shit, ik sta die dure bus en dat pand te betalen. Tom heeft toch al hele goede tips gegeven en de tip van de bus zou ik zeker niet naast me leggen Ik heb bij het opstarten van mijn bedrijf nu bijna 2 jaar geleden meteen gekozen om een nieuwe bus en aanhanger aan te schaffen en die meteen ook te laten bestickeren zodat alles er piekfijn uit ziet (en nee niet met geleend geld, alles wat ik heb is van mij en niet van de bank) en die bus heeft me al veel klanten opgebracht, als ik vraag hoe heb je mij gevonden dan staat op 1 we hebben je al aan het werk gezien, op 2 staat jawel de bus en aanhanger want die heb ik daar al zien staan of ik zie die regelmatig rijden, en op 3 de website/google dus een nette bus met mooie bestickering zijn geen foute kosten. Ik doe uitsluitend drive-in werk dus geen verhuur en na 2 jaar heb ik in 2013 al 76 opdrachten afgewerkt waarvan 70% huwelijksfeesten en er komen af en toe nog opdrachten binnen voor 2013, voor 2014 heb ik er al 26 in mijn agenda staan. Ook werk ik samen met nog 4 andere goede drive-in schows uit mijn streek, we geven elkaar dubbele boelinks door, zo krijgen we allemaal meer klanten, beter dan elkaar tegen te werken | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 5-10-2013 14:00 |
Lucky You! Einde discussie over een bus of auto! Ik ga er aan rekenen en zal jullie op de hoogte stellen van de uitkomst. Maar het blijft zo dat ik een boel geld uit moet geven aan zo'n ding (want met een bus van 1000 euro ga je echt geen klant meer aantrekken dan met een nette personenauto) en dat geld is er op dit moment domweg niet. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 5-10-2013 14:37 |
die Volvo is toch maar een hot item bij jou.......... Kijk ook eens verder | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 5-10-2013 15:03 |
Die bussen zijn hot item bij jullie Goed, omdat jullie denken dat het zoveel goedkoper is om een bus van de zaak te hebben, de hele situatie. We hebben een panda voor mijn vrouw en een oude V70 voor het gezin en bedrijf. Dat ding mag een aanhanger en de caravan trekken, hoewel voor de caravan een bus ook de voorkeur heeft. Mijn huiswerk: Optie 1a: Volvo weg, bus kopen privé. Voorwaarden bus: netjes uiterlijk, geen uitgewoonde aannemersding. Veel ruimte dubbele cabine, waarin je achterin GOED kan zitten. In een kinderzitje zitten namelijk de beentjes recht vooruit en niet na de bank omlaag. Nette bus kost 5000 euro, 1000 euro erbij voor een setje winterbanden en nog wat klein onderhoud. Maandelijkse vaste kosten stijgen van 562 naar 598 euro, inclusief brandstof op basis van huidige KM's. Optie 1b: Volvo weg, bus kopen zakelijk, kosten zakelijk, maar wel bijtelling voor privé km's. Maandelijkse kosten worden 440 euro netto (op basis van 42% belasting) MAAR er komt bijtelling bij. Niet interessant dus! Optie 2: Panda weg, Volvo wordt volledig privé en bus alleen zakelijk. Totale maandelijkse kosten worden 540 euro en zijn dus fractioneel lager dan nu. Groot nadeel is dat ik voor de caravan geen zware bus heb zitten, die ik wel graag zou hebben. Tevens ben ik privé aan huis gebonden als de vrouw weg is. De kleine naar school brengen lukt dan al niet... Kortom, het maakt allemaal niet zo gek veel uit. Het is op dit moment vooral, kan en wil ik 5000 euro uitgeven om ellende van een ander te kopen. 5000 euro is wel 5 x de hypotheek betalen, dus 5 maanden langer in huis wonen... En kan ik wel rijden in zo'n bus. Om gezondheidsredenen is niet iedere auto voor mij geschikt! Vraagt dus uitgebreid testrijden en onderzoek. Bovendien welke bus is dan het beste om in de rijden? Veel over geschreven, maar daar haal ik nog geen conclusie uit, dan persoonlijke voorkeuren en ervaringen. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 5-10-2013 15:15 |
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 5-10-2013 15:19 Nog een beetje zwart witter dan:Wat ik hier tussen de regels doorlees: niemand wil iets inleveren. Als je een eigen bedrijf hebt, houd dan rekening met 7 vette en 7 magere jaren. In vette jaren heb je lol en luxe, in magere jaren doe je alles om rond te komen, dus ook inleveren.... Als je daar moeite mee hebt, of niet kunt door omstandigheden, is het misschien toch beter een vaste baan zoeken. Misschien wel bij je roze vriend? Want die winkel profileert zich als bedrijf met personeel met kennis van zaken, je zou de ideale werknemer kunnen zijn | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 5-10-2013 15:17 |
Hoe bedoel je? Dat we ook alles kunnen verkopen en alleen een oude bus uit 1995 zakelijk kan rijden en prive op de fiets? Uitgangspunt is er wel op vooruit te gaan en niet in te leveren inderdaad. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 5-10-2013 15:22 |
De juiste volgorde om te leven is: Gezondheid Eten en drinken Dak boven je hoofd Verwarming en elektra en dan komt pas de luxe. dus mij zal je niet horen roepen dat je een auto van 5000 euro moet kopen zodat je je hypotheek niet kunt betalen. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 5-10-2013 15:26 |
En in dat kader rijd ik liever ergens voor met een nette personenauto dan een gare bus... 1 op 1 omruilen kan helaas nog nergens, zeker niet met garanties... | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 5-10-2013 17:38 |
Ik ben het ermee eens dat een nette bus er wat professioneler uitziet maar dat alleen gaat niet het grote verschil maken waarnaar je op zoek bent. Ik rijd al jaren rond met reclame op mijn bus (behoorlijk groot ook) en daar krijg ik zelden een reactie op. Op de een of andere manier hebben wij sowieso niet veel boekingen via mond tot mond reclame en nee, dat ligt niet aan de kwaliteiten van onze dj's Klanten zijn vrijwel altijd zeer tevreden (ik verzoek klanten na ieder optreden een evaluatie in te vullen) en ik krijg ook regelmatig leuke bedankmailtjes en leuke reacties van gasten op het feest, maar om de een of andere reden worden er weinig visitekaartjes meegenomen en ook het aantal klanten dat aangeeft ons via een kennis te hebben gevonden is vrij laag. Dat heeft waarschijnlijk te maken met mijn business model. Ik verkoop drive-in-shows, dus een totaalpakket met een willekeurige dj en de apparatuur. Er zijn nu eenmaal ook veel mensen die een specifieke dj willen boeken, zeker als ze die op een feest hebben gezien. Nu is dat bij mij ook gewoon mogelijk maar blijkbaar communiceer ik dat nog niet goed genoeg (ondanks het feit dat op de visitekaartjes de naam en een persoonlijk e-mail adres van de betreffende dj staan). Misschien is het ook wel omdat ik mezelf profileer als een groot bedrijf waardoor mensen bang zijn teveel te betalen. Ook ik heb de laatste jaren last van een teruglopende omzet en ook ik vind het lastig daar wat aan te doen. Maar ik hoor van heel veel collega's (degene die eerlijk zijn ten minste) dat ook zij veel minder drive-in-shows doen en dat is juist mijn hoofdactiviteit. Er zijn echter ook bedrijven die het een stuk beter doen dan ik, zonder duidelijk aanwijsbare reden (voor mij dan althans). Ik doe dus blijkbaar toch iets minder goed dan die bedrijven, als iemand mij kan vertellen wat dat is hoor ik het ook graag... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 8-10-2013 12:43 |
Lees nu pas het berichtje over een vaste baan zoeken in relatie tot inleveren. Als gezegd, mijn situatie is hier niet volledig weer te geven. Ga er maar vanuit dat ik al behoorlijk heb ingeleverd en we steeds weer zien hoe we kunnen inleveren. Nu alles (huis, bedrijfsinboedel etc etc) verkopen en in de caravan gaan wonen, geeft de langste adem zonder inkomen. Maar dat is niet de bedoeling. Een baan zoeken heb ik al geprobeerd, maar dat gaat niet lukken vanwege ervaring en opleiding. Werkgevers hebben teveel aanbod en keuze, waardoor ze niet verder kijken dan de neus lang is. Bovendien is 60 uur werken voor een hongerloontje naar mijn idee altijd nog slechter dan 60 uur ondernemen voor datzelfde loontje. Want dan doe je het voor jezelf en niet om je baas rijker te maken. De roze jongens.. Tja, alles en iedereen op provisiebasis, verkopen, verkopen, verkopen, omzet maken voor de baas... | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein |