Forum > Geluid

Service van Gemini slecht?

(45 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-9-2003 11:02
Tsja toch was het zo destijds.
En dat koste hem toendertijd FL375,-
Dat weet ik nog zo goed omdat ik later een TT1 van mezelf op kon halen waar iemand de arm van naar deklote had geholpen -> Was precies FL100,- goedkoper -> FL275,-

En bij bedijven kun je hoog en laag gaan springen maar zodra die lui merken dat je zelf een schroef hebt aangedraaid gaan ze daar al lopen zeuren en zeiken (net zoals ieder ander) Ik heb dab altijd zoiets van -> Owke dan maar dokken anders kan ik er helemaal maanden op wachten en das wel het laatste wat ik wil -> Dikke maand zonder gear zitten razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
26-9-2003 23:02

Joost_s schreef:

ja ik weet er ook niet alles van maar zover ik kon zien hadden ze helemaal niets van gemini in de winkel en toen ik vroeg of ze ook gemini hadden kreeg ik zo'n verhaal...

ik kreeg het idee dat die verkoper me liever geen gemini verkocht in ieder geval.. hij verkocht qua draaitafels alleen nog maar stanton of technics...
als je iets anders wilde kon dat wel maar raadde hij me sterk af...

vanwege het gemini-service-probleem van hun..
Hehe dat verhaal vertelde hij mij ook met draaitafels. Zijn toch duitse technicsjes geworden.

Heb trouwens het mengpaneel bij een andere leverancier vandaan gehaald , waar ik ook een goede service heb gekregen.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
20-10-2003 20:45
Hoofdstuk 4 is aangebroken. Mijn mengpaneel gaat nu voor de 4e keer terug. Dit is ook gelijk de laatste keer angry

Hij zou ook met voorrang behandeld worden.Het zal me benieuwen.

Ik hoop dat ik binnenkort met hoofdstuk 5 kan beginnen : Hij doet het nu helemaal goed happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-10-2003 14:50
Een apparaat dat voor de zoveelste keer ter reparatie moet? Nope. 3 strikes and you're out!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
21-10-2003 16:30

Dré schreef:

Een apparaat dat voor de zoveelste keer ter reparatie moet? Nope. 3 strikes and you're out!
Probleem is dat volgens hun 2x keer niks aan de hand was. Daar wordt het een stuk lastiger van.

Nu is het mijn woord tegen hun woord.

Ik zit nu over mijn garantie heen , maar ik betaal niks
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-10-2003 17:09

descon schreef:

Dré schreef:

Een apparaat dat voor de zoveelste keer ter reparatie moet? Nope. 3 strikes and you're out!
Probleem is dat volgens hun 2x keer niks aan de hand was. Daar wordt het een stuk lastiger van.
Dat wordt inderdaad knap lastig. Het is ZELFS mogelijk dat het probleem wel DEGELIJK bij jou zit (bijvoorbeeld wazige verschillende aardes aan elkaar geknoopt e.d.).

Wat is het probleem eigenlijk precies?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
23-10-2003 17:57
Het linkermasterkanaal valt af en toe weg (over de speakers)

Over de koptelefoon blijft hij het gewoon goed doen.

Als het wegvalt kun je door achter op de tulpstekkers te drukken het linkerkanaal weer laten horen.

(Het valt niet helemaal weg , maar het daalt ongeveer met 30 db vergeleken met de rechterkant en het gaat opgeblazen klinken).

Ik heb tijdens de vorige keren een Gemini PS626 te leen gekregen. Deze had geen problemen verder. Dus ik ga er van uit dat het niet in de installatie zit.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-10-2003 18:23
Probeer TOCH maar even een ander tulpkabeltje. Ik heb bij de RP-4000 bijvoorbeeld regelmatig dat mensen last hebben van wegvallende kanalen doordat de tulpjes van die draaitafel IETS te groot zijn. De chassistjes van Gemini mixers zijn vaak weer net IETS te klein (we hebben het dan echt over tienden van mm's). Die combinatie kan er dan soms voor zorgen dat kanalen wegvallen (bijvoorbeeld de massa die niet goed contact maakt waardoor je nog wel WAT signaal overhoudt MAAR heel zacht). Probeer dus eens een ander kabeltje, knijp desnoods de buitenring van de tulpstekkers even een klein beetje plat EN druk ze GOED aan in de mixer (de tulpjes gaan er echt HELEMAAL in; de ring komt dus bijna strak tegen de behuizing te zitten). Uiteraard is het niet zo dat je met 4 man die stekkers aan moet gaan zitten drukken MAAR aandrukken met enige overtuiging (of heen en weer draaien tijdens het plaatsen van de stekkers) is soms wel nodig.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
23-10-2003 18:26

Dré schreef:

Probeer TOCH maar even een ander tulpkabeltje. Ik heb bij de RP-4000 bijvoorbeeld regelmatig dat mensen last hebben van wegvallende kanalen doordat de tulpjes van die draaitafel IETS te groot zijn. De chassistjes van Gemini mixers zijn vaak weer net IETS te klein (we hebben het dan echt over tienden van mm's). Die combinatie kan er dan soms voor zorgen dat kanalen wegvallen (bijvoorbeeld de massa die niet goed contact maakt waardoor je nog wel WAT signaal overhoudt MAAR heel zacht). Probeer dus eens een ander kabeltje, knijp desnoods de buitenring van de tulpstekkers even een klein beetje plat EN druk ze GOED aan in de mixer (de tulpjes gaan er echt HELEMAAL in; de ring komt dus bijna strak tegen de behuizing te zitten). Uiteraard is het niet zo dat je met 4 man die stekkers aan moet gaan zitten drukken MAAR aandrukken met enige overtuiging (of heen en weer draaien tijdens het plaatsen van de stekkers) is soms wel nodig.
Het geldt voor alle kanalen en je ziet de led meter ook wegvallen. Het maakt niet welk kanaal je gebruikt.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-10-2003 18:51

descon schreef:

Het geldt voor alle kanalen en je ziet de led meter ook wegvallen. Het maakt niet welk kanaal je gebruikt.
Dan is het een ander verhaal.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)