Forum > Geluid

FBT italië

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
27-3-2015 23:03

Contour schreef:

Hallo Frank,

maar de stack van 4 liet bij de luistertest toch wel zien wat die dag het beste doordrukte! laugh :D

Groetjes Walter
Hoi Walter.... en wie de nummer twee subs mee had genomen die dag (Met minder dan een kwart van het vermogen van de punishers sneaky :V laugh :D )

Man dat is al weer bijna tien jaar geleden, ha ha
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
28-3-2015 08:04
Hallo Tom,

Dubbel 15" Beyma woofers waren dat toch die jij had meegenomen?

De tijd vliegt inderdaad!

Groetjes Walter
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
28-3-2015 11:05
yep.
Op de submeeting hadden we meer dan 15 verschillende subs en van de meeste zijn ook metingen gedaan.
Ik zie Fons nog op zijn luik zitten van zijn supersub welke zo hard trilde dat hij met luik en al opgetild werd.
En ik zie hem nog in de trein stappen met die enorme kast op zijn nek.
Het was een erg leuke dag.

Maar ik blijf erbij dat als je een luistertest doet, dat veel mensen toch niet helemaal onbevooroordeeld zijn.
Zeker niet als je maar twee dingen vergelijkt, en dealer bent/wilt worden van een van de twee.
Natuurlijk speelt de beleving van het geluid ook een grote rol bij de aanschaf, maar in een professionele omgeving wil ik toch ook wel graag meten om te kijken dat we niet voor de gek gehouden worden.

Wat mij betreft voor de keuze van een luidspreker,
is het belangrijkste dat de keuze wordt bepaald door de toepassing.
Ook kun je een box bouwen op een resultaat.
Wil je een boem boem ding, of wil je een super strak nullijn ding, beide zijn wel eens nodig,
en de keuze ligt aan de toepassing.

Als je een speaker hebt welke als top en full range ingezet moet kunnen worden, wil ik deze met een roze ruis zo vlak mogelijk zien werken bij elk volume. Als er dan tijdens het spelen bijgesteld moet worden in verband met de akoestiek van een zaal, weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Voor mobiel inzet doe ik het op mijn "gebrekkige gehoor",
maar bij vaste installatiebouw, gaat bij mij de roze ruis erop, en meet ik op verschillende plekken de response en stel ik er op in om een zo vlak mogelijk geheel te krijgen voor ik ga finetunen.

Bij wijze van spreken: Ik was vorige week zondag op de zwarte markt in Beverwijk een rondje doen met mijn vrouw. Als een box moet imponeren voor een leek, moet je er tegenwoordig schijnbaar lichtjes in bouwen er allerlei agressief ogende roosters en kleuren bij gebruiken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
28-3-2015 13:55
Dan gaan ze harder, wist je dat nog niet?
laugh :D
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)