Forum > Licht

flightcase scenesetter 24/48

(32 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
3-7-2005 14:14

Imcowelter schreef:

Ik heb de DAP case voor de showmaster/scensetter 24 net een paar dagen binnen. Hier even mijn ervaringen tot nu toe, want hij is nog niet on-the-road geweest.

De kist is stevig, en netjes voorzien van flightware. Uiteraard is het geen kist waar je op kunt gaan staan en maar mee moet gaan gooien, want het blijft budget-spul. Maar met een beetje beleid kun je er jaren mee doen.
In de kist zit een bakje waar je adapter in kwijt kunt.
Achter in de kist zit een klepje wat je naar buiten kunt scharnieren om makkelijk bij de aansluitingen van je showmaster kunt komen. Op die manier zou je dus telkens de XLR stekker en adapter in en uit de mixer kunnen halen. Leuk bedacht van DAP, maar toch net echt realistisch voor veel on-the-road gebruik. Als je keer op keer de adapter in en uit de kist haalt, aansluit, enz dan heb je met alle goede bedoelingen na enkele keren een los contact in het kabeltje.
Dus ik heb boven op het bakje een deksel geschroeft. Daarin heb ik een XLR en Powercon aansluiting gemaakt en de adapter ligt er dus in. Nu hoe je verder geen kabels meer in je Showmaster te prikken. Dus powercon en XLR aansluiten bovenop het bakje, en je kunt je licht besturen.

Ik had het mooier gevonden, als ze op de horizontale plek waar het bakje zit het rackprofiel hadden doorgetrokken, zodat je 1HE horizontaal hebt. Dan was de kist zelfs nog wat kleiner geweest. Dan kon je een mooi 1HE d-hole paneel erin zetten en daarop je powercon en XLR in doen. Had er nog strakker uitgezien als mijn oplossing.
Ik heb er ook nog een XLR-aansluiting ingemaakt voor een zwanenhals lampje. Op de volgende foto's kun je het allemaal zien.

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
foto 6
foto 7
foto 8

Het plankje hout dat ik bovenop het bakje geschroefd heb, en waar de xlr en powercon aansluitingen zitten, moet ik nog eens een keer goed zwart spuiten. De houtkleur is weer zichtbaar geworden doordat het hout de verf erg absorbeerde.
hey, heb ook een showmaster 24 + dap case, heb een vraagje:
je adaptor ligt in dat bakje hé!? heb je hem openegevezen en dan naar powercon gesolderdeerd? of heb je hem in een shuko gestoken en dan naar powercon?
vg
marijn
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
3-7-2005 18:38
Dat laatste. Gewoon een contrastekker aan de powercon gezet. En in die contrastekker een kleine adapter. Omdat het precies in het bakje zit, zit het meteen goed vast en kan de stekker er niet uittrillen ofzoiets.
Dance the night away!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
2-4-2008 13:32
Even een enorme kick. Ik zie dat het kistje op het hoogste punt 10,5 cm diep is. Nu gaan de apparaten er schuin in. Weet iemand toevallig of het gaat lukken om iets van 12 cm diep erin te doen (incl connectoren)?

Zo niet weet iemand een goed alternatief? Moet minimaal 4 HE in kunnen liefst 6 (voor connectorpaneeltje e.d.). Liever geen dap stof cases want die heb ik hier al.
I Love House Music!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)