Forum > PC related Forum

Muziek controller voor pc

(69 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
13-5-2009 16:40

YourLiVe schreef:

Geen idee. Ik ken alleen Eazis met een touchscreen.
Er zijn er veel meer, maar dat zijn (net als Eazis) meestal systemen voor de horeca bedoeld zijn. Die systemen zijn vaak niet MIDI aanstuurbaar en dan houdt het voor mij al heel snel op (omdat je er dus geen controller op aan kunt sluiten).
Klopt.
Uiteraard afhankelijk van wat jij met een controller wil doen. De vraag is dan ook of een touchscreen zinvol is.

Begin dit jaar heb ik overigens de nieuwste all in one gezien voor horeca doeleinden(of dj's die uitsluitend start stop gebruiken). Dat is dus een touchscreen met ingebouwde (minimale pc), het geheel is niet groter dan een "normaal" TFT scherm. Enige wat je nodig hebt is een behringer usb geluidskaart die je op de monitor aansluit. Compacter kan het niet.

PCDJ is natuurlijk wel midi aanstuurbaar. (om er 1 te noemen.) En is in meerdere smaken. verkrijgbaar. Maar om nu te zeggen dat deze software 100% vriendelijk is.....

Martin.
kvm entertainment
Dj-nspStandaard Lid
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
13-5-2009 16:44
Klopt het dat je touchscreen computers hebt?
dus dat alles alleen achter het beeldscherm zit?
net zo als bij apple.
want een laptop kan je toch niet op touchscreen aansluiten?
?Quote?
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
13-5-2009 17:07

dj-nsp schreef:

Klopt het dat je touchscreen computers hebt?
dus dat alles alleen achter het beeldscherm zit?
Wat heb ik nu net gepost sneaky :V

Martin.
kvm entertainment
Dj-nspStandaard Lid
13-5-2009 17:09
Oh sory shut up :X
?Quote?
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
14-5-2009 13:39
Ik zie niet zo heel veel meerwaarde in een touchscreen voor dj gebruik. Voor een "gewone" horeca ondernemer is dat natuurlijk een ander verhaal, daar is het wel weer makkelijk voor maar ik heb toch echt liever een toetsenbord en muis.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj-nspStandaard Lid
14-5-2009 20:53
Oke maar wat gebruik jij dan voor een touschscreen?
?Quote?
Dj-stinosAccount Geblokkeerd
Sinds: 13-3-2009
Laatste: 2-6-2009
14-5-2009 21:03
Als je goed leest staat er niks over dat hij een touch screen heeft maar een toetsen bord en muis.
Beter lezen!!!!!
DJ-STINOZZZZZZ (noem me maar stijn)
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
14-5-2009 22:14

YourLiVe schreef:

Ik zie niet zo heel veel meerwaarde in een touchscreen voor dj gebruik. Voor een "gewone" horeca ondernemer is dat natuurlijk een ander verhaal, daar is het wel weer makkelijk voor maar ik heb toch echt liever een toetsenbord en muis.
Dat dacht ik ook, tot een paar jaar geleden.
Een touchscreen geeft je de mogelijkheid om meerdere windows/interface's via één interface te bedienen.

Een paar maanden terug heb ik een TS overgenomen van JeroenVDV. Nu ik een beetje beter bekend ben met de werking van een touchscreen, moet ik zeggen dat het een geweldige manier van interfacen met een computer is.

Ik heb nog geen ervaring met window en een TS maar OSX werkt met TS bijna natuurlijk.

Huidige generaties TS zijn van een goede kwaliteit en de response-time is absoluut niet te vergelijken met de huidige TS spelletjes die op de markt zijn.

Mijn persoon was een van de gelukkigen die een ChamSys training hebben mogen volgen deze week. Daar had ik toch iets van 60 aanslagen per minuut gehaald op het TS, ook de nauwkeurigheid van dat scherm was 3 keer beter dan de mijne.
Toch draait m'n schermpje (o.a) als I-tunes interface in m'n woonkamer.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
15-5-2009 08:24
Touch screen is hoe dan ook sneller dan muis en nog intuitiever ook. Zet maar een kleuter achter een TS, en achter een muis. Voorwaarde is wél dat de software daadwerkelijk ts-compatible is, en niet alleen wat achterlijk grote knoppen heeft..!
Light Image
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
15-5-2009 09:43
Ik heb regelmatig met touch screen gebaseerde dj software gewerkt maar ik werk veel liever met een MIDI controller. Verder vind ik het makkelijker om te zoeken (artiest, titel enz) met een toetsenbord. Touch screen zou wel handig zijn voor bijvoorbeeld het selecteren van het zoekvak of het slepen van een song naar een speler, maar verder heeft het wat mij betreft weinig toegevoegde waarde.

Ik zeg overigens niet dat touchscreen op zich weinig toegevoegde waarde heeft, alleen naar mijn mening niet bij professionele dj software. Dan heb ik het dus over MIDI aanstuurbare software zoals traktor en virtual dj. Met een controller kun je dat soort software veel beter bedienen dan met een touch screen. Nogmaals, voor een cafe of partycentrum is een touchscreen met eenvoudige autoplay software weer een veel betere oplossing en voor het aansturen van verlichting lijkt me touchscreen ook ideaal.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)