Forum > Newbie Forum

dateq styx

(59 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
28-12-2004 21:59
1 x bewerkt. Laatst door Fredje op 28-12-2004 22:00
Dateq zou s aan een 4 kanaals xtc moeten denken.
Groet
waarom een topic van 1 jaar oud,ook ik snel invullen,ha ha
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-12-2004 21:59
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 28-12-2004 22:01
Ik was het net onder aan mijn tekst aan het zetten........

Ik had mezelf wel ff de moeite kunnen besparen van al dat getik door eerst naar de datum te kijken wink ;)

fredje schreef:

Dateq zou s aan een 4 kanaals xtc moeten denken.
Groet
Zijn ze ook mee bezig.

Zou eerst een nieuwe effecten mixer worden maar met de effecten lukte ze niet dus vandaar een XTC met 4 kanalen ZONDER de effecten die gepland waren in eerste instantie.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-12-2004 21:59

fredje schreef:

Dateq zou s aan een 4 kanaals xtc moeten denken.
Groet
Dat zou HOOG tijd worden inderdaad.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-12-2004 22:28
Ik las op een ander forum een post van iemand die beweerde dat hij het Dateq had gevraagd, en dat men daar had gezegd dat de nieuwe 4-kanaals XTC in april-mei 2005 komt.

Of het waar is betwijfel ik. Volgens die persoon eindigde het Dateq-mailtje met "dus check regelmatig onze website". En dat klinkt niet erg als Dateq...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-12-2004 22:33
Oh, er gaat NU een mail de deur uit naar Dateq.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
28-12-2004 22:36
Bestel er twee,krijgen we misschien korting laugh :D
Kwijl Kwijl
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DamnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2004
Laatste: 30-12-2004
Berichten: 2
29-12-2004 19:17

Reind schreef:

damn schreef:

als eerst is de styx geen uitgekleede versie van de apollo aangezien de apollo ook een mid toon regeling heeft en die is heel belangrijk voor de DJ.
De styx is wel degelijk een uitgeklede versie. Met uitkleden bedoelen we namelijk functies DIE NIET op de styx zitten maar wel op de apollo. (en daar valt dus ook een mid toonregeling onder)
ook word er hier gesproken waar het geld nu in zit van de dateq en dat is heel simpel "de produktie kosten" en niet te vergeten dat dateq niet zo bekend is als pioneer BV die veel meer geld te besteden heeft en over de hele wereld beter verkocht word dan dateq.
en wat de faders betreft er zitten gewoon ALPS faders in die kwalitatief best goed zijn.
Dateq is een wereldmerk als het gaat om radio tafels e.d. dus Dateq heeft dus wel degelijk de potentie om een erg groot bedrijf te zijn/worden (voor zover dat het nog niet is). Echter is Dateq een liefhebbers bedrijf waar mensen werken met een bepaalde passie..... het bouwen van geluids apparatuur (zo is dateq ooit is ontstaan namelijk).
Echter holt dateq de laatste jaren achter de feiten aan (naar mijn mening) en komen ze met weinig nieuws onder de zon.
De "vernieuwde" XTC bijvoorbeeld laat veel te lang op zich wachten en dat zou een mixer worden met effecten maar de effecten zijn al weer geschrapt uit het plan.

Dateq is trouwens niet veel groter of kleiner dan een merk als Numark en Vestax hoor, als die het kunnen moet Dateq dat ook kunnen wink ;)

Wat betreft de ALPS faders, ALPS is een merk en geen type fader. En je raadt het al... ALPS maakt ook budget faders. Dus de uitspraak -> ALPS dus het is goed gaat hier echt niet op. (al zijn de faders uit een dateq nog altijd een stuk beter dan dat sommige andere merken in hun high end mixers durven te stoppen wink ;) )

Waarom kick je trouwens topics van een jaar geleden omhoog?
ik denk dat dateq een andere doel stelling heeft dan dat vele denken. ze willen het zoveel mogenljk alleen in nederland houden al is er ook animo in het buitenland maar die afzet kan niet op tegen de nederlandse markt en als je het vergelijkt met andere merken die zaaien echt duidelijk over de hele wereld. zoals ik het al zei een kwestie van geld en bedenk dan wat de service is bij vele merken die kunnen niet tegen dateq op is de ervaring.
ik neem aan als je faders vervangt en de orginele besteld heb je goede kwaliteit faders in huis lijkt me. en natuurlijk heeft alps ook budget spullen maar als je iets orgineels koopt van kwaliteit dan kan er weinig mis mee gaan alleen zal iedereen rekening moeten houden als het intensief gebruikt word dan kan de slijtage van dure faders ook hard gaan, kwestie van onderhoud van je spullen en op tijd onderdelen vervangen.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
29-12-2004 20:18

Reind schreef:

Ik was het net onder aan mijn tekst aan het zetten........

Ik had mezelf wel ff de moeite kunnen besparen van al dat getik door eerst naar de datum te kijken wink ;)

fredje schreef:

Dateq zou s aan een 4 kanaals xtc moeten denken.
Groet
Zijn ze ook mee bezig.

Zou eerst een nieuwe effecten mixer worden maar met de effecten lukte ze niet dus vandaar een XTC met 4 kanalen ZONDER de effecten die gepland waren in eerste instantie.
Tis denk ik ook maar verstandig dat ze zich niet op efecten gaan toe splitsen. effecten mixers zijn er genoeg,, Denk dat dateq gewoon no nonsense tanks moet blijven maken! happy :)
Ben trouwens beniewd wat dat pareltje moet gaan kosten razz :p
Where words fail, music speaks :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-12-2004 23:56

DJDarkness schreef:

Ben trouwens beniewd wat dat pareltje moet gaan kosten razz :p
Rond de 1000€ heb ik gehoord, weet niet meer van wie ik dat hoorde dus ik pin me er niet op vast.

Lijkt me ook wel een logische prijs, zo'n beetje tussen de appollo en de XTC in.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
1-1-2005 17:54
ben vandaag eventjes aan het klussen geweest in paint,, Denk(hoop) dat we zoiets krijgen:

https://s20.yousendit.com/d.aspx?id=13S215E5TX60S3SYLOYU9GKUXP

Hehe razz :p

Dit is gewoon zelf in elkaar geknutseld, en dus niet echt. laugh :D
Where words fail, music speaks :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)