BREIN pakt Kazaa gebruikers aan!
(153 reacties. Pagina 4 van 16)Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 13-8-2003 18:10 |
Maargoed, het is niet alleen met cd's maar ook met alles, vooramelijk door die klote euro!!! Kermis kost nu 1.50 tot 2.50 En normaal 2 Gulden 50!!! Maar wat me nu zelf wel opvalt dat ik meer 'onzin' koop. Nu geef ik echt veel meer uit dan voorheen en ik begrijp ook dat iedereen (veel mensen iig) in de schulden komt. En wat ik al helemaal haat (oftopic, maargoed nu ik toch bezig ben) is dat supermarkten WEL honden/katte voer mogen verkopen maar wij GEEN suiker e.d. Het is zo oneerlijk allemaal, zelfde als ze bij super de boer luidsprekers gaan verkopen, zoals de DAP MC15's voor b.v. 90 Euro (omdat ze grote intallen inkopen) en dan haalt niemand ze meer hier. Zo is dit bij ons hetzelfde alleen dan met dieren spullen. Bah, kl**tzakken..... | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 13-8-2003 19:00 |
Denk om je hart | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 13-8-2003 23:23 |
Even weer ONTOPIC, Ik heb het even bij mij "juridisch adviseur" (moeder is officier van Jusitie) nagevraagt, en het is vrijwel ONMOGELIJK voor brein om de gebruikers van Kazaa te traceren! Kijk, ze kunnen aan de hand van de IP-adressen wel naar de providers toeleiden, maar die willen niet, en MOGEN ze ook niet, de persoonsgegevens vrijgeven van de klanten. Dit valt namelijk onder de privacywet, en die zegt dat er uitsluitend persoonsgegevens mogen worden vrijgegeven als de rechterlijke macht daar bevel tot geeft. En aangezien Justitie dit niet doet, en (heel waarschijnlijk) ook niet gaat doen. Hoef je je nog niet zo druk maken om de acties van BREIN. Ze zijn namelijk al gedoemd om te mislukken. Maar om helemaal op safe te spelen, moet je natuurlijk NIET downloaden! | |
GupyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 17-9-2008 Berichten: 271 | 14-8-2003 07:19 |
Ahh shit... Heb ik net 1.2Gb gewist. | |
PulseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-6-2003 Laatste: 22-8-2005 Berichten: 138 | 14-8-2003 10:20 |
Gisteren op Radio 538 bij Jeroen van Inkel. Zij beschouwen het BREIN als een soort NSB Je kan trouwens je IP masken met IP Spoof Link: media.radio538.nl/rinkeldekinkel/20030813_mp3.mp3 | |
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 14-8-2003 10:44 |
Eric schreef: Uploaden bedoel je Tom, het is ze vooral te doen om degenen die de muziek aanbieden. Logisch.Het kopieeren (sp) en illegaal verspreiden van muziek en software is niet helemaal gelijk aan het stelen van iemand's DJ set. In het laatste geval wordt er namelijk fysiek iets verwijderd. Neemt niet weg dat het illegaal downloaden van muziek en software nog steeds diefstal is en dus verboden. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 14-8-2003 11:07 |
Dré schreef: Het kopieeren (sp) en illegaal verspreiden van muziek en software is niet helemaal gelijk aan het stelen van iemand's DJ set. In het laatste geval wordt er namelijk fysiek iets verwijderd.Wat ik niet begrijp van de muziekindustrie is dat er pas de laatste tijd een paar legale mogelijkheden komen om (betaald) muziek te downloaden. Dit had er allang moeten zijn, en voor alle muziek. Wat hebben ze hier een kans laten liggen! Het enige dat de muziekindustrie doet is de cd's duurder maken en mopperen dat er veel gekopieerd wordt. Verder klopt van de berekening van de schade door kopiëren ook niet veel. Schade heeft de industrie alleen als ik iets download dat ik anders gekocht zou hebben. Mensen downloaden ook veel muziek voor de "heb", muziek die ze nooit zouden kopen. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 14-8-2003 11:20 |
GVD, Niet meer sharen, hoe krijg ik mijn 800 nummers weg ??!! gewoon verwijderen uit 'My Shared Folder' of wat ... maar ik heb begrepen dat downloaden dus wel mag ... HmmmzzZ hadden wij maar een Media Markt in Tilburg, die hebben vaak nieuwe cd's voor 10/15 euro, ik betaal hier in de stad 22 euro | |
SevereStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-5-2003 Laatste: 20-8-2011 Berichten: 47 | 14-8-2003 11:25 |
Werp uw licht eens op onderstaande :) 'Muziek delen is geen muziek verspreiden' Een advocaat is het niet eens met de actie van de RIAA, waarbij de namen van aanbieders van mp3-bestanden worden opgevraagd en komt in actie. Dat iemand muziekbestanden heeft opgeslagen in een openbare map van een uitwisselprogramma, betekent namelijk nog niet dat diegene ook auteursrechtelijk materiaal illegaal verspreidt, stelt advocaat Daniel Ballard. Verspreiden impliceert dat het gaat om het verzenden en niet dat iemand iets achterlaat waar het kan worden opgehaald, licht de advocaat toe tegenover de Amerikaanse krant USA Today. Ballard vertegenwoordigt één van de mensen waarvan de Recording Industry Association of America (RIAA) de naam wil weten. Sinds juli heeft de RIAA meer dan 1200 namen van muziekverspreiders opgevraagd bij providers en universiteiten. Het gaat daarbij alleen om Amerikaanse internetaanbieders en onderwijsinstellingen. Ballard is van plan bezwaar aan te tekenen bij de rechtbank. Bron: WebWereld / www.webwereld.nl MP3s are good for music biz Forrester Research has surveyed a thousand music customers and concludes that MP3 downloads are good for the music business. Twenty per cent of those surveyed - two groups Forrester describes as "music lovers and music learners" - buy 36 per cent of CDs, and these enthusiastic downloaders said MP3s had no effect on their CD purchasing. "The idea that digital music is responsible for slump is completely false," concludes Forrester analyst Josh Bernoff. The news will dismay the entertainment pigopolies*. Forrester attributes the 15 per cent slump in music sales to a number of other factors. The economy is in a slump, there's much more competition from games, from DVDs - which saw an 80 per cent rise in sales - and most interestingly - from the "limited playlists" rotated by commercial US radio stations. Forrester notes that one company, ClearChannel controls 60 per cent of radio, so new artists don't get the opportunity to be heard. "Playlists are very short," it notes. And that's how the Recording Industry of America Association (RIAA), the music Pigopolists' trade association, likes it. It has lobbied hard to tighten its grip on alternative promotional channels recently, forcing many small webcasters off the air by imposing royalties that traditional radio stations don't have to pay. Forrester is upbeat about the industry's prospects - if only they were smart enough to embrace downloads. But Forrester concludes that it is essential that citizens have variety - "more than two or three labels worth of choice" - and that their right to control music, to copy and burn it, is preserved. "Labels have to stop focussing on distribution, and concentrate on promotion, and new accounting systems," says Bernoff. "There's a chance that labels can monetize peer-to-peer networks," he adds. Forrester summarizes its conclusions here. *Register Dictionary Definition: [n,pl.] "market condition formed by several extremely greedy oligopolists." Adopted by Dave Marsh, who was nice enough to credit us. Bron: The Register / www.theregister.co.uk Ook leuk om te lezen: www.webwereld.nl/column/03_31.phtml En lees vooral dit ook even: www.negativland.com/albini.html | |
*boom tss boom tss* | |
BergambachtStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-7-2003 Laatste: 16-1-2005 Berichten: 163 | 14-8-2003 12:59 |
Max schreef: Niet meer sharen, hoe krijg ik mijn 800 nummers weg ??!! gewoon verwijderen uit 'My Shared Folder' of wat ... | |
Keep the Inspirit alive... |